Promisiunile CNAIR: În ce an vom circula pe toți cei 270 km ai autostrăzii Transilvania. Lucrările au început în...2004/ Un tunel n-are constructor încă


CNAIR: Probabil vom circula pe autostrada Transilvania în 2030! Tunelul Meseș încă fără constructor

Deși cea mai dificilă lucrare de pe Autostrada Transilvania, lotul care include Tunelul Meseș, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu o valoare record pentru România de 7,4 miliarde de lei, nu are încă un constructor desemnat, conducere CNAIR preconizează că în anul 2030 vom putea circula de la Borș la Târgu Mureș pe toți cei 270 de kilometri ai autostrăzii.

Sectorul Târgu Mureș - Brașov al autostrăzii a fost momentan abandonat de autorități. Pentru lotul ce include tunelul Meseș (3 km) și traseul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu o lungime totală de 41 km, au depus oferte șapte companii.

„Meseșul este în procedura de achiziție publică, o procedură complicată, iar colegii mei au depus un efort substanțial pentru a analiza aceste oferte, urmând să desemneze câștigătorul. În prezent, știu că sunt încă în analiză și urmează ca în perioada imediat următoare să desemneze acest câștigător. Pot să vă spun că, în calitate de reprezentant al autorității contractante, nu am dreptul să mă implic în procedurile de achiziție publică și nici nu o fac, așteptând de la ei raportul procedurii pentru a-l putea aproba”, a declarat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). „Le-am solicitat ca termenul de finalizare să fie unul cât mai rapid, dar fără a periclita faza de evaluare. Vreau să facă o analiză profundă și să desemneze corect câștigătorul acestei proceduri, în conformitate cu documentația tehnică, caietul de sarcini și documentația de atribuire, respectând prevederile legale”,  a declarat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru gândul.ro

Prioritar pentru statul român rămâne Coridorul IV paneuropean Nădlac-Sibiu-Pitești-București-Constanța. Cu toate acestea, în cinci ani am putea circula pe autostradă de la granița cu Ungaria până la Târgu Mureș.

„Este o lucrare foarte complicată tunelul Meseș. Cred că este posibil să se întâmple acest lucru, ca în 2030 să circulăm pe toată autostrada de la Borș la Târgu Mureș”, a concluzionat șeful CNAIR. În prezent, se circulă pe 144 din cei 270 km ai Autostrăzii Transilvania, Borș – Târgu Mureș: 125 de kilometri între Nădășelu și Târgu Mureș, 14 kilometri între Nușfalău (Sălaj) și Suplacu de Barcău (Bihor), și 5 kilometri între Biharia și Borș, la granița cu Ungaria.

În 2004, contractul Autostrăzii Transilvania a fost atribuit companiei Bechtel, iar segmentul Târgu Mureș – Brașov a fost ulterior eliminat din proiect. Prioritar pentru statul român este Coridorul IV paneuropean Nădlac – Sibiu – Pitești – București – Constanța, iar legătura cu Moldova se face prin Autostrada Unirii A8, Târgu Mureș – Ungheni.

Comentarii Facebook