Petiție pentru deschiderea tronsonului de autostradă Aiud - Turda. Va înlocui drumul UZAT de pe DN 1
Loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda sunt gata să preia traficul rutier, dar nu sunt date în exploatare.
În acest timp, șoferii riscă să își piardă viața pe drumul național paralel (DN1). Pentru că, se pare, viața nu are suficientă prioritate, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
România este ”campioană” în Europa la capitolul decese în accidente auto. În medie, 5 oameni mor în fiecare zi pe șoselele din România. 30 de km din DN1 (între Turda și Aiud) pot fi înlocuiți chiar astăzi cu o autostradă modernă (A10). Deși lucrările au fost finalizate, autoritățile tergiversează recepția.
”Specialiștii independenți spun că aceste două tronsoane din A10 pot fi date în folosință fără riscuri. Posibilele neconformități imputate constructorilor nu afectează traficul și pot fi rezolvate după recepția parțială a lucrărilor și deschiderea traficului rutier. Mai mult, chiar purtătorul de cuvânt CNAIR (Alin Șerbănescu) a declarat de curând că recepția lotului 4 nu este împiedicată de problemele alimentării cu apă a Centrului de Întreținere și Coordonare (CIC), "întrucât nu afectează drumul propriu-zis".
Credem că viața chiar are prioritate în fața barierelor birocratice. Dacă noi tăcem, permitem birocrației, incompetenței și fugii de răspundere a oficialilor CNAIR să țină închisă o autostradă perfect funcțională. Pentru autorități este mai ușor să amâne rezolvarea problemelor, dar dacă suficient de mulți le vom spune că amânarea este un act criminal, vor urgenta deschiderea circulației. În caz contrar, vor putea fi considerați responsabili moral pentru morții de pe DN1”, conform sursei citate.
Conform legii, mai cred cei de la Asociația Pro Infrastructură, drumul poate fi dat în exploatare, atâta timp cât ”lucrările adiacente nu împiedică recepția drumului propriu-zis”.
Drumul a fost testat la viteze de 130 de km/h, în 16 februarie 2018, și nu au fost probleme.
3 Comentarii
daca apare un accident cu victime pe austostrada direct legat de deschiderea circulatiei fara finalizarea completa, raspund cei de la Pro Infrastructura ? Noi romanii avem un talent deosebit de a dramatiza totul, s-a precizat numarul total de morti de pe DN 1, desi segmentul; acesta e o mica bucatica
Finalizare completa insemnand santuri, rigole, benzinarii, chiar crezi ca nu se poate circula in siguranta daca nu e gata parcarea cu benzinarie sau betonate santurile de scurgere aflate la 5m in lateralul caii de rulare?
Manevra cu amanarea a fost nod in papura, ca sa nu plateasca contract de deszapezire in sezonul asta de iarna.
Stratul de asfalt pus nu indeplineste conditiile tehnice prevazute. In mod normal autostrada trebuie inchisa, drumarul sa remedieze si pana atunci sa plateasca penalizari. In mod normal ...