Mașinile second-hand s-ar putea scumpi. Samsarii primesc o lovitură dură, din partea Guvernului
Guvernul a decis că samsarii de autovehicule trebuie să înscrie mașinile la RAR înainte de a le vinde, astfel că vor trebui să achite TVA.
Autoritățile spun că prin neplata taxei pe valoare adăugată s-a pierdut mai bine de un miliard de lei în ultimii 5 ani.
Astfel, mașinile vor trebui înscrise personal la Registrul Auto Român, pe numele celor care le aduc spre vânzare, înainte de a le înstrăina.
Radian Tufă, director general RAR, a declarat că ”dacă o firmă cumpără o mașină din Germania, în mod normal ar trebui să vină cu mașina în țară, să-i facă omologarea la RAR și în urma revânzării, la prețul de factură cu care a fost achiziționată în Germania, ar trebui să-i pună partea de TVA, care implicit îi ridică prețul. În condițiile în care se fac mai multe acte succesive, cu tot soiul de firme fantomă, practic statul este eludat de TVA.
Statisticile oficiale arată că bugetul de stat ar fi pierdut peste un miliard de lei în ultimii cinci ani, din aceste afaceri. Samsarii spun că modificarea legislativă îi vizează pe cei care au firme, care în ultimii ani au făcut averi colosale”.
”Nu este pentru unul care aduce o mașină cu platformă, și nu știu ce. E pentru cel care o ia pe firmă, o ia netă și acela trebuie să apară și la RAR. Ăla, automat, la 30.000 de euro, 19%, își ia 6.000 de euro. Și când te duci la înscris numerele, n-o să mai scrie Vasile Gheorghe o ia pentru firma cutare, o să apară firma direct pe brief”, a spus un samsar, citat de Digi 24.
Nicolae Răgălie, managerul celui mai mare târg auto, a spus că ”această modificare nu aduce nimic nou, practic, întrucât firmele care importă mașini la mâna a doua trebuie să respecte Codul Fiscal. Trebuia să-l respecte și până acum. Cine nu respectă Codul Fiscal se supune legii 241, de evaziune fiscală”.
Mașinile second-hand ar putea crește cu 19%, deoarece pentru ca noile reguli să intre în vigoare mai e nevoie de un protocol între RAR și ANAF.
În 2020, în România s-au vândut 880.000 de mașini second-hand. Dintre acestea, 380.000 au fost importate, iar 500.000, de pe piața locală.
1 Comentariu
Le mulţumim domnilor Tufă şi Răgălie pentru precizări :))