Maghiarii își fac cumpărăturile la vecini, inclusiv în România, din cauza prețurilor tot mai mari din Ungaria


Prețurile tot mai mari din Ungaria îi determină pe maghiari să-și facă cumpărăturile din România și alte țări vecine. 

Guvernul de la Budapesta anunță, din ce în ce mai frecvent, că magazinele din Ungaria și-ar fi diminuat încasările pentru că oamenii cheltuie o mare parte din bani la cumpărături făcute în străinătate, fie online, fie fizic, notează economedia. În acest context, Magyar Nemzeti Bank (MNB), adică Banca Națională a Ungariei, a analizat câți bani cheltuie maghiarii în străinătate, după cum se arată într-un articol hvg.hu., citat de G4Food. Iar analiza MNB a confirmat, în mare parte, că ungurii cumpără tot mai mult din străinătate.

Conform unui raport al MNB, ungurii au cheltuit anul trecut, în magazinele alimentare din țările vecine, de două ori mai mulți bani decât în 2022. Astfel, de la 24,1 miliarde de forinți în 2022, anul trecut s-au cheltuit 45,5 miliarde de forinți. Iar acest lucru, logic, nu este urmarea faptului că ungurii au mers în vacanță în țările vecine. Pur și simplu, ei s-au dus la cumpărături peste graniță, fiind atrași, la fel de logic, de prețuri și de oferta de mărfuri.

Este adevărat, cei 45,5 miliarde de forinți cheltuiți în 2023 în țările vecine nu reprezintă nici 1 la sută din totalul achizițiilor cu cardul bancar, însă, chiar și așa, creșterea față de 2022 este, evident, una considerabilă.

Analizând cheltuielile maghiarilor peste hotare, totalul acestora a crescut, de la 2022 la 2023, cu doar o treime. Astfel, dacă în 2022 au fost de 46,4 miliarde de forinți, anul trecut au urcat la 61,1 miliarde de forinți. Cu alte cuvinte, concluzionează sursa citată, deși nu este posibil să separi turismul de cumpărături în datele statistice, este extrem de plauzibil că mulți unguri din apropierea frontierei au mers în țările vecine strict pentru a cumpăra din magazine.

Comentarii Facebook