Miercuri 25 Decembrie

Paragină și rugină în zona industrială din nordul Clujului: 82% sunt teritorii industriale cu clădiri dezafectate și foste exploatații agricole


Conform viziunii, conceptului și principiilor de dezvoltare enunțate în „Masterplan - zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”, 82% din zona industrială din nordul Clujului constă în: teritorii libere de constructii foste exploatații agricole sau teritorii industriale cu clădiri dezafectate nefuncționale.

Conform masterplanului:

  • Teritoriu vast neexploatat 18%-82%. Din întregul areal de 450 ha doar 18% din teritoriu este construit și exploatat funcțional. 82% sunt teritorii libere de construcții, foste exploatații agricole sau teritorii industriale cu clădiri dezafectate nefuncționale;
  • Infrastructură de utilități majore omni-prezentă. Acest lucru, deși aduce și o serie de disfuncționalități deja menționate, reprezintă avantajul și premisa de exploatare a terenului la o scară extinsă fără a genera costuri semnificative sau disfuncționalități tehnice de sistem. Astfel, prin proiecte de modernizare și optimizare a rețelelor, se creează un avantaj important de competitivitate pe componenta timp și cost față de alte teritorii extinse cu potențial de dezvoltare, dar neirigate cu rețele (Ex. zona Sopor);
  • Singurul platou de dezvoltare în afara culoarului de zbor aeronautic din zona metropolitană. Acest avantaj lasă opțiunile deschise pentru planificări majore pe termen mediu-lung de dezvoltare a unor densități urbane ce pot genera unele clădiri înalte, reprezentative și crearea de elemente reper-simbol;
  • 15-20 din proprietari care dețin 50% din teritoriu. Acest element, alături de faptul că acești proprietari sunt companii private, mature, reprezintă un avantaj pentru dezvoltarea coerentă și armonioasa a acestui teritoriu pe termen scurt - mediu - lung;
  • Proiectele de infrastructură majoră în curs de proiectare. Există o serie de proiecte majore de infrastructură în curs de elaborare precum: TR 35 - Centura Metropolitană Cluj, Trenul Metropolitan, Metroul Cluj, Bulevardul Răsăritului și Câmpul Pâinii, dar și proiecte precum Culoarul Verde-Albastru în lungul Someșului, Pista Velo Metropolitană, Parcul Clujenilor/Tineretului, Canalizarea râului Someș în zona aeroport. Toate aceste proiecte vor interacționa direct sau indirect cu teritoriul studiat și vor constitui premisele de macro-conectivitate și dezvoltare sustenabilă ale acestui teritoriu pentru următorii zeci de ani;

Masterplan - zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente propune ca viziune Integrare în țesutul urban: ”Teritoriul va deveni pol urban funcțional - revitalizat al zonei metropolitane și va genera prin urbanismul propus o extensie a orașului cu spații publice, străzi noi, spatii verzi, funcțiuni atractive, toate acestea consolidând principiul de integrare în cadrul unei comunități armonioase”.

Comentarii Facebook