Metroul Clujului se va face în 8 ani!!! Câștigătorii au licitat cu 5 milioane de lei sub prețul cerut și au luat contractul
Primăria Cluj-Napoca a desemnat oficial câștigătorul licitației pentru Metroul din Cluj. A câștigat o Asociere condusă de firme turcești, care au licitat cu 5 milioane de lei sub prețul estimat de Primăria Cluj-Napoca.
”A fost desemnat câștigătorul licitației pentru metrou. Pas important în implementarea proiectului. După expirarea perioadei de contestații și semnarea contractului se va putea trece la proiectarea și execuția lucrărilor.
Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect ”Proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”.
Oferta depusă de către Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A are următoarele caracteristici:
Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA)
Punctaj obținut componenta financiară: 55 puncte (din 55)
Punctaj obținut componenta tehnică: 36,25 puncte din 45 puncte
Total punctaj obținut: 91,25 puncte din 100 puncte.
Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067 lei fără TVA, din care:
- valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;
- valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): monitorizare, studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), expertizare tehnică, documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA.
Durata totală a contractului este de 96 de luni”, prezintă primarul Emil Boc pe pagina lui de Facebook.
La licitație au fost depuse 2 oferte, după cum urmează:
1. Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A
2. Asocierea S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. - S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S.
Printre proiectele realizate de către ofertantul câștigător se număra :
- Lucrarea de Construire a Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, Executarea Lucrărilor Electromecanice şi Livrarea Vehiculelor.
- Proiectarea şi Construirea Liniei de Metrou a II-a Varşovia de la stația „Rondo Daszynskiego” până la stația „Dworzec Wilenski”.
- Proiectare și construcție a liniei de metrou II din Varșovia - ETAPA 2 a TRONSONULUI DE VEST DE LA TUNELUL DIN SPATELE STAȚIEI C06 „KSICCIA JANUSZA" până la șinele de cale ferată din spatele stației C04.
Metroul Clujului - Magistrrala 1 va avea 19 stații
MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).
În octombrie 2021, ca urmare a contractului încheiat în aprilie 2020, cu o echipă de proiectanți și consultanți cu experiență în proiecte de transport, condusă de SWS Engineering SpA, pentru efectuarea studiilor, a fost finalizat Studiul de Fezabilitate. Astfel, indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Magistrala I de metrou Cluj au fost aprobați prin HG 1288/28.12.2021, iar în octombrie 2022 a fost emisă Hotărârea nr. 1245 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii "Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu- Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj".
Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.
În data de 29.12.2022 a fost semnat contractul de finanțare nr. 18 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și U.A.T Municipiul Cluj-Napoca pentru implementarea proiectului Magistrala I de Metrou Cluj.
52 Comentarii
Chiar nu are rusine acest pitic infractor???? In 4 ani de-abia a facut un rahat de pod!!!! Chiar e cineva atat de redus mintal sa creada ca in 8 ani se face metroul???? Boc si acolitii sai vor sifona banii de studii de fezabilitate si exproprieri si pe urma vor gasi pe cineva pe care sa dea vina ca n-au fost in stare sa finalizeze si au pierdut fondurile… Citeste mai departe
Normal ca au licitat cu 5 mil. sub pretul cerut pentru a castiga neaparat. E logic de ce: aceasi firma au castigat si in Bucuresti un tronson din magistrala de metou din capitala si anume 7,6 km . Pretul unui 1km de magistrala de metrou din Bucuresti este de aprox. 33.5 mil. euro fara TVA iar in Cluj va fi de 94 mil. euro... In Cluj sunt bani si d-l… Citeste mai departe
8 la pătrat ati vrut a scrie
Clujean am fost, am plecat vazand cu ochii si nici un regret nu am, doar nostalgia de odinioara, cand era liniste, curatenie, fain. De cand a aparut Pinochio asta , traiul a devenit un chin. Peste tot se vede un colos cu picioare de lut, blocuri si iar blocuri trantite pe strazi inguste si nenorocite. Se macane sa faca ceva dar degeaba, trebuie pricepere… Citeste mai departe
@Plecat fara regret: Ia mai da-te-n morti, stai in piz.da ma-tii acolo unde esti si sa mai vii prin Cluj cand te-om chema noi. N-am absolut nimic cu cineva care locuieste si traieste in Cluj sa critice orice. Dar pe o rapandula ca si tine, te-as scuipa intre ochi daca ai fi acum in fata mea !
Cu scuzele de rigoare am redactat gresit, VARIANTA CORECTA: 80 de ani!!!
Unde este cel mai important, la aeroport, nu este statie :))
@Metro-u: Nu e rentabil nici sa bage autobuz la aeroport, ca-s prea putini clienti sa se umple. Vezi dimineata, cand trebuie sa mergi cu taxiul la avion.
se repeta filmul de pe valea oltului unde turcaletii se dau mari constructori de autostrazi..lor le pica tara-n cap si vin sa faca pe smecherii prin alte tari... vezi baaa ziaristule ca turcaletii ,soldovenii au venit cu 5 miliarde sub nu cu 5 milioane adica din valaorea estimata au venit cu peste 35% sub...sa vezi lucrari turcesti-soldovenesti-boculesti...se… Citeste mai departe
se vor gasi tot felul de scuze si pe parcurs se vor cere mai multi bani din diferite cauze pe de alta parte nu sunt in stare sa faca intr-un an de zile o straduta ca strada Bolyai sau Mamaia si nu in ultima oara turcii ne-au convins cu produsele lor da rahat cu legumele si fructele otravite iar mai nou ne-a convins cutremurul de la ei despre calitatea… Citeste mai departe
@minciuni spurcate si propaganda comunista: din pacate mare dreptate ai grait !
Oare pe cine mirosea Boculeț la păsărica ?raspuns: pe Liliana Calin alias Kiat întrebați-l pe BOC pe Tise cine e bastonul de la Camera de Comerț Româno -Turcecel care le-o mai impruta la cei doi mai gândacilor dacă aveți curajul căutatima și Spune-ți ca nu am dreptate (vai de noi piticul porno nu culcate) BOC să-mi sugă **** și ne spună cum i-o freca… Citeste mai departe
In limbajul po****r asta se numeste vrajeala. Cand vedeti primele statii si apar dificultati ce pun sub semnul intrebarii proiectul si vine arunci Boc si zice ca se rezolva si se face, atunci sa il credeti. Boc este un mincinos notoriu, nu mai are credibilitate.
toti postacii de aici cred ca Ustisti ori stii prizdamasii sa isi suga si guri putele. Ce ziceati?? aaa ca nici macar nu se va ajunge sa fie anuntat castigatorul. Tuvan gura de lepre ce sunteti , bolnavi mintal frustrati ce nu suporta sa vada pe altii ca sunt bogati ca deh sunt hoti, banditi toti sa nu cumva sa ziceti ca sunteti niste imbecili care… Citeste mai departe
@Marcel: Da' ce te-nfoi in halul asta? Parca ti-o injurat cineva toata familia. Relax, tati. ca din toate promisiunile marete gen centura, aquapark, tunel subteran. somes navigabil, monorai si dracu mai stie ce, exact cu asta ne-am ales, cu povesti. Mananci tot rahatul asta din convingere?
Se face, până la Răchițele, cu plecare de pe Someșu navigabil via Spitalul de urgență
Se da drumu la metrou. asa ca nu vad de ce sa nu ma stampilati!
Akam sukur siktir!
"Castigat" licitatia sub pretul cerut, iar peste catva timp "renegociat" la suprapret. Evident dublat si termenul de executie.
@Clasica reteta: daa clasica reteta si tu clasica reteta saracie lucie:))))
@Marcel:
Eu am fost de multe ori la Istanbul în bazar să aduc bijuterii. Dacă s-ar putea domnule primar ca vagoanele de metrou să fie suflate cu aur de 24 de carate.
Ce va fraieresc iarasi. Bei, anu viitor sunt alegerile.
Si Bechtel a castigat licitatii si a promis tot felul de termene. Repetam si cu metroul, platim noi ca penele a avut grija prin lege ca primarii sa nu raspunda vreodata cu banii lor.
@ : Se apuca imediat ce gata tunelul Bechtel de sub Meses, inceput in 2004.
Miroase a țeapă!
Daca realizeaza si metroul lui Emil Boc ar trebui sa i se faca STATUIE in centrul orasului, undeva langa statuia lui Matei Corvin ar trebui sa apara si statuia lui Emil Boc pentru ca acesti doi conducatori au avut cea mai mare contributie la dezvoltarea Clujului.
In plus ar trebui ca statia de metrou din Piata Unirii sa poarte numele lui Emil Boc!
@Traiasca Boc cel Mare: oricum ii putem compara Bota cu cea a calului călărit de Matei.
@Traiasca Boc cel Mare: o statie de Metro va purta numele lui, pana atunci vor schimba numele magazinului din Flocesti
Dupa constructia Cluj Arena si a Salii Polivalente, a caror constructie a fost primita cu la fel de mult scepticism de catre majoritatea clujenilor, Emil Boc va demonstra inca o data ca si in Romania se pot realiza proiecte mari de infrastructura! Din moment ce finantarea pentru acest obiectiv e asigurata din fonduri europene am speranta ca nu va pune… Citeste mai departe
@Marcel: Cluj Arena e o constructie inutila pentru majoritatea po****tiei. Trebuia construit din banii de bilete de la meciuri si festivaluri. Cluj Arena a costat 60 milioane de euro, metroul costa 1800 milioane, de vreo 30 de ori mai mult.
@Marcel: tu ești prostut din dotare sau pe linie de partid?
@.: e o constructie inutila pentru clujenii comunisti ca tine ma limbricule ******! bemiai bota de *****! ea mai plkmba-te sa vezi si tu cate sporturi si grupe de copii sunt acolo oligofren ce esti
Sa nu fie metrou discriminatoriu, tot al doilea vagon sa fie pentru minoritatea lgbtqxwyab+++#^^
8 ani...lumina!
că să viede din stele că numa un-ui domnu Boc ca-rei profiezor die univerzităț die advocaț șâ procoror care n-io făcut Metro aiesta că Cluju nost âi dija pieste Tochiu or Neuiiuork că dija avem blocu die lîngă noi di se viede di pie Mehedinț acole la întrare din Fenieș șâ incă unu pogan in Abatoru șâ cu Metro aista n-iom duce din sstațîie di la Union… Citeste mai departe