Duminica 3 Noiembrie

INCREDIBIL! Centura de DIAMANT a Clujului trebuie reasfaltată

 

Centura Clujului, Vâlcele - Apahida, trebuie reasfaltată pentru că s-a făcut treabă de mântuială.

 

Muncitorii lucrează în aceste zile la schimbarea stratului de uzură, care a cedat în 3 ani de la darea în folosință. Cei 24 de kilometri de centură au fost cei mai scumpi din România, ridicându-se la 156 de milioane de euro, cât costă și o autostradă.

 

Expertiza realizată de Compania Națională de Drumuri arată că nu s-a respectat calitatea asfaltului. ”Am avut unele dubii cu privire la asfalt și am solicitat o expertiză. În multe locuri, stratul de uzură trebuie îndepărtat. Sunt și locuri unde toate trei straturile de asfalt precum chiar și fundația trebuie refăcute. În zona unor sensuri giratorii, cum sunt cele de la Vâlcele și Sânnicoară, constructorii trebuie să refacă pe banii lor fundația drumului”, a spus un oficial al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

 

În realitate s-a turnat un strat mai subțire decât era în caietul de sarcini. De asemenea, și grosimea stratului de asfalt în unele zone este mai mică decât cea stabilită prin caietul de sarcini. ”Noi am făcut carote în drum și analize de specialitate la propriile noastre laboratoare. În unele locuri, s-a stabilit că grosimea stratului de asfalt este mai mică decât ar fi trebuit să fie. Constructorul a obiectat la acest capitol și a făcut propriile lui carote, la acostamente, unde grosimea stratului de asfalt corespunde. Acum, ei refac pe banii lor drumul”, susține același angajat al CNANDR.

 

Lucrările de refacere a stratului de uzură sunt executate de Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj, firmă care a lucrat și acum trei ani la asfaltare. Directorul ARL Cluj, Dan Lucian Mihancea, recunoaște că muncitorii firmei sale lucrează în aceste zile la șoseaua de centură, dar nu pentru că firma nu ar fi respectat rețeta stabilită, ci pentru că, în decursul timpului, au apărut defecțiuni. ”Noi am fost subcontractori și neam ocupat de asfaltări. Dacă nu respectam rețeta la asfalt nu am fi fost plătiți. Este logic că nu am fi fost plătiți dacă lucrările erau defectuoase. Este o lucrare în garanție și unele defecțiuni, mai mici sau mai mari, care au apărut le refacem pe cheltuiala noastră”, a spus directorul Mihancea, citat de evz.ro.

Comentarii Facebook