O autostradă din Cluj este aproape finalizată. Vizită pe ascuns a ministrului Transporturilor
Ministrul Transporturilor a verificat stadiul autostrăzilor din zona Transilvaniei, într-o vizită fără presă.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a efectuat, în zilele de 10 și 11 noiembrie 2016, mai multe vizite de lucru pe șantierele autostrăzilor din Transilvania: Gilău - Nădășelu, Târgu Mureș - Ogra și Suplacu de Barcău - Borș.
Cei 9 km ai Autostrăzii Gilău - Nădășelu (județul Cluj) sunt aproape finalizați. Gradul de execuție până în acest moment este de aproximativ 90%.
Secțiunea Gilău - Nădășelu va putea fi dată în folosință după finalizarea lucrărilor la Podul peste Râul Someș și a Nodului Rutier Gilău. În acest moment, execuția lucrărilor pentru acest pod se află în licitație. Procedura va fi finalizată în decembrie 2016, iar câștigătorul va demara lucrările în primăvara anului 2017, dacă nu vor fi înregistrate contestații. Firma de construcții va avea la dispoziție 10 luni pentru realizarea lucrărilor.
În 2014, a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, însă, anulată. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.
În aprilie 2017, vor începe și lucrările la Nodul Rutier Gilău, după ce va fi încheiat procesul de licitație cu toate etapele aferente.
Pe Autostrada Târgu Mureș - Ogra:
Pe Lotul 1: Târgu Mureș - Ungheni, execuția lucrărilor este în curs de relicitare. În primăvara lui 2017, este estimată începerea efectivă a lucrărilor, dacă nu apar contestații.
Pe Lotul 2: Ungheni - Ogra, progresul fizic este de 15%. Termenul de finalizare a lucrărilor la acest lot este vara anului viitor.
Ministrul a mers și pe șantierul Autostrăzii Suplacu de Barcău - Borș, acolo unde constructorul nu și-a respectat angajamentele contractuale, astfel încât CNAIR a emis penalități în valoare de 75 milioane lei. Antreprenorul a demonstrat că se află în incapacitate financiară și organizatorică și a părăsit șantierul. Acesta a transmis o notificare prin care solicită rezilierea contractului.
„Soluția pentru ca acest proiect să poată fi finalizat este rezilierea actualului contract și lansarea unei noi licitații. De acum înainte, vom dezvolta parteneriate cu antreprenorii care demonstrează seriozitate și profesionalism, care respectă calitatea și bineînțeles termenele unui proiect.”, a declarat Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.
11 Comentarii
singura varianta in care putem avea autostrazi in timp scurt este sa aducem firme din strainatate si sa le platim taxe de autostrada pe nu stiu cati ani si gata, s-a rezolvat problema. un constructor care vrea sa scoata bani din aceste autostrazi va trata si rezolva problema altfel fata de ciumpalacii de la stat care habar nu au de nimic si lucreaza… Citeste mai departe
platim si roviniete si taxe de autostrada? NU, trebuie sa se poata construi si fara sa concesionam drumul, modelul german cum functioneaza? problema e aparatul de stat plin de incompetenti si coruptia dusa la cote maxime
***u-va-n gura cu licitati,relicitatii si contestatii...pulla mea de nenoeociti,pai daca a castigat fiema 'x' lasati.o sa si lucreze ca daca numa de licitatii sunteti buni atunci mai trec 10 ani si tot atatia km de autostrada avem!
Contractul de peste 700 de milioane de lei pentru construirea celor 64 de km din autostrada A3 de la Bors la Suplacu de Barcau incheiat cu asocierea Corsan-Corviam este la un pas de reziliere, constructorul cerand oficial acest lucru Companiei .
se pare ca nu CNAIR a vrut rezilierea contractului/.
Dle cj vad ca v-ati luat inima in dinti si raspundeti frustrarii unuia! Raspundeti-mi si mie : ce contract e ala , de cine e facut ca atunci cand vrei sa penalizezi constructorul, ala-si baga picioarele in lucrare, contract si te lasa cu ochii in soare ? Te duci frumos la masa credala ? Eu cred ca asta este un mod placut de a face bani din licitatii,… Citeste mai departe
Draga Antonescu. Asa e legea, e facuta in sprijinul licitatorilor ca sa nu fie pedepsiti daca fura dupa castigarea licitatiilor sau nerespectarea obligatiilor contractuale.
Pai ar putea sa o inchirieze pentru ceva drifturi ca oricum putrezeste degeaba.
2 ani si inca nu au fost in stare sa faca o licitatie pentru un pod . CNADNR cuib de infractori, lenesi si parvenitti.
"O autostradă"?? Oare care? Clujul are sute de autostrazi.
Aia mai mai mica. Ca restul sunt gata de ani de zile.
Una mica care vine de nicăieri si ajunge niciunde!