La 22 de ani de la primul contract pentru Autostrada Transilvania, săptămâna aceasta se va semna contractul pentru ultimul tronson, cel mai scump
Conform ministrului Grindeanu, contractul pentru tronsonul Nușfalău - Poarta Sălajului, va fi semnat la sfârșitul acestei săptămâni. Este ultimul și cel mai scump dintre tronsoanele Autostrăzii Transilvania, drum pentru care primul contract a fost semnat în 2003 de guvernul condus de Adrian Năstase.
Autostrada va lega orașele București, Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea. Pe 1 decembrie 2009 s-au deschis circulației primii 42 de kilometri din această autostradă, dintre Turda și Cluj-Napoca Vest (Gilău). Lungimea totală planificată a autostrăzii este de 606 km, unele tronsoane sunt deja funcționale, iar altele se află în diferite faze de execuție.
„Este un contract de 6,62 miliarde de lei, cel mai mare contract din istoria CNAIR. Și, cu ocazia semnării acestui contract, toate loturile aflate în construcție în acest moment de pe Autostrada Transilvaniei vor intra în faza finală, în cea de execuție. Și anume mă refer la loturile de la Nădășelu până la Nușfalău și, totodată, de la Suplacul de Barcău până la Biharia”, a spus Grindeanu.
Referitor la data când vom circula pe această autostradă de la București la Oradea, ne-am învățat că nu e bine să ne facem planuri și iluzii ci e mai bine să ne bucurăm de fiecare bucâțică de autostradă care ne poate scurta durata deplasării.
3 Comentarii
Tronsonul de la Brasov la Targu Mures prin Sighisoara a fost ingropat. Multumim Grindeanu, PSD & Co. Practic Autostrada Transilvania va fi facuta din doua jumatati care nu sunt unite.
@Gogu: Asa e ! De la Ploiesti la Brasov in mileniul urmator, si de la Fagaras la Tg. Mures niciodata !
Atat va dura si constructia metroului. Pana e gata iesim la pensie.