Proiect ambițios la Aeroportul din Cluj-Napoca. Pasarelă de 270 de metri între terminal și Gara CFR - FOTO
Proiectul de ”Studii pentru dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri și marfă la Aeroportului Internațional Cluj-Napoca” se va finaliza în data de 30 noiembrie, fiind deja stabilite obiectivele necesare pentru dezvoltarea Aeroportului.
”Pe parcursul proiectului au fost desfășurate mai multe studii, finanțate în proporție de 50% din fonduri europene, iar 50% a fost suportată de Consiliul Județean Cluj. Costul inițial al studiilor a fost de 2 milioane de euro, iar în urma licitațiilor a scăzut la 1.687.000 euro”, declarat directorul operațional al Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca, Iuliu Pop.
În cadrul proiectului sunt vizate mai multe obiective, printre care și creșterea cantității de marfă transportată pe Aeroport.
”În momentul actual avem două aeronave cargo pe zi, mai puțin în zilele de sâmbătă și duminică, când efectuează transport de marfă companiile DHL și TNT”, a mai declarat Iuliu Pop.
De asemenea s-a vizat creșterea numărului de pasageri, lucru care se pare că deja este un succes, în 2014 fiind înregistrat cel mai mare număr de călători din istoria aeroportului, dar și creșterea cantității de marfă transportată pe calea ferată.
Astfel, în urma finalizării studiilor, au fost stabilite obiectivele necesare pentru ca terminalul intermodal să fie funcțional, obiective ce urmează să fie realizate în perioada 2016-2020.
Una dintre cele mai importante investiții viitoare va fi pasarela ce va face legătura dintre aeroport și Gara CFR din Someșeni.
”Este vorba despre o pasarelă, care a rezultat în urma studiilor, ce va realiza legătura între terminalul de pasageri de gara din Someșeni, pe o distanță de 250 metri. Aceasta va asigura facilitățile de transport a pasagerilor care merg spre gară și cei care vin spre aeroport”, a mai spus Iuliu Pop.
Costul total al investițiilor pentru realizarea terminalului intermodal vor ajunge la aproximativ 71-72 milioane de euro, sumă ce va fi finanțată în proporție de 85% din fonduri europene. Mai mult, directorul executiv a explicat că realizarea accesului la calea ferată va deveni obligatorie pentru toate aeroporturile din Europa până în anul 2050.
”La momentul actual suntem în faza constituirii unei asociații între Consiliul Județean, Primăria Cluj-Napoca, Primăria Apahida, CFR, Aeroport și ministerul transporturilor, pentru asigurarea depunerii documentelor pentru obținerea finanțării din fonduri europene pentru realizarea acestor obiective. În acest moment, Uniunea Europeană dispune de fonduri și încurajează realizarea terminalelor intermodale. De asemenea, este prevăzut ca până în 2050 toate aeroporturile să dispună de acces la calea ferată”, a precizat Iuliu Pop.
Un alt obiectiv impresionant este realizarea unui parc fotovoltaic, care va avea rolul de a produce cel puțin o parte din electricitatea consumată de aeroport.
0 Comentarii