Mașinile la mâna a doua, la fel de scumpe ca şi cele noi: „Românul vrea o maşină bună şi o vrea acum”
Livrările de autoturisme noi întârzie foarte mult din cauza crizei semiconductoarelor, iar această situație a dus inevitabil la prețuri mai mari la mașinile vechi, comparativ cu cele noi de același tip. De asemenea, războiul din Ucraina şi criza microcipurilor au dus la perioade extrem de lungi de aşteptare pentru cei care vor să cumpere maşini noi. Aşa că românii s-au înghesuit către piaţa vehiculelor rulate.
Odată cu cererea, au crescut şi preţurile, explică specialiştii. Maşinile second-hand s-au scumpit chiar şi cu 25%, faţă de începutul acestui an. Cea mai mare creştere e la maşinile rulate fabricate după 2016. Au preţuri cu 25% mai mari. Pentru cele mai vechi creşterea e de până în 15%. Zece procente în plus şi pentru vehiculele ecologice. Sunt mai mulţi factori care au dus la aceasta situaţie. Cei mai importanţi ţin de criza microcipurilor care încă nu s-a rezolvat de mai bine de un an şi jumătate. Celălalt motiv este criza diverselor componente care veneau din Ucraina, mare furnizor de cablaje pentru industria auto, scrie Observator.
„Creşterea de preţ este dată până la urmă de cerere-ofertă, este dată de disponibilitate imediată a maşinii şi de contextul global. Românul vrea o maşină nouă, vrea o maşină bună şi o vrea acum.”, explică Alex Garciu, manager de vânzări.
Conform unui studiu realizat recent de o companie care se ocupă cu vânzarea maşinilor second-hand, 42% dintre români preferă să cumpere un vehicul rulat. Dintre aceştia, cei mai mulţi, peste 48% şi-au motivat decizia spunând că maşinile noi sunt pur şi simplu prea scumpe, iar alţi 22% spun că, în prezent, cel puţin, vehiculele din fabrică se livrează, pur şi simplu, prea greu.
Specialiştii spun că cele mai mici creşteri de preţ s-au înregistrat în cazul SUV-urilor, care rămân o opţiune convenabilă câtă vreme sunt dotate cu motoare diesel, au în jur de 100.000 de kilometri şi o vechime între cinci şi şapte ani.
0 Comentarii