Motoarele economice ale Transilvaniei cer terminarea autostrăzii Gilău - Borş. Ultimatum transmis Guvernului!

 

Preşedinţii consiliilor judeţene din Bihor, Satu Mare, Maramureş, Sălaj şi Cluj îi vor trimite o scrisoare ministrului Dan Şova prin care îi vor cere finalizarea tronsonului Gilău - Borş din Autostrada Transilvania.

 

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Oradea, împreună cu omologii săi din judeţele Satu Mare - Adrian Ştef, Maramureş - Zamfir Ciceu, şi Sălaj - Tiberiu Marc, că, alături de şeful CJ Cluj, îi vor scrie ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, pentru a-i cere ca finalizarea tronsonului Borş-Gilău din Autostrada Transilvania să fie cuprinsă ”pentru finanţare cu prioritate în perioada următoare, în vederea finalizării”.

 

Cu toţii am subscris la această idee şi îi vom scrie domnului ministru Dan Şova pentru a-i cere, sub semnătură, ca porţiunea Borş-Gilău să fie introdusă pentru finanţare cu prioritate în perioada următoare, în vederea finalizării. (...) Acest subiect este ca un copil pe care nu avem voie să-l lăsăm la orfelinat. Oricât ar vrea Europa să ne demonstreze că nu există decât un culoar european prioritar în România din punctul de vedere al infrastructurii de transport, noi credem că dezvoltarea Transilvaniei nu are cum să se întâmple fără o cale de comunicare cum este Autostrada Transilvania”, a declarat preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa.

 

Şi pentru noi este importantă Autostrada Transilvania, deoarece ne-am putea lega de ea prin sectorul Tăşnad-Marghita, care acum va fi modernizat, şi vom avea astfel o cale rapidă spre Europa”, a completat preşedintele CJ Satu Mare, Adrian Ştef.

 

La rândul său, şeful CJ Maramureş, Zamfir Ciceu, a spus că, în condiţiile în care Guvernul Tăriceanu a promovat proiectul unui drum expres între Baia Mare şi intrarea în Ungaria prin Vajog, dar cele următoare l-au abandonat, Autostrada Transilvania a rămas cea mai bună soluţie pentru judeţul Maramureş.

 

De ani buni, lucrările deja efectuate pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău se degradează, în timp ce Transilvania rămâne cu dezvoltarea economică în urmă din cauza abandonării lor”, a spus preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, conform Mediafax.

 

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, dar s-au terminat numai 54 de kilometri.

 

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, declara la finele lunii iunie că Autostrada Transilvania se poate finaliza numai prin concesiune, din fonduri private.

Comentarii Facebook