Românii merg la hypermarket ca la muzeu. Ce este fenomenul shrinkflation
Economistul Adrian Negrescu a explicat că în România se remarcă apariția fenomenului shirnkflation.
Conform unui raport Oxfam, veniturile companiilor alimentare au crescut cu 45%, iar economistul a explicat pentru DC News că ”este efectul creșterii prețurilor, a inflației generalizate care a determinat scumpiri de peste 200% pe unele segmente. Până nu reducem inflația prin măsuri administrative spre exemplu reducerea plafoanelor de preț la energie și gaze, noi nu vom avea o economie competitivă, noi nu vom reuși să le oferim românilor servicii și bunuri la prețuri în concordanță cu câștigurile lor. Noi am ajuns să avem prețuri occidentale la salarii românești iar asta duce la o scădere semnificativă a puterii de cumpărare”.
Despre fenomenul shrinkflation (scăderea cantității alimentelor, păstrând ambalaje și prețuri similare), Adrian Negrescu a spus că este ”o metodă prin care companiile încearcă să mențină prețurile la raft la un nivel care să le facă vandabile. Soluția în momentul în care cresc costurile de producție, logistice etc. este ori scăderea costurilor asociate, adică să umbli la calitate, la rețete ori reduci cantitatea de produs. Acesta este un fenomen internațional care va continua atâta timp cât avem o inflație ridicată. Cum România are o inflație dublă față de țările occidentale, să ne așteptăm la cel puțin 1-2 ani de produse din ce în ce mai mici”.
Aceasta nu este o încălcare a legislației, deși asta ar fi percepția. ”Nu, nu este o încălcare a legislației, tu încerci ca și companie să optimizezi costurile ca să poți să vinzi mai ieftin. Prețurile sunt ca un elastic, dacă tragi prea mult de ele, dacă scumpești prea mult produsele, rămâi cu marfa nevândută. Companiile încearcă să rămână competitive într-o economie în care puterea de cumpărare scade. Românii au ajuns să meargă la hypermarket ca la muzeu, să admire produsele, dar să nu și le poată permite. Soluția e să încerci să stimulezi economia prin taxarea mai scăzută a muncii și prin stimularea companiilor de a crea locuri de muncă mai bine plătite”, a mai spus Negrescu.
13 Comentarii
" Soluția e să încerci să stimulezi economia prin taxarea mai scăzută a muncii și prin stimularea companiilor de a crea locuri de muncă mai bine plătite”.
Daca in acest moment te poti trezi ca in locul tau sa fie angajat :
1. un nepalez sau vietnamez ca acestia sunt si mai " ieftini " ca noi
2. un robot care lucreaza 24/7 si nu cere marire… Citeste mai departe
Companiile my ass,raman coooompetitive,marind preturile...vaaai,cata minte iti trebe sa faci asta.Nu cumva sa-ti bati capul sa pastrezi preturile,nuuuu,ca esti antreprenoooor my ass
si cine e de vina? partidul x sau y? :)))
Sunt 3 tipuri de produse:
1. Ieftine.
2. Scumpe cumparate de cei care nu se uita la pret.
3. Calitate de mijloc, cumparata si de saraci, si de bogati.
1 face ciocolata de 100 grame. Oricum e ieftina, se cumpara.
2 e atat de scump ca e cumparat doar de cei care nu se uita la pret, nu conteaza daca e de 100 g sau 80 g.
3 incepe… Citeste mai departe
@.: Milka a ajuns un rahat... ar trebui interzisa... inafara de zahar probabil are doar colorant...
@Kyro: Da, de cativa ani are gust puternic de zahar.
@Kyro: Sa va spun ceva Milka din RO este asa de kakao, ca aici toate se fac de 2 lei, dar fiind un brand strain cumparati-o din orice tara din Europa s au alte continente din lumea si o sa vedeti diferenta, Milka face parte de cativa ani din Familia Heidi
La fel si Coca Cola din RO are gust de medicament si in alte tari este foarte ok
Inca… Citeste mai departe
Orice afacerist de succes stie ca nu faci profit vanzand ieftin, faci profit vanzand scump. Cel cateva corporatii si fonduri de investitii care domina piata nu au nici un interes sa porneasca o batalie pe preturi mici. Toti stiu ca in cativa ani or pierde bani daca fac asta. Toata lumea vinde la pretul pietei chiar daca costul de productie si/sau vanzare… Citeste mai departe
@ Ati vrut capitalism, aveti capitalism: dar sa si cumpere cineva produsul. ca daca pui samponul cu 68 lei la profi de cartier slabe sanse sa nu se puna praful pe el in raft