Vineri 15 Noiembrie

S-a terminat cu înșelătoria practicată de hypermarketuri, unde erau două prețuri pe produse, iar cel real era scris mic de tot


Protecția Consumatorilor avertizează marile magazine că trebuie să afișeze cu același font, culoare, caractere și mărime prețul cel mai mare și prețul cel mai mic al produselor. 

Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a fost publicat în Monitorul Oficial și intră în vigoare în 30 de zile.

Acest ordin stabilește modul în care se afișează prețurile produselor vândute, pentru a nu mai exista oameni păcăliți.

Perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare, pentru a vă atrage și a vă crea situații nedorite și neașteptate, s-a încheiat”, a declarat Constantinescu.

Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la prețul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe etichetă era scris mic de tot și prețul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat”, a transmis șeful ANPC.

Ordinul nr. 182/2023 stipulează obligația operatorilor economici de a asigura consumatorilor informații clare și neechivoce cu privire la prețul produselor,

În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul cel puţin a preţului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afişat şi preţul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici.

În cazul unei vânzări online, operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii prin afişarea în acelaşi câmp vizual în care este expus produsul cel puţin a preţului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afişat şi preţul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici.

Solicitarea şi utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor sunt interzise”, precizează Juridice.ro.

Comentarii Facebook