Investițiile în infrastructură, absolut necesare pentru proiectele de regenerare urbană din Cluj
Infrastructura, respectiv „timpul alocat deplasării” și „timpul pierdut în trafic”, sunt astăzi cele mai stringente probleme ale administrațiilor locale din România, în special în orașele universitare – București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, care au atras un surplus de forță de muncă înalt calificată și care au transformat studenții, „noii veniți” din centrele universitare în noi clujeni, timișoreni, ieșeni și bucureșteni.
Cluj-Napoca este motorul economic al Ardealului, templu universitar și cu siguranță un centru al excelenței medicale. Locurile de muncă create în ultimii zece ani, au creat condițiile rămânerii multor tineri bine pregătiți în oraș, prin urmare, în mod natural au apărut și noi provocări de infrastructură, care au generat proiecte și dezbateri pentru îmbunătățirea mobilității în municipiu.
Având în vedere că Prime Kapital va investi într-un proiect de regenerare urbană de anvergură în Cluj-Napoca, în zona platformei industriale localizată între strada Plevnei și Pod IRA, dezvoltarea infrastructurii din zonă este o prioritate pentru dezvoltator, în convergență cu viziunea, conceptul și principiile de dezvoltare din „Masterplanul - Zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”.
Pentru proiectul de regenerare urbană, punctele de convergență cu municipalitatea și societatea civilă, pe principalele dezvoltări ale infrastructurii din zonă sunt prioritare:
- Culoar de mobilitate Nord – Pod Oașului-Răsăritului – străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii (aflate în vecinătatea sitului) – Pod Ira, care urmărește creșterea nivelului de accesibilitate și mobilitate pentru cetățeni, precum și de revitalizare a întregului spațiu cuprins între Podul Oașului și Podul Ira;
- Restructurarea podului Beiușului, extinderea și funcționalizarea străzii Beiușului până în B-dul Muncii, conform măsurilor prioritare pe termen scurt și impact imediat, propuse în Masterplanului - Zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”;
Asigurarea de locuri de parcare atât pentru zona rezidențială, de business, cât și pentru retail, este o condiție sine-qua-non a proiectului.
Legătura cu mijloacele de transport public în comun este în atenția dezvoltatorului, asigurarea mobilității spre centru și alte zone din oraș, este de asemenea o prioritate.
Proiectul cuprinde piste și spații pentru biciclete și stații de încărcare a mașinilor electrice, în concordanță cu conceptul de mobilitate pietonală și în sinergie cu soluțiile de mobilitate publică – nepoluante care vor genera beneficii majore în siguranța circulației, în reducerea emisiilor cu efect de seră, în sănătatea mediului și în revitalizarea economică multi-sectorială.
Proiectul ține cont și de axa verde de mobilitate (piste velo), având în vedere vecinătatea „Culoarului verde Est-Vest în lungul Someșului” definit și în organizarea spațială a „Masterplanului - Zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”.
Proiectul propus de Prime Kapital are în vedere posibilitatea creării de asociații sau parteneriate cu administrația locală, pentru a contribui la obiectivele de infrastructură publică planificate în zona sitului. Astfel, Prime Kapital este pregătită să contribuie la eforturile municipalității de dezvoltare a zonei industriale cu terenuri având o suprafață de peste 15.000 mp și să investească suplimentar 10 milioane de euro în infrastructura rutieră și educațională adiacente proiectului.
Vă reamintim, investiția dezvoltatorului Prime Kapital vizează transformarea unei platforme industriale de 17,1 hectare, localizată între strada Plevnei și Pod IRA, într-o dezvoltare multifuncțională care va cuprinde un complex rezidențial cu aproximativ 1.400 de apartamente, o componentă de birouri cu peste 49.000 metri pătrați și un centru comercial. Mai mult, ca parte a proiectului de regenerare urbană, se va amenaja și o suprafață de peste 45.000 mp spații verzi noi. Costul total de dezvoltare a proiectului depășește 330 de milioane de euro.
18 Comentarii
...si pe langa faianta mai produceam si noi un lapte, o bere, un robinet, o masina textila, o masina de rectificat, un pantof, un plastic, o mobila, un pufarin, o caramida, un cazan. Gata, s-or dus toate pe pu.la !
1. Cluj-Napoca...templu universitar... Asta da lingău.
2. Nimic concret pentru infrastructura: centura, pasaj CF, parcări ca în orice oraș european. Zero.
@Silviu: te contrazic : centura si padajul CF sunt perfecte pentru mine , imi fac treaba asa cum sunt !
spala securistii la greu banii proveniti din devalizarea bunurilor si banilor publici....in imobiliare....
@ciolacu:
Leit dupa vorbele mitomanului pitic mocanesc. Se va, va fi, o sa. Taietura Turcului/Fabricii de zahar, bariere in sec 21. Lipsa Centura. Trafic blocat. Nu un pasaj, pasarele auto si pietonale, sub aero Nu. Multe parcuri aiurea, bancute cu wifi si bani risipiti. Cu astia vom tot visa la motoare economice, infrastructuri TGV metrouri si autobuze fara… Citeste mai departe
Cata gargara pentru niste blocuri facute intre fabrici. Probabil in stil gheou ca-n Floresti, de nu vezi un petic de iarba cand te uiti pe geam.
Mai produceam si noi o tzaruca de faianta. S-o dus si aia pe pu.la !
Bloace si betonare = regenerare urbana
Cat de frumos s-a scris. Cloojul e campion la asa ceva. Trebuie sa facem, o sa facem...doar la viitor. Pentru foci: bok(rahat, in turca) e primar de 20 de ani! Sa-mi zica o nevinitura autentica, un cloojean din tata in fiu 2 proiecte de anvergura facute de administrație. Nu sariti cu stadionul si sala polivalenta...
@Emi:
@Emi: stadion e a Cj .. singura ar fi trsamvaiul refacut care oricum e un rateu maxim facut pe ffffff multi bani .. se circula cu 30 pe h si zdrangane ca si alea vechi ... in rest toti banii sunt dati pe personal inutil, PR la greu, betonari, rebordurari, copacei uscati toate cu dedicatie date la firmele de casa
@Costel: practic... confirmi ce am zis si eu
In orice oras primul si primul lucru trebuie sa fie centura ocolitoare la noi se fac parcuri si se pun borduri. In Cluj circula camioanele ca pe autostrada, pe strada Plevnei este o balastiera de unde ies rabele pline de noroi distrug tot ce se poate trotuar, carosabil dar cea mai mare problema e cand trec tir-uri si autobuze, se ridica praful pe care… Citeste mai departe
@minciuna si propaganda comunista: faceti sesizari la politie de fiecare data cand se intampla .. alea se inregistreaza si trebuie sa raspunda la ele
@minciuna si propaganda comunista: Stie el bine si ff bine. Asatea se intampla cand ai un CL subordonat si coruptia e litera de lege.