Podul care să lege Autostrada Transilvania de tronsonul ”muzeu” va fi gata în gata în 10 luni
CNAIR a semnat contractul de execuție a podului peste râul Someș, de la nodul de autostradă de la Gilău.
”În data de 11.09.2017, CNAIR SA a semnat cu Antreprenorul Tirrena Scavi SpA. contractul de execuţie lucrări "Finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1, Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj - Oradea". Valoarea de semnare a contractului este de 25.675.230,51 lei fără TVA.
Informaţii suplimentare: Durata contractului este de 118 luni, din care 10 luni perioada de execuţie şi 108 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Construcția podului va face posibilă deschiderea traficului pe un alt lot de autostradă, anume Gilău - Nădășelu, lung de 8,7 kilometri”, precizează oficialii CNAIR.
Podul inexistent acum va lega autostrada Câmpia Turzii - Gilău de tronsonul de autostradă de la Gilău la Nădășelu. Lucrările la acest tronson sunt aproape gata, dar în lipsa podului va sta pe post de ”muzeu”, fără a putea fi dat în exploatare.
Cel mai probabil, acest tronson va fi terminat până în luna octombrie, mai fiind de lucru la unele chestiuni minore.
Cu toate acestea, construcția podului peste Someș, care să lege cele două tronsoane, nici nu a început, astfel că noua porțiune de autostradă este cam inutilă. Întrebarea este de ce nu s-a licitat la pachet acest proiect: tronsonul de 8,7 km și podul peste Someș. O altă întrebare este de ce nu a fost trasă la răspundere compania Bechtel (firma care trebuia să facă toată Autostrada Transilvania), care trebuia să construiască acest pod, dar care nu l-a mai făcut deși l-a început.
”După ce licitația pentru construcția podului a fost lansată inițial în anul 2015, ea a fost anulată un an mai târziu, nefiind una conformă. În octombrie 2016, proiectul a fost din nou licitat. La începutul lunii iulie, după 9 luni pline de stângăcii și întârzieri nepermise din partea echipei care se ocupa cu evaluarea ofertelor, s-a încheiat într-un final această licitație, urmând în mod natural să se semneze contractul. Un ministru și un director general care ar fi văzut acest proiect ca o prioritate ar fi semnat contractul a doua zi, dar nu, ministrul Cuc și directorul Ioniță erau prea ocupați în acea perioadă cu vizitele penibile pe șantiere.
Din păcate, au trecut 2 luni (din iulie 2017 când s-a finalizat licitația) din momentul în care construcția acestui pod ar fi putut începe. Solicităm (pentru a câta oară?) decidenților să încheie această bătaie de joc la adresa contribuabililor români și să semneze contractul pentru finalizarea podului peste Someș!”, mai spus reprezentanții Asociației.
CNAIR a reușit acum să semneze contractul, după 2 luni de la finalizarea licitației.
0 Comentarii