Miercuri 25 Decembrie

Retailul, vedeta investiţiilor în 2024. Clujul continuă să fie pe radarul investitorilor și atrage o investiție uriașă!


Retailul, vedeta investiţiilor în 2024. Ce proiect major se anunță la Cluj-Napoca

Piața românească de retail oferă în continuare oportunități pentru noi investiții și pentru intrarea unor noi jucători anul acesta, care se anunță foarte dinamic comercial. Retailul continuă astfel trendul ascendent, după ce anul trecut tranzacțiile de investiții în piața de retail le-au depășit, în premieră, pe cele de pe piața de birouri, un lucru greu de imaginat în urmă cu câțiva ani, sunt de părere specialiștii în real-estate. Liana Dumitru, director retail agency Colliers România, afirma recent într-un articol Economedia că marjele de profit cu care operează retailerii din România, sunt, în general, printre cele mai mari din Uniunea Europeană pentru anumite categorii de produse, conform datelor Eurostat. Acest lucru sugerează că, deși piața s-a maturizat în ultimii 10-20 de ani, încă mai există un potențial de creștere considerabil și oportunitatea pentru intrarea unor noi jucători pe piață. Tot mai multe companii de retail aleg piața locală datorită nivelului înalt de vânzări al jucătorilor existenți, concurenței mai reduse față de alte piețe occidentale și potențialului pieței din România, a doua ca mărime în CEE, după Polonia. 

În acest context, planurile anunțate de marii dezvoltatori confirmă informațiile specialiștilor. Clujul continuă să fie pe radarul investitorilor și atrage o investiție uriașă, de peste o jumătate de miliard de euro, într-un proiect de regenerare urbană care înapoiază orașului spațiul fostei platforme industriale Carbochim, până acum inaccesibil locuitorilor și parțial utilizat. Un teren de 14 hectare pe care cei de la Iulius au anunțat că intenționează să dezvolte cea mai mare suprafață de retail din România, funcțiuni de office premium și locative, cultural și entertainment, al căror numitor comun va fi un nou parc, care se va întinde pe 5,2 hectare și va integra și malul Someșului prin soluții creative de agrement.

Concepte family friendly și de divertisment în premieră 

Proiectul propus de Iulius abundă de facilități pentru familiile cu copii, pentru care va fi adus un concept de entertainment în premieră în regiune, de mare amploare, cu zone de cățărare, trambuline, circuite cu obstacole, zone de gaming, experiențe imersive și simulatoare. Un alt centru de distracție va fi special dedicat copiilor de vârstă preșcolară și școală primară, cu activități care dezvoltă creativitatea, gândirea logică, atenția, dexteritatea și aptitudinile de socializare. 

Pentru a răspunde exigențelor publicului local, amator de cultură și divertisment, Iulius a făcut un parteneriat cu Centrul Cultural Clujean, care va administra un centru de arte performative ce va funcționa într-o fostă hală a Carbochimului, clădire cu valoare ambientală, care va trece în acest sens printr-un proces de reabilitare. 

Proiectul va include și o sală de spectacole, unde se vor derula programe pentru copii și pentru publicul larg. Sala va găzdui spectacole ale unor companii de teatru independente și de stat din Cluj-Napoca, precum și alte tipuri de evenimente de divertisment.

În plus, se adaugă un nou parc de 5 hectare, care va fi în legătură cu cele existente deja în zona de nord, dar care vine în plus și cu o agendă de evenimente de toate tipurile. 

La toate acestea se adaugă grădina generoasă, care, așa cum știm că se întâmplă și în parcul de la Iulius Mall Cluj, va găzdui evenimente pe toate gusturile și pentru toate vârstele. 

Reconversie urbana platforma Carbochim.jpg

Ancoră pentru cele mai iubite branduri

Iulius oferă, de altfel, prin rețeaua mall-urilor și ansamblurile multifuncționale Palas Iași și Iulius Town Timișoara, cele mai dinamice suprafețe de retail, care reunesc branduri de top, dar și mass market cu mare priză la public. La fel de atractiv va fi și proiectul ce se pregătește în Cluj-Napoca și care va integra cea mai mare suprafață de retail de la noi din țară. Dezvoltatorii spun că va fi un mix perfect de branduri internaționale premium, centre de entertainment, formate concept din topul preferințelor clujenilor și mult așteptate, pe profile home&deco, DIY, librării, jucării etc., cinema multiplex cu tehnologiile momentului, în premieră regională, restaurante și cafenele, sală de sport, dar și servicii și magazine ale producătorilor locali. În total, peste 400 de locații cu branduri, servicii și atracții pentru timpul liber și distracție. 

Pe lângă o zonă de food-court, care va integra operatori din gastronomia românească și globală, în proiect se vor regăsi restaurante și cafenele ce vor oferi experiențe indoor și în aer liber. Un alt concept în premieră va fi un Fresh Market pe modelul celor din metropolele europene, care își propune să reunească producători locali cu cele mai proaspete produse, gata de preparat în fața clientului și de servit pe loc.  

Toate acestea fiind atrase la Cluj atât prin nivelul orașului și cerințele pieței, dar și pentru formatul de proiect pe care îl cunosc deja de la celelalte investiții ale Iulius și pe care îl așteptau și în Ardeal. Genul de proiect care devine o destinație în sine, nu doar pentru cumpărături, ci pentru experiențe complete. 

Comentarii Facebook