RECORD negativ pe Autostrada Turda - Sebeș! Două tronsoane sunt terminate și stau închise - FOTO
Un nou tronson din Autostrada Șebeș - Turda este finalizat și, cel mai probabil, nu va fi dat în folosință.
Joi, 15 februarie, este stabilită recepția lotului 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda. ”Nu vă bucurați, cel mai probabil nu se va da drumul la trafic. Deși tronsonul este practic finalizat și se poate circula pe autostradă în condiții de maximă siguranță, probabil că atitudinea oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va rămâne aceeași ca în cazul recepției proiectului vecin care este gata de la finalul lunii noiembrie 2017.
Disputelor dintre CNAIR și constructorul lotului 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda (Tirrena Scavi) li se vor adăuga, probabil, noi scuze, acuze, invenții și interpretări strâmbe ale contractului, proiectului tehnic și ale actelor normative (precum regulamentul de recepție), de data aceasta la adresa celor de la Porr, antreprenorul general al lotului 4.
Rezultatul? Șoferii își vor risca viața în continuare pe DN1, un drum îngust, aglomerat și periculos, deși alături vor avea două segmente de autostradă (perfect funcționale) cu o lungime totală de 28,75 km care conectează orașul Aiud de Autostrada A3 Gilău-Câmpia Turzii”, precizează reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Constructorii lotului 3, care stă închis din noiembrie 2017, sunt acuzați de CNAIR că nu ar fi făcut bine lucrarea, motiv pentru care nu se face recepția. Culmea este că aceste nereguli nu au fost observate din timp, CNAIR având datoria să supravegheze lucrarea, pe care a plătit-o.
Conform unui comunicat de presă al instituției, decizia a fost luat din cauza unor "neconformităţi" descoperite în urma inspecției.
Astfel, în urma inspecției s-au constatat o serie de neconformități, printre cele mai importante fiind următoarele:
- numeroase zone au deficiențe de planeitate și rugozitate, fapt pentru care li s-a acordat calificativul INADMISIBIL;
- nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
- pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;
- se impune verificarea de către proiectant și inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
- trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare
În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcție de condițiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea antreprenorului.
Termenul pentru efectuarea recepţiei acestui lot de autostradă a fost amânat de mai multe ori, din cauza unor neconformităţi, au explicat reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere Pentru lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA.
Lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda are o lungime de 12,5 kilometri şi face legătura între Aiud la Decea.
5 Comentarii
Daca aceste tronsoane nu sunt receptionate din cauza problemelor pe care le au, inseamna ca sunt NETERMINATE.
Terminate sunt numai daca au fost facute conform.
Tronsonul Unire-Turda este realizat pe un relief cu alunecari de teren profunde. In 5 ani de la darea in folosinta va fii traseu pentru testarea tancurilor din poligonu de alaturi. La Stejeris vor innota pestii si broastele daca nu asaneaza lacu. Zoreii ajunsi ingineri si patroni vor reconstruii mozaicul asfaltului cu penseta? OLAF ce pazeste, fondurile… Citeste mai departe
Ciceo , directorul aeroportului este încă in libertate si in funcție , 2 dosare penale pe rolul instantelor , asta înseamnă sa fi securist , SRI ;) mare este România !
Cel putin partinitor e acest articol. Nu stim exact care e adevarul, dar prefer sa fie asa decat sa avem experienta celorlate autostrazi, care, dupa ce au fost receptionat au inceput sa se dezintegreze.
Banii au fost dati, asa ca mai bine ne-am folosi de ele intre timp