Vineri 22 Noiembrie

Românii trebuie să lucreze 3 luni pentru a-și permite cheltuielile anuale ale mașinii. Cluj, județul cu cei mai grijulii proprietari de autoturisme


Un șofer român, cu un salariu mediu, își alocă veniturile pe aproximativ 3 luni pentru a acoperi cheltuielile anuale ale unei autoturism de o valoare medie.

Care sunt cheltuielile anuale în cazul unui autoturism ?

Astfel, pentru a utiliza un autoturism cu o valoare de aproximativ 10.000 de euro, costurile obligatorii anuale pe care românii trebuie să le achite includ RCA-ul (1500 lei), ITP-ul (100 lei), rovinieta (100 lei), impozit (100 lei), parcările în funcție de zonă (500 lei), schimbul anvelopelor de la un sezon la altul (200 lei), spălarea mașinii (250 lei), reviziile (800 lei) și combustibilul pentru un plin pe lună (4550 lei).

În total, peste 8000 de lei, la care se pot adăuga și alte cheltuieli, precum asigurarea CASCO (1800 lei), achiziționarea de anvelope noi (1400 lei), dar și eventualele reparații, a căror valoare medie este de 1800 de lei. Pentru a acoperi toate aceste cheltuieli, un proprietar al unui autovehicul trebuie să scoată din buzunar peste 13.000 de lei anual, echivalentul a aproximativ 3 salarii medii.

„Mulți șoferi nu țin o evidență centralizată a documentelor care expiră, precum RCA, ITP sau rovinieta, ajungând să plătească amenzi care sporesc cheltuielile cu un autovehicul, și așa semnificative pentru românii cu venituri medii” a declarat Cristian Astaloș, fondator MyCar Assistant, o aplicație de asistență digitală auto.

Aplicația stochează informații despre documente importante precum asigurarea, rovinieta sau ITP-ul, menționând și statusul acestora evitând astfel surprizele și eventualele amenzi. Soferii pot ține de asemenea și evidența operațiunilor de mentenanță și reparații și a costurilor lor. 

Șoferii din Cluj se situează pe primul loc în topul celor mai grijulii proprietari care introduc în aplicație istoricul de mentenanță al autoturismelor, fiind urmați de cei din județele Bistrița, Dolj, Argeș, Arad și București. La polul opus, se află șoferii din județele Satu Mare, Călărași și Teleorman.


Comentarii Facebook