Vineri 15 Noiembrie

Preţurile la carburanţi continuă să scadă. Cât costă benzina și motorina azi, 12 decembrie 2022


Luni, 12 decembrie, litrul de benzină a ajuns la cel mai mic preţ din ultimele 4 luni, adică 6 lei şi 10 bani. Şi motorina se vinde la un preţ mai mic. Un litru costă acum 7,24 lei, adică o scădere de peste 14% comparativ cu ultimele 30 de zile. Așadar, preţurile carburanţilor continuă să scadă.

Un plin de benzină de 50 de litri costă acum puţin peste 300 de lei, în timp ce pentru motorină ajunge la aproximativ 360 de lei. Preţurile sunt în continuare subvenţionate de stat, însă Guvernul se gândeşte să renunţe la ajutorul de 50 de bani pe litru de combustibil începând cu 1 ianuarie. O decizie finală în acest sens va fi luată pe 20 decembrie, notează Observator.

Ce înseamnă pentru România încetarea importurilor de petrol din Rusia

De pe 5 decembrie petrolul rusesc nu mai intră în România sau în vreun alt stat european, piaţa locală fiind nevoită să găsească alte rute pentru asigurarea consumului intern, scrie ZF, potrivit Mediafax. La nivelul anului 2021 circa 20% din petrolul folosit de România a venit din Rusia, în timp ce ponderea produselor petroliere ruseşti în totalul consumului a fost de aproape 25%, aşa că orice alternativă la Rusia va avea un cost suplimentar. În conformitate cu prevederile pachetului nr. 6 de sancţiuni adoptat la începutul lunii iunie, la data de 5 decembrie a intrat în vigoare interdicţia de import ţiţei din Rusia în Uniunea Europeană. Mai departe, la începutul lunii decembrie, ţările G7 şi Australia, aliniate cu Uniunea Europeană, au stabilit un prag de 60 de dolari pe baril pe importurile de ţiţei pe cale maritimă din Rusia către ţările care cumpără în continuare ţiţei rusesc.

Pentru statele din UE şi implicit şi pentru România, plafonul de preţ nu este relevant întrucât începând cu data de 5 decembrie a intrat în vigoare embargoul gene­ral pe ţiţei rusesc“, a explicat Szabolcs Nemes, managing partner al companiei de consultanţă Roland Berger România. Acest lucru înseamnă că rafinăriile din România vor fi nevoite să importe ţiţei cu provenienţă din alte ţări decât Rusia. În funcţie de creşteri sau reduceri ale preţului internaţional al ţiţeiului, ne putem aştepta la evoluţii similare şi la preţului carburanţilor din România.

Comentarii Facebook