Protecția Consumatorilor nu poate amenda un operator aerian străin, dacă nu are birou în România
Mai multe curse Wizz Air au fost amânate, dar Protecția Consumatorilor nu poate aplica amenzi, susține șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Horia Constantinescu.
Proiectul de lege PLx 776/2022 privind protecția drepturilor consumatorilor a fost adoptat de Senat, pe 14 decembrie 2022. A doua zi, a fost înregistrat la Camera Deputaților, fiind trimis la comisii. De atunci, se așteaptă raportul Comisiei de Industrii și Servicii. Legea a fost pusă pe ordinea de zi a Camerei Deputaților, pe 26 iunie, sub rezerva primirii raportului, care nu a sosit.
”În calitate de autoritate competentă, ANPC are obligația de a soluționa, cu celeritate, în termene stabilite, cazurile transfrontaliere de încălcări ale prevederilor celor 20 de acte normative naționale.
Întrucât există posibilitatea ca anumite cazuri de investigare/asigurare a respectării legislației Uniunii care protejează interesele consumatorilor (…) să se dovedească ulterior a fi cazuri cu dimensiune transfrontalieră, este necesar ca ANPC să-și suplimenteze competențele pe care le are în prezent în vederea asigurării activității de control necesară supravegherii pieței la nivel național, inclusiv pentru a obține mijloace de probă”.
Fără promulgarea noii legi totul este în zadar.
13 Comentarii
Reglementari imbecile. Daca agentul opereaza pe teritoriul tarii, asta conteaza in privinta clientului, nu unde are sediu social. Imbecilii.
Ce convenabil!
Intrebare. Daca nu are birou in tara de ce mai are licenta de zbor prin tara? De ce i se permite sa aiba curse prin tara?
E foarte trist sa zbori cu avionul si sa te crezi in caruta, sa nu-ti cunosti drepturile de cetatean european si ce directive sunt in vigoare pentru toate companiile care opereaza pe aeroporturi in UE. Mi se pare noaptea mintii sa apelezi la protectia consumatorului pentru asa ceva. E ca si cum m-as duce la primaria Cluj sa ma plang ca am fost bruscat… Citeste mai departe
@Torri: nu vor bani inainte ? isi trag din ce recupereaza ?
@beny: nu, prima data trebuie sa oferi datele zborului si daca intra sub incidenta regulilor de compensare, adica anulare, amanare sau intarziere peste 3 ore la destinatie. Atentie, la destinatie, pentru ca uneori avioanele reusesc sa recupereze cateva zeci de minute in zbor. Trebuie sa nu fie un motiv care nu se poate imputa companiei, cum ar fi vreme… Citeste mai departe
@beny: am uitat sa zic. Eu am primit banii in decurs de vreo 6 luni de la inceperea procedurii pentru compensatie. Am inteles ca poate dura mai putin, uneori mai mult. Cum ti-e norocul. Daca bine tin minte am ramas cu 325 euro pentru doua bilete cumparate, in conditiile in care cele 4 bilete dus-intors au costat vreo 240 euro. Practic a facut compania… Citeste mai departe
Daca este operator european atunci sesizarile se fac pe https://eccromania.ro/sesizari/
Nah baga-ti pla!
Nici pe mine nu ma pot amenda in Elvetia daca merg cu 150 km/h prin sate, ca n-am birou acolo?
Inteleg frustrarea celor cu zboruri anulate pt ca in decembrie am trecut prin experienta asta in UK cu zboruri anulate de EasyJet
A fost GROAZNIC!
Spre deosebire de Romania, acolo nu a facut NIMENI scandal (nu am auzit in tot Gatwick-ul pe unul sa ridice vocea), desi toata lumea era afectata.
In martie am patit din nou cu Lufthansa.
Desi… Citeste mai departe
@Sa nu opereze in RO daca nu are birou !: Si cata gargara se face cu transportul in comun, sa mearga lumea cu aia. :))