Vineri 22 Noiembrie

Nokia, in topul celor 10 branduri care ar putea disparea in 2012! VEZI topul


Colosul Nokia, dar si alte branduri cunoscute in intreaga lume ar putea sa isi inchida portile in 2010, potrivit unui raport intocmit de expertii Wall Street.

Potrivit 24/7waltst.com, topul a fost realizat in functie de vanzarile ultimului trimestru. Pe lista publicatiei americane se afla nume celebre precum Sears, Sony Pictures, American Apparel, Nokia, Saab, A&W All-American Foods Restaurants, Sopa Opera Digest, Sony Ericsson, MySpace si Kellogg`s Corn Pops.
 
In fiecare an, Wall Street intocmeste un top al brandurilor cu probleme si in multe cazuri previziunile se adeveresc. In 2010, Wall Street a anuntat preluarea T-Mobile de catre AT&T, pentru 39 de miliarde de dolari. Din aceasta afacere, gigantului AT&T a castigat 34 de milioane de clienti si a devenit cel mai mare operator wireless din SUA.
 
1. Sony Pictures
 
Gigantul Sony are un studio de productie, care nu are nimic de-a face cu afacerile sale de baza, care include electronice de consum si jocuri de noroc. Sony a cumparat in 1989 Columbia Tri-Star Picture pentru 3.4 miliarde dolari. Aceasta operatiune de divertisment a devenit insa destul de neprofitabila in ultima perioada. Anului fiscal al companiei Sony se incheie in martie, iar pentru aceasta perioada, veniturile grupului au scazut cu 15%, ajungand la 7.2 miliarde dolari. Totodata, si veniturile au scazut cu 10 procente, situandu-se la 466 milioane de dolari.
 
Acestea fiind spuse, Sony are probleme. Compania a pierdut 3.1 miliarde dolari in ultimul sau anul fiscal, inregistrand venituri de 86.5 miliarde dolari. Mai mult, sistemul de jocuri al grupului Sony se afla sub asediul Microsoft si Nintendo.

Electronicele grupului nipon se confrunta cu amenintarile tot mai nuantate ale competitorului Apple. In plus, perspectivele de viitor ale companiei au fost in continuare afectate de cutremurul care a zguduit Japonia.
 
CEO-ul corporatiei, Howard Stringer simte tot mai mult presiunea de a creste valoarea actiunilor Sony. Singurul atu al companiei din acest moment il reprezinta Columbia, care pare sa atraga tot mai multor operatori din media. Sony Entertainment va disparea insa odata cu vanzarea activelor sale, sustin cei de la Wall Street. Ramane de vazut daca predictia acestora se va dovedi sau nu reala.
 
2. A&W
 
Lantul de restaurante A&W este detinut de compania Yum!, care a avut lantul la vanzare pana in ianuarie acest an. Nu au existat insa cumparatori. A&W a fost infiintata in 1919. Compania s-a dezvoltat rapid, si imediat dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, 450 de francize au fost deschise.
 
Firma a fost pionier in ceea ce priveste conceptul de „drive in”. Insa afacerea A & W este prea mica pentru a fi viabila acum, sustin cei de la Wall Street. La sfarsitul lui 2010, numara 322 de puncte de vanzare in Statele Unite si 317 in afara continentului american. Toate au fost operate prin intermediul francizelor.
 
A&W nu se poate marketa suficient de puternic in acest moment pentru a face fata operatorilor de fast-food, precum Burger King, KFC sau McDonald`s. In plus, compania nu este suficient de dezvoltata pentru a gestiona eficient cumpararea de alimente, logistica, costurile de transport.
 
3. Saab
 
Primul automobil Saab a fost lansat in 1949 de catre firma industriala suedeza Svenska Aeroplan. Compania a produs o serie de sedan-uri si coupe-uri, lansate in 1978, care i-au adus notorietate. Aproximativ un milion din acestea s-au vandut atunci.
 
Reputatia ingineriei Saab, dar si vanzarile internationale i-au atras atentia gigantului General Motors, care a vrut sa cumpere jumatate din companie in 1989 si restul in 2000.
 
Problema Saab, care a crescut sub conducerea producatorului auto din lume nr.1, este ca nu a fost niciodata vazuta mai mult decat un brand de nisa dintr-o industrie dominata de jucatori foarte mari, cum ar fi Ford si Chevrolet. Saab nu a construit masini accesibile din punct de vedere al preturilor, precum a facut VW si nici automobile scumpe, asemenea lui Porsche.
 
Anual, modele Saab s-au vandut in doar cateva sute de mii de unitati. GM a decis sa abandoneze marca la sfarsitul anului 2008, iar compania a devenit rapid insolvabila. In final insa, s-a gasit un cumparator, si anume producatorul auto Spyker, care a preluat controlul companiei anul trecut.
 
La sfarsitul lui 2010, Saab vanduse doar 32.000 de masini, lucru care l-a determinat pe  Spyker sa apeleze la investitorii chinezi pentru atragerea de fonduri.
 
Astfel, Pang Da Automobile fost de acord sa cumpere un pachet de actiuni din cadrul companiei. Insa potentialul global nu depaseste in acest moment vanzarea a 50.000 de unitati pe an, ceea ce face ca Saab sa nu mai fie un brand viabil.
 
4. American Apparel
 
Retailerul a ajuns in pragul falimentului la inceputul acestui an si nu exista nici un indiciu ca ar fi castigat altceva decat putin timp, cu ultimele investitii realizate. Cele 260 de magazine i-au adus venituri de 545 milioane dolari in 2008. Pentru primul trimestru al acestui an, retailerul a avut vanzari nete in valoare de 116 milioane dolari, cu 4,7% mai putin fata de veniturile din aceeasi perioada a anului trecut.
 
5. Sears
 
Sears Holdings se confrunta cu probleme serioase zilele acestea. Veniturile totale au scazut cu 341 milioane dolari, ajungand la 9.7 miliarde dolari in primul trimestru al anului.
 
Sears Holdings a fost creat prin fuziunea “parintilor” celor doua lanturi – Sears si Kmart - la 24 martie 2005. Fuziunea s-a dovedit a fi un dezastru inca de pe atunci.Compania a incercat initial sa opereze aproximativ 4.000 de magazine in SUA si Canada. Insa nici Sears si nici Kmart nu au avut vanzarile scontate.
 
Costurile celor doua marci se ridica la cateva sute de milioane de dolari in fiecare an. Ele includ atat bugetul de marketing, salariile angajatilor si alte cheltuieli cu aprovizionarea, ceea ce face si mai dificila redresarea economica a holdingului.
 
6. Sony Ericsson
 
Intr-o perioada in care toata lumea este interesata de smartphone-uri, iar succesul Apple este tot in crestere, vanzarile Sony Ericsson unitate continua sa scada. Mai exact, de la 97 de milioane de dolari cat erau in 2008 la 43 de milioane de dolari anul trecut.
 
Concurentii noi, precum HTC au inceput sa depaseasca in vanzari cunoscuta companie. Ceea ce a dus, fireste la restructurari de personal din partea Sony Ericsson. Pe piata au existat la un moment dat zvonuri potrivit carora Sony va prelua intreaga operatiune, pe care o va rebrandui.
 
7. Kellog`s Corn Pops
 
Vanzarile brandului au scazut cu 18% in primul trimestru din 2011, pana la 74 milioane dolari, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta plaseaza compania in urma brandurilor precum Cheerios si Frosted Flakes.
 
8. MySpace
 
MySpace, candva cea mai mare retea sociala, a murit cu mult timp in urma. Mai mult, acesta fi in curand ingropata, sustin cei de la Wall Street. News Corp a cumparat MySpace in 2005, pentru 580 milioane dolari. Insa Facebook a castigat tot mai mult din piata, atingand la ora actuala, aproape 700 de milioane de utilizatori in intreaga lume, lasand MySpace in urma.
 
9. Soap Opera Digest
 
Viitorul revistei se afla sub semnul intrebarii din cauza numarul in scadere al telenovelelor, care sunt tot mai des inlocuite cu talk-show-uri si diverse showuri de divertisment. De aceea, revista isi va pierde in timp cititorii, sustin jurnalistii de la Wall Street Journal.

10. Nokia
 
Nokia a pierdut initiativa pe piata smartphone in favoarea iPhone al Apple si aparatelor cu sistemul Android de la Google. Pe segmentul aparatelor ieftine, Nokia a fost devansata de producatorii asiatici.
 
Pe ansamblu, Nokia inca fabrica mai multe telefoane mobile decat Samsung, ca urmare a pozitiei puternice pe piata aparatelor obisnuite si a retelei mai mari de distributie din tarile emergente.

Pe 31 mai, Nokia a renuntat la tintele financiare anuale, ridicand semne de intrebare privind capacitatea noului director de a-si indeplini promisiunile de relansare a grupului.
 
Actiunile Nokia au scazut cu aproape 45% de la inceputul anului. Valoarea de piata a Nokia s-a prabusit cu 77%, la aproximativ 25,6 miliarde de dolari, de la lansarea iPhone in iunie 2007, de catre Apple.

Comentarii Facebook