Pasiune pentru muncă și o atitudine pozitivă. Caracteristicile principale ale mediului de lucru în Bombardier Cluj-Napoca (P)
Eva Elges este Directorul Centrului de Operațiuni Financiare din Cluj-Napoca în cadrul Bombardier Transportation. Cu o experiență de peste 10 ani în domeniul Financiar, s-a alăturat echipei Bombardier în anul 2009, iar cariera sa a evoluat treptat pe parcursul celor 7 ani de activitate.
Departamentul Financiar a fost primul care s-a deschis la Cluj, fiind precedat de cel de Resurse Umane în 2011 și Achiziții în 2014. Eva Elges și-a dorit să ne împărtășească experiența sa în Bombardier și evoluția sa profesională în Finance Cluj. Traiectoria carierei sale, oferă de asemenea o perspectivă asupra mediului de lucru și a strucuturii din Bombardier Cluj.
Întrebare: Experiența dumneavoastră în Bombardier din ultimii 7 ani poate fi corelată cu evoluția locală și globală a companiei. Ce părere aveți despre statusul curent al Departamentului Financiar din Bombardier Cluj?
”Modalitatea prin care procesele sunt gestionate în departamentul Financiar, servește drept memento pentru expertiza profesională Bombardier de pe tot cuprinsul Europei. Funcțiunile specifice ale departamentului sunt: Accounts Payable, Accounts Receivable, General Ledger și Closing and Reporting. Recent și funcțiunile de Treasury and Controlling, au fost adăugate în portofoliu. Cele trei departamente care sunt în prezent active în Cluj (Resurse Umane, Achiziții și Financiar), sunt parte dintr-un sistem financiar livrat la nivel de business.”
Întrebare: Similar și cu alte business-uri care vin în România și Cluj, Bombardier are o acoperire globală. Cum se reflectă acest lucru în structura mediului de lucru, în special în Departamentul Financiar?
”Având în vedere că sediul central Bombardier Transportation este localizat în Berlin, o parte din angajații din Cluj sunt vorbitori avansați de limbă germană. Mediul de lucru internațional din Cluj susține și comunitățile de vorbitori de: Franceză, Poloneză, Cehă, Spaniolă și Italiană, în consecință evoluția profesională constantă este susținută de training-uri și cursuri de limbă. Angajații sunt încurajați să se implice și în alte proiecte pentru a-și dezvolta abilitățile, iar cei actuali cât și noii veniți au oportunitatea să se alăture și altor funcțiuni, precum HR și Achiziții.”
Întrebare: Ați menționat că cele trei funcțiuni (HR, Finance și Procurement) creează un sistem care livrează la nivel de business global. În acest context, cum ați descrie oamenii, echipele și modalitatea lor de lucru ?
”Oamenii lucrează cu pasiune și încredere că Bombardier investește în ei. Angajamentul pe care colegii mei îl arată pentru companie este o consecință a mediului de lucru și a faptului că oamenii sunt implicați constant într-un dialog direct cu echipa de management. Munca în echipă și comunicarea eficientă susțin un mediu dinamic în care există multe influențe globale. Cei care lucrează în Bombardier sunt încurajați să aplice la oportunitățile disponibile. Ei vor avea ocazia să se alăture unui mediu de lucru sustenabil, care le oferă șanse reale pentru dezvoltarea unei cariere într-un domeniu financiar internațional.”
Întrebare: În ceea ce privește succesul, cum arată acesta în Bombardier din perspectiva dumneavoastră?
„Succesul în Bombardier Transportation Cluj este rezultatul unei colaborări eficiente între companie și angajați. O dezvoltarea continuă și deschiderea de noi oportunități, demonstrează interesul și atenția pe care compania le oferă climatului intern și angajaților săi. Dacă adaugi pasiune în muncă, ai toate șansele să devii un învingător. Acesta este motto-ul meu și sfatul pe care îl dau echipelor mele și oricărei persoane interesate să lucreze în Bombardier.”