Duminica 22 Decembrie

IATA e de acord cu purtarea măștilor la bordul avioanelor, dar nu cu distanțarea: Prețul biletelor va crește cu 50%


Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) susține purtarea măștilor de către pasageri și echipaje la bordul aeronavelor, ca parte critică a unei abordări a biosecurității.

IATA nu acceptă impunerea măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate.

Dovezile sugerează că riscul de infectare la bordul aeronavelor este scăzut. Purtarea maștilor de către pasageri și echipaje va reduce riscul de transmitere care este deja mic, evitând în același timp scumpirea dramatică a biletelor de avion, pe care ar aduce-o măsurile de distanțare socială la bord.

Siguranța pasagerilor și a echipajelor este primordială. Industria aviatică lucrează cu autoritățile și guvernele pentru a relua zborurile, în siguranță. Dovezile demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus. Vor fi luate măsuri suplimentare de protecție, cum ar fi purtarea maștilor de către pasageri și echipaje. Trebuie să oferim soluții care să inspire încredere pasagerilor că pot zbura în siguranță, păstrând totodată un cost accesibil al biletelor de zbor. Lipsa oricăreia dintre acestea nu va avea niciun beneficiu pe termen lung”, a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General și CEO al IATA.

Măsuri pentru reducerea riscului, oricum scăzut, de infectare la bord

IATA recomandă ca și acțiuni de reducere a riscului, oricum scăzut, de infectare la bordul aeronavelor, obligativitatea purtării măștilor de protecție, atât de către pasageri, cât și de către echipaje. 

Pe lângă mască, sunt propuse următoarele reguli temporare:

  • Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului și angajaților aeroporturilor;
  • Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcare menite să reducă contactul cu alți pasageri sau cu echipajul;
  • Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;
  • Dezinfectarea și igienizarea frecventă a aeronavelor;
  • Proceduri simplificate de catering, pentru reducerea deplasarii echipajului și a interacțiunii cu pasagerii.

Atunci când vor fi eficiente și disponibile pe scară largă, testările COVID-19 sau pașapoartele de sănătate ar putea fi, de asemenea, incluse ca măsuri temporare de biosecuritate.

IATA nu acceptă impunerea măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate. Dovezile, deși limitate, demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus, chiar și fără măsuri speciale.

Există mai multe motive pentru care noul coronavirus, răspândit în principal prin împrăștierea în aer a microparticulelor respiratorii infectate, nu a dus la o creștere a numărului de infectări la bordul aeronavelor:

  • Pasagerii au interacțiuni față în față limitate;
  • Scaunele oferă o barieră pentru transmiterea virusului; 
  • Fluxul de aer, direcționat de la tavan spre podea, reduce și mai mult potențialul de transmitere a virusului în cabină. În plus, debitele mari de aer preîntâmpină răspândirea microparticulelor respiratorii infectate, așa cum se poate întâmpla în alte spații închise; 

Filtre de aer HEPA din dotarea aeronavelor moderne dezinfectează eficient aerul din cabină, asistate suplimentar de nivelul ridicat de circulație al aerului proaspăt.

Mai mult, chiar dacă va fi pusă în aplicare regula unui loc liber între pasageri, aceasta nu va oferi o separare de 1 - 2m, așa cum recomandă autoritățile, lățimea medie a scaunului fiind mai mică de 50 cm.

Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a crește suplimentar siguranța în aeronave, astfel încât pasagerii și echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feței și măștile de protecție sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluție”, a spus de Juniac.

Pe termen lung, soluțiile împotriva COVID-19 depind de știința medicală.

Avem nevoie de un vaccin, un pașaport de imunitate sau de un test eficient COVID-19, care să poată fi utilizate pe scară largă. Rezultatele cercetărilor sunt promițătoare, dar niciunul dintre acestea nu va fi disponibil înainte de a fi necesar să relansăm industria aviatică. De aceea trebuie să fim pregătiți cu o serie de măsuri care vor reduce riscul, deja scăzut, de transmitere a virusului la bordul aeronavelor. Și trebuie să fim atenți să nu forțăm o soluție radicală, ci să putem adopta rapid măsuri mai eficiente, care vor deveni, fără îndoială, disponibile”, a adăugat de Juniac.

Impact economic

Impunerea măsurilor de distanțare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviației, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitate a industriei, respectiv de 77%.

Cu mai puține locuri de vândut, costurile biletelor ar crește brusc. Față de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic - între 43% și 54%, în funcție de regiune - doar pentru a atinge limita de profitabilitate.

 

Factor de încărcare necesar pentru atingerea limitei de profitabilitate

Tarif mediu 2019

Tarif mediu in cazul adoptării distanțării sociale

Majorare

Africa & Orientul Mijlociu

75%

$181 

$259 

43%

Asia Pacific

81%

$141 

$217 

54%

Europa

79%

$135 

$201 

49%

America Latină

79%

$146 

$219 

50%

America de Nord

75%

$202 

$289 

43%

Nordul Asiei

76%

$135 

$195 

45%

Companiile aeriene luptă pentru supraviețuire. Păstrarea scaunului din mijloc neocupat va crește costurile. Dacă această măsură va fi compensată prin creșterea tarifelor, epoca călătoriilor accesibile va lua sfârșit. Pe de altă parte, în cazul în care companiile aeriene nu pot recupera costurile prin creșterea tarifelor, vor falimenta. Niciuna dintre acestea nu reprezintă o opțiune bună atunci când lumea va avea nevoie de conectivitate puternică pentru demararea recuperării din criza economică devastatoare generată de COVID-19”, a declarat Alexandre de Juniac.

Asociația Internațională a Transportului Aerian reprezintă 290 de companii aeriene, însumând 82% din traficul aerian internațional.

Creșterea prețului biletelor de avion a fost calculată pe baza estimării unui factor de încărcare de 53% (62% capacitate dată de locurile ce pot fi vândute, cu un grad de umplere de 85% pentru optimizarea capacității, considerând oferta excesivă disponibilă pe piață).

      



Comentarii Facebook