O URIAȘĂ companie multinațională cu mii de angajați și în Cluj, anunță concedierea a 5500 de persoane
Grupul german Robert Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto din lume, a anunțat intenția de a reduce până la 5.550 de locuri de muncă, un semn al dificultăților cu care se confruntă sectorul auto din Germania. Companiile auto europene luptă cu o cerere scăzută pe piață și o concurență tot mai acerbă din partea rivalilor chinezi, care oferă produse mai ieftine.
Potrivit declarațiilor Bosch, citate de Reuters, aproximativ 3.500 de locuri de muncă vor fi desființate până la sfârșitul anului 2027 în divizia de soluții informatice trans-domeniu, jumătate dintre acestea urmând să fie tăiate în locațiile din Germania. Aceasta se datorează cererii slabe pentru sistemele inteligente de asistență a șoferului și soluțiile pentru conducerea autonomă.
În plus, compania germană intenționează să reducă aproximativ 750 de locuri de muncă până în 2032 în fabrica sa din Hildesheim, din Germania, dintre care 600 ar urma să fie desființate până la sfârșitul anului 2026. De asemenea, Bosch plănuiește eliminarea a până la 1.300 de locuri de muncă în divizia de direcție, la o unitate din Schwaebisch Gmuend, aproape de Stuttgart, între 2027 și 2030.
Această reducere de locuri de muncă vine într-un moment de dificultăți pentru industria auto germană, care a fost afectată și de scăderea veniturilor la mari companii precum Volkswagen și Mercedes-Benz, ambele fiind nevoite să implementeze măsuri de reducere a costurilor.
Sindicatele și consiliul de muncă al Bosch au criticat vehement aceste tăieri de locuri de muncă. „Ne vom organiza rezistența la aceste planuri la toate nivelele”, a declarat Frank Sell, vicepreședinte al consiliului de muncă al companiei, conform Reuters.
Această decizie subliniază continuarea transformărilor majore în sectorul auto global, cu companii mari care încearcă să se adapteze unui mediu de piață tot mai competitiv și incert.
Fabrica Robert Bosch din Cluj are câteva mii de angajați și este una din cele mai apreciate companii din județ.
Grupul Bosch este prezent de 30 de ani în România și are aproximativ 10.520 de angajați. În 2023, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 516,2 milioane de euro pe piața din România. Valoarea totală netă a vânzărilor, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către afiliați, a ajuns la 2,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul său de cercetare și dezvoltare din Cluj, București și Sibiu și unitățile sale de producție pentru Mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de soluții de business și tehnologie, la Timișoara.
21 Comentarii
Acolo și la de lonj ji lucri ca sclavu pe plantație camere peste tot plin de ciupanezi salarii mici carte multă nu se cere prost să fi să ai putere
Nu va speriati, oficial, nu o sa declare nimeni ca este recesiune, dar o sa simtim cu totii tot mai acut de la anu!
Sa colaboreze cu Dacia ca merg vanzarile struna.
... se desfiinteaza job-uri in Germania ca sa le mute in Romania pe salarii mai mici nu ?
... Care e vestea proasta pt. Clujeni si Romani ? sau nu e proasta dar nu poate fi pe fata de bucurie ca sa nu i deranjam pe teutoni ?
@deci Veste Buna pt. Cluj si Ro ... job-uri se muta din DE in RO nu ?: se disponibilizează și din Cluj, care ți se pare ca e vestea bună?!
@Cora: Vestea buna e ca se impute treaba la mûistii astia de Bosch, de o buna bucata de vreme produsele sunt de-a dreptul mizerabile. De recla aia cretina nu mai zic, imi creste tensiunea
@Baba Cloantza: Ce recla?
Schema NOKIA revine la Cluj
Am chiriași de la ei, nu-i bine!
@Hank Rearden : nu am - ca am videochatiste si ITiste care nu-s la bosch, is ok inca, mai ales la ce pret are bitcoinul
Rauss viniturile pe faras ! :)))
@RoccoSiFreddY:
@tzygoiner neconsolat, tot pa centru stau dintotdeauna. La tara stau navetistii astia de lucreaza prin Jucu, Bontida, Apahida etc. Cat timp pierzi pe scrabici+naveta 11-12 ore pe zi se cheama ca stai la tara, chiar daca dormi si-ti platesti taxele la oras. Pardon, nu stai, prestezi =)))))
Cercetare de subzistenta, la limita saraciei.
nu-i stres, ii vor trimite pe front
Sistemele inteligente de asistență a șoferului și soluțiile pentru conducerea autonomă sunt pentru fatalai. Cine nu e capabil sa conduca o masina, sa se lase de sofat. E plin in trafic de ametiti si ametite speriate ca sunt la volan.
@Radu:
@Radu: