Oradea mizează și inaugurează o linie nouă de tramvai. Clujul nu are nevoie de extinderea tramvaiului


Oradea a investit 11,6 milioane de euro din fonduri europene pentru a face o linie nouă de tramvai, prima după 1990.

Această extindere a liniei de tramvai este o premieră pentru România după 1990. Au fost lucrări de montare a liniei de tramvai, a firului de contact, a stâlpilor şi tot ce a fost nevoie pentru ca linia de tramvai să poată fi dată, de mâine, în folosinţă. În următoarele zile mai rămân de montat panourile de informare pentru cetăţeni, cu minutele în care ajung tramvaiele în staţii”, a declarat primarul oraşului Oradea, Florin Birta.

Linia de tramvai de la Oradea are 3,8 kilometri. În plus Oradea mizează mult pe pasaje.

Clujul ar putea miza pe tramvai pentru a asigura mobilitate alternativă la mașină, dar nu o face și pariază pe metrou.

Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a spus că metroul nu poate fi înlocuit de un tramvai, așa cum sugerează unii. Anunțul a fost făcut în cadrul proiectului de aprobare a studiului de fezabilitate pentru metrou, în Consiliul Local Florești.

Pe axa est - vest, dacă ar fi extins tramvaiul ca să fie înlocuit metroul, acesta ar trebui să circule din 2 în 2 minute. 

O călătorie cu tramvaiul din Florești spre Sopor ar durat 52 de minute, față de 23 de minute cu metroul. Astfel, nu ar mai fi fost interesant pentru oameni să circule cu tramvaiul. De asemenea, tramvaiul este foarte dificil de construit și ar afecta circulația”, a spus Oprea.

Acesta a spus că tramvaiul nu poate satisface nevoile de transport pe axa Florești - Sopor. Pentru anul 2060, acolo se estimează un număr de 8200 de pasageri pe oră și direcție, față de o capacitate limitată de 5.500 de pasageri, în cazul tramvaiului. Pentru a satisface cererea de transport de 8200 va fi necesară operarea tramvaiului din două în două minute, lucru considerat imposibil tehnic și practic. ”Va crea un zid continuu de tramvaie, dat de circulația pe ambele sensuri”, a mai explicat specialistul.

Metroul Clujului va costa 2 miliarde de euro, dar avem alocați numai 300 de milioane de euro, din PNRR.

Rămâne de văzut care administrație face pariul câștigător. Clujul cu metroul sau Oradea cu tramvai + pasaje rutiere în punctele aglomerate.

Comentarii Facebook