”În loc să deţii tu maşina, te deţine ea pe tine, eşti sclavul ei” - Valoarea maşinii pe care ne-o permitem este maximum venitul pe 6 luni
Mașinile sunt un lux în România, dar foarte mulți nu și le permit. ”Valoarea maşinii pe care ne-o permitem este maximum venitul pe şase luni”, a declarat antreprenorul Adrian Asoltanie.
”Maşinile sunt o capcană periculoasă pentru cei cu venituri mici. Nimeni nu vrea să pară sărac, să fie pârlitul scării de bloc. Şi unul dintre cele mai la îndemână instrumente, tendinţa naturală a omului care nu vrea să pară sărac, este achiziţionarea unei maşini. Şi pentru că vrei ca imaginea să fie mai sclipicioasă, o să vedeţi la români maşini premium. Chiar dacă sunt mai vechi, să fie gama premium.
Capcana de unde vine? Sunt cele mai scumpe de cumpărat, de întreţinut, şi se devalorizează ca naiba. Şi iată cum intri într-o morişcă în care, în loc să deţii maşina, ea te deţine pe tine, devii sclavul ei. La venituri mici, omul munceşte 3-4 luni pe an doar pentru întreţinerea maşinii: tablă, cauciuciuri, benzină, reparaţii, ITP, RCA, etc.
Valoarea maşinii pe care ne-o permitem este maximum venitul pe şase luni. Este un reper care supără foarte multă lume. Eu l-am priceput târziu, dar îl aplic la jumătate acum. Adică valoarea maşinii noastre venitul familiei pe 3 luni de zile. Adică, cu alte cuvinte, aş fi putut să îmi iau ceva mai scump, sau două-trei maşini, dar respect aceste reguli care sunt foarte sănătoase pe termen lung”, a declarat antreprenorul Adrian Asoltanie, în cadrul podcastului Andreei Cigolea.
Iancu Guda, economist clujean: ”Dacă nu mergi 1000 km pe lună cu maşina, e mai ieftin cu taxi-ul”
Iancu Guda a realizat un calculat în privința sumei pe care o blochează românii pe maşini.
”Am făcut un calcul, la preţ de Uber sau Bolt, în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa. La o maşină medie cumpărată în România, ce blochezi ca bani? În primul rând suma iniţială, care nu mai produce pentru tine. Lumea zice că dacă îmi iau o maşină cu 30.000 euro şi o revând peste 5 ani cu 20.000 de euro, am pierdut 10.000 euro. Fals. Dacă aveai acei 30.000 de euro şi nu îi blocai? Cea mai simplă investiţie de azi, depozitul bancar, îţi dă 7% dobândă. Obligaţiunile de stat îţi dau peste 8%, dacă donezi şi sânge. Deci a nu bloca 30.000 euro timp de 5 ani, înseamnă la un 10% pe an, cum e la bursă, cel puţin 15.000 euro. Şi atenţie, mai mult, pentru că avem randament la randament. Nu e doar 10% pe an. În al doilea an am 10% la 33.000 de euro şi tot aşa, banii produc”, a spus Iancu Guda, economist din Cluj-Napoca.
15 Comentarii
Mr. Iancu, saptamana aceasta am facut 1500 de km.
Sunt altii care fac mai mult.
Ce inconștient pot sa fiu! Deci îmi permit masina de 18 mii de euro și eu mi-am luat una de 25, sh de trei ani pe deasupra. Oare cum am reușit?!
Locuinta cate salarii ar trebui sa fie?
@.: De 10 ori masina. La Cluj, cat patru rinichi.
daca e vorba de venit pe 6 luni atunci o persoana obisnuita cu salar de 500e/luna isi permite o masina de 3000e cum se si vede pe strazi. Bine ca statu vrea sa le bage electrice pe gat la oameni si una e 50k euro
@ : Este Spring cu 10000 euro. Cu autonomie de trebuie s-o impingi pe Transfagarsan si Transalpina.
@.: ii 20 000 defapt...ca si restu se plateste de cineva
Economiseti bani si faci investitii doar ca sa ai bani? Banii sunt facuti sa ii folosesti.
Atunci de ce m-as complica sa fac mai multi bani, daca circul pe jos si stau intr-o coliba?
Asta ce plm fumeaza?
@Baba Cloantza: pe asta il doare on PL oricum, ca el cu banii sai de pe 2-3 luni isi cumpara masserati nou. Da vina sa ne deie noua lectii, sa nu ne mai cumparam tigai de BMW.
@Baba Cloantza: Nu fumeaza nimic. voi astia care va luati masini mai scumpe decat va permite buzunarul, adica va imprumutati la banci, stati in chirie, nu aveti parcare, dar aveti pretentii de Cluj( care este o prostie) fumati prostii.... Va luati masini in conditiile de mai sus ca sa va aratati prostia, mergand cu masina 1, max 2 km pana la Vivo sau… Citeste mai departe
@Nicolae: Cu ce meri la Buscat daca n-ai masina?