Pe centura Gilău - Florești - Cluj-Napoca - Aeroport - Apahida s-ar putea lucra din 2021. Floreștiul are 3 NODURI de trafic
Cluj-Napoca și comunele Gilău, Florești și Apahida realizează studiul de fezabilitate în valoare de 3,7 milioane de euro, pentru realizarea Centurii Metropolitane a Clujului. Până acum s-a finalizat ”Studiul alternativ de traseu”, care a cuprins un număr de 8 variante de traseu studiate. La recomandarea specialiștilor, Municipiul Cluj-Napoca și comunele din jur au optat pentru varianta 8- V8. În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și DTAC, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție.
În comuna Florești, spre exemplu, Centura Metropolitană va urma cursul râului Someș și va avea trei noduri prin care localitatea se va putea lega, iar traficul va fi preluat spre Cluj-Napoca, iar de acolo vor fi noduri pentru a ajunge în Mănăștur, Zorilor, Gheorgheni, Someșeni, Aeroportul Cluj sau chiar pentru a ieși din oraș pe centura Bulevardul Muncii - Apahida.
”Drumul Transregio Feleac TR35 din Master Planul General de Transport al României, Centura metropolitană, a obținut avizul din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Un proiect comun al mai multor UAT din ZMC, în prezent lucrându-se din plin la SF, PUZ și DTAC, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție. Această achiziție publică s-ar putea încheia chiar în cursul anului viitor, caz în care în 2021 putem discuta de începerea lucrărilor. Costurile totale ale investiției sunt de aproximativ 150 milioane euro, investiția urmând a fi fazată pe 2 etape, centura de aproape 40 de km pe 4 benzi de circulație, respectiv drumurile de legătură de 33,6 km.
În ceea ce privește traseul, s-a cristalizat o variantă, care însă poate suferi modificări funcție de studiile de specialitate aferente proiectului”, a explicat primarul Floreștiului, Horia Șulea.
8 Comentarii
Nu am fi avut aceste probleme daca in perioada 2008-2012 cand s-a realizat autostrada si centura de "diamant" s-ar fi lucrat cu cap si nu s-ar fi aruncat cu bani aiurea. Este trist ca asa zisa centura de acum a costat, cu tot cu exproprieri, aproximativ 10 milioane de euro pe km si are doar 1 banda pe sens, cu mici exceptii. Ar fi fost cu adevarat utila… Citeste mai departe
KLAUS PRESEDINTE, BOC PRIMAR!!!
2 Mincinosi, voi doi impreuna cu mizera gasca din spate si fata si laturi, chiar atat de tampiti ne credeti? Suntem desconsiderati in ultimul hal, pana acum ati frecat menta, acuma se apropie alegerile si oamenii va cer socoteala. Ma mulelor, iesiti din competietie daca sunteti loaze, lasati pe altii care chiar pot, nu mai mintiti oamenii. Chiar nu… Citeste mai departe
Aplicand regula de 3 simpla, daca renovarea unui pod in Cluj dureaza in medie 1 an, cat dureaza constructia unei centuri de 30 de km?
Boc, un fel de Dancila 2, nu degeaba suntem la coada Europei
Pe centura asta trebuia să circulăm de cel puțin cinci ani! Așa ne rtebuie dacă am tot proptit un incompetent ca primar.
@Unul: Din pacate tot asa vom circula si peste 5 ani. Traisca Vechiul, prezentul si noul Primar.
@Unul: Pai primarul doar anunta lucrarile. Daca inca nu sti... centura nu e facuta de primaria cluj n