În 2020, „Remarul 16 Februarie” aniversează 150 de ani de la înființare
Societatea „Remarul 16 Februarie” din Cluj-Napoca sărbătorește în aceste zile 15 decenii de existență. Început ca un modest atelier de reparat vagoane de cale ferată, astăzi reușitele companiei au consolidat poziția de lider pe piața românească de material rulant feroviar.
Printre oficialitățile și persoanele publice prezente la eveniment au susținut discursuri: Înaltpreasfințitul Părinte Andrei Andreicuț Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului și Mitropolitul Clujului, Maramureșului și Sălajului, Călin Mitică, Președinte al Consiliului de Administrație „Remarul 16 Februarie”, Emil Boc - Primarul Municipiului Cluj-Napoca, Lucian Nicolae Bode - Ministrul Transporturilor, Ioan Aurel Pop – Președintele Academiei Române, Rareș Bogdan - Europarlamentar, șeful delegației române în grupul Popularilor din Parlamentul European. Au mai fost prezenți și Ioan Rus, Gheorghe Falcă, Vasile Blaga, Ovidiu Turcu, Cozmin Gușă și Vasile Dâncu.
Destinul unei idei se scrie în fiecare zi. Treptat și responsabil, focusat mereu pe o evoluție ascendentă, acesta se înconjoară înțelept, cu oameni și resurse materiale demne de obiectivele sale. Ideea sărbătorește astăzi 150 de ani.
Dezvoltarea căilor de comunicații și a transportului de călători și mărfuri în Transilvania secolului al XIX-lea a condus la creșterea masivă a cererii de material rulant. Astfel, a devenit necesară ı̂nființarea unor ateliere de ı̂ntreținere și reparații pentru locomotivele și vagoanele aflate în exploatare. Atelierul de cale ferată din Cluj a luat ființă vizavi de gară, peste linii, odată cu inaugurarea liniei Cluj-Oradea, în septembrie 1870, fiind destinat inițial doar reparării vagoanelor de cale ferată. La început, atelierul avea în dotare abia câteva mașini unelte și bancuri de lăcătușerie. Un număr mic de muncitori se ocupau de întreținerea și intervențiile necesare menținerii în exploatare a materialului rulant, majoritatea lucrărilor efectuându-se manual.
„Astăzi, reușitele companiei au consolidat poziția de lider pe piața românească, prin furnizarea unei game largi de produse și servicii. Toate acestea au fost posibile datorită investițiilor majore, a programelor eficiente de restructurare a societății, a modernizării capacităților de producție, a reorganizării proceselor tehnologice de reparații și a adaptării acestora pentru modernizarea diferitelor tipuri de vehicule. Istoria îmbrățișează prezentul și, împreună, fac o reverență în fața tuturor celor care au marcat prin munca și credința lor existența și continuitatea acestui proiect.
Remarul 16 Februarie înseamnă demnitate și respect câștigat prin muncă grea, înseamnă un mijloc prin care se manifestă știința și naturalețea omului de a tinde spre un mâine responsabil și mereu mai bun. Recunoștința se îndreaptă spre cei de azi, spre cei ce-au fost și spre cei ce vom fi, mereu mai buni și preocupați de evoluție și de dinamica pozitivă a acestui proiect. Trecutul pe care îl cunoaștem ne cere să ducem tradiția mai departe. Să căutăm să dezvoltăm noi șanse și să cucerim noi obiective. Să descoperim noi orizonturi, să spargem zidurile necunoașterii și să le lăsăm copiilor noștri țelul înalt al prosperității, împuternicit cu demnitatea firească a actului științei și tehnicii. Industria românească nu moare niciodată. Împreună creștem România. La mulți ani, Remarul 16 Februarie!” – Președintele Consiliului de Administrație „SC Remarul 16 Februarie”, a declarat Călin Mitică.
În prezent, societatea funcționează pe aproximativ 17 hectare, din care 12 hectare spații de producție, care găzduiesc utilaje ușor adaptabile în vederea organizării de noi procese tehnologice pentru repararea și modernizarea vehiculelor feroviare de orice tip, precum și pentru construcția unora noi. Generații ı̂ntregi de specialiști și-au pus amprenta ı̂n dezvoltarea societății și continuă să pună umărul la dezideratul evoluției continue pe care și l-au asumat.
8 Comentarii
Prezenti dreapta-stanga, metamorfoza pd-nlsi alte sulfe si neghiobi corupti care ai perpetuat infrastructura de rahat al Romaniei. Nu tu o autostrada continua, trenuri care fac o zi dintr-un capat in altul, drumuri cu camioane si masini , inguste si pline de pericole. Rusine ma jeguri, sunt sigur ca Mitica a organizat o masa tovarasesca dupa, sa Țmanca… Citeste mai departe
https://en.wikipedia.org/wiki/Remarul_16_Februarie
The company's history dates back to the Austro-Hungarian period - 1870, with the creation of a railway workshop to serve the Cluj–Oradea line (Grosswardein-Klausenburg railway.[n 1]); the works repaired wagons and locomotives.[2]
@Calin: romanica are cale ferata ? rusinica .Si dupa 100 de ani tot pe acelasi sine circulam spre Oradea. (Acum ati inceput sa schimbati cate ceva !
@ANDI: casacadorii rasului.
@Calin+ANDI+ADEVAR: Esti chiar atat de Prost si de Disperat incat sa nu iti dai seama ca lumea stie ca esti acelasi?
Cautam operatori pe internet. Lucrati acasa la dvs, la calculator, in timpul liber. Asiguram instruire gratuita. Trebuie sa aveti varsta de 18 ani si cunostinte minime de navigare pe internet. Pentru detalii, contactati-ne pe adresa de email: venitdeacasa@gmail.com