Lideri USR Cluj: Sperăm ca pasajul de la Tăietura Turcului să nu cadă victima lui ”OSĂ


Liderii USR Cluj au tras un semnal de alarmă și cer seriozitate în implementarea Pasajului de la Tăietura Turcului, promis de liderii PNL locali și naționali din campania electorală trecută. 

Sper ca pasajul de la Tăietura Turcului să nu cadă victima lui ”OSĂ”. Până la sfârșitul anului trebuie semnat contractul”, a transmis public Cătălin Sălăgean, consilier județean USR Cluj. 

Deputatul USR, Radu Molnar, a spus că pasajul ar degreva traficul infernal din zonă.

Proiectul feroviar care ar degreva traficul de pe Taietura Turcului a făcut un pas. Mai are trei.

CFR Infrastructură a semnat azi primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României. Este vorba despre Lotul 3 (Poieni - Aleșd, 52,74 km) al magistralei Cluj - Episcopia Bihor și are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA).

Însă pentru noi clujenii, acest proiect este cu atât mai important pentru că include și pasajul peste calea ferată din Taietura Turcului, care ar degreva traficul infernal din zona. Deci finalizarea lui este primordială pentru Cluj-Napoca și ar trebui sa fie și pentru guvernare.

Proiectul a fost introdus în PNRR de Cătălin Drulă, care i-a finalizat și studiul de fezabilitate. Anterior a zacut prin sertarele ministerului ani de zile, ca majoritatea proiectelor importante ale României.

Însă ce trebuie să mai știm este că acest lot e doar primul care are contract încheiat dintr-un pachet de 4. Iar termenul limită pentru semnarea contractelor este sfârșitul anului 2022. Dar dacă miniștrilor din coaliția de guvernare le-a luat mai bine de un an să facă acest prim pas, mă îndoiesc că vor reuși să mai facă 3, în doar o lună. 

Ceea ce ne-ar aduce în situația inițială, în care proiectul rămâne blocat, prin alte sertare”, a spus Molnar.

Ce spuneau liderii PNL în februarie 2020 despre pasajul de la Tăietura Turcului

Ministerul Transporturilor de atunci, Lucian Bode (n.red. actualmente ministrul de Interne, iar Ministerul Transporturilor a fost preluat de PSD), a semnat la Cluj în februarie 2020 cu primarii din Cluj-Napoca și Oradea un acord pentru a aviza cât mai repede actele pentru demararea lucrărilor la proiectul de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihorului.

Atunci se spunea că proiectul are o valoare totală de 7,3 miliarde de lei, plus TVA, banii fiind suportați din fonduri europene, iar termenele erau clare: martie 2020 - anunțul licitației, mai 2020 - depunerea ofertelor, septembrie 2020 - semnarea contractului, octombrie 2020 - martie 2021 proiectarea, aprilie - mai 2021, începerea lucrărilor. Lucrările efective vor dura 42 de luni, iar în octombrie 2024 s-ar putea circula spre Ungaria, de la Cluj-Napoca, cu 160 km pe oră.

În prezent, încă nu s-au semnat contractele licitate, iar finalizarea proiectului este anul 2026. 

Inițial, pasajul de la Tăietura Turcului trebuia făcut din fondurile Primăriei Cluj-Napoca, dar a fost pasat Ministerului Transporturilor și va fi făcut din fonduri europene, ca parte a proiectului de modernizare și electrificare a liniei Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihorului.

Pasajul de la Tăietura Turcului are 7 deschideri de 40 m și o lungime totală de 282,5 m. Partea carosabilă va avea o lățime de 7,8 metri, două trotuare de 1,5 metri, lățimea totală fiind de 11,4 metri. Breteaua unu de acces va avea trei deschideri de 36 metri o lungime de 109 metri. Breteaua doi, din celălalt sens de circulație se va realiza cu trei deschideri și olungime de 79,2 metri. 

În acest moment, trebuie semnate contractele și apoi să se înceapă treaba. Pasajul de la Cluj ar fi în primul tronson, iar primarul a preecizat că va fi atacat direct. 

Comentarii Facebook