Impozitul forfetar: Criteriile de calcul
Aplicarea impozitului forfetar se va face luând în calcul amplasamentul, vadul comercial şi indicele de sezonalitate.
Ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a declarat săptămâna trecută, că din al doilea semestru al acestui an, restaurantele, barurile, pensiunile şi alte structuri asemănătoarea ar putea fi obligate la plata unui impozit forfetar.
Impozitul forfetar se va aplica luând în calcul criteriile ca amplasarea afacerii, vadul comercial şi indicele de sezonalitate, care vor fi analizate şi pe baza cărora se va stabili un procent dintr-un venit standard pentru fiecare domeniu, potrivit reprezentanţilor întreprinzătorilor mici şi mijlocii, informează Mediafax.
"Consiliul pentru IMM-uri s-a întâlnit luni cu ministrul Maria Grapini, care ne-a prezentat că la introducerea impozitului forfetar se vor avea în vedere cinci elemente. Unul dintre acesta este că se va introduce selectiv doar în anumite domenii, în special în servicii, unde există un grad redus de fiscalizare. Se are în vedere să se elimine situaţiile în care un hotel important din Bucureşti, cu un grad de ocupare de 80%, nu plăteşte impozit că nu declară profit. Deci se va aplica mai ales unităţilor de turism, de cazare, unităţi de încălţăminte etc", a declarat într-o conferinţă de presă Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
De asemenea, impozitul se va stabili pe baza unor criterii precum amplasarea, vadul comercial, indicele de sezonalitate şi capacitatea de a face afaceri.
"Aceste criterii sună raţional. Impozitul va duce la simplificarea birocraţiei, pentru că nu necesită predarea de situaţii financiare, deoarece acesta urmează să se aplice ca un procent dintr-un venit standard. Ministrul ne-a asigurat că măsura va fi însoţită de elemente de simplificare, foarte necesare pentru microfirme, şi că introducerea se face doar după ce se va discuta cu cei care lucrează în branşa respectivă. Fiecare domeniu are întreprizători corecţi, activi, şi se reflectă în documente, şi alţii care nu sunt corecţi şi care fac concurenţă neloială", a adăugat Nicolescu.
Totodată, Nicolescu adaugă că adoptarea măsurii trebuie să se facă doar după realizarea unei note de impact şi a "testului IMM", care reprezintă o metodă de analiză asupra efectelor actelor normative asupra numărului de firme posibilităţii acestora de a supravieţui.
"Dacă se respectă aceste puncte şi testele şi analizele arată efecte pozitive, că va duce la eliminarea concurenţei neloiale şi nu va reprezenta un plus de fiscalitate, nu ne vom opune. Considerăm însă obligatorii respectarea punctelor de mai sus", a arătat Nicolescu.
0 Comentarii