Vineri 22 Noiembrie

Sara Grifo, Managerul Departamentului de Procurement din Bombardier: „Îmi doresc ca Bombardier să fie destinația de top în cariera clujenilor!” (P)



Sara Grifo și-a început cariera în Bombardier în urmă cu 26 de ani și a evoluat de la rolul de Asistent Administrativ la cel de Director. Ea îi încurajează pe cei din jur să îi urmeze exemplul, împărtășind cu aceștia viziunea sa, alături de obiectivele și strategia Bombardier, departamentul de Procurement.

Experiența mea vorbește de la sine și știu că este posibil. Eu sunt unul dintre cele mai elocvente exemple din echipa noastră, iar parcursul meu profesional dovedește că Bombardier atrage persoanele potrivite, oferindu-le oportunitatea să se dezvolte. Încă din prima mea zi în companie, am primit această provocare extraordinară și am avut ocazia să cunosc și să lucrez cu oameni care au avut încredere în mine și m-au ghidat în direcția potrivită. O mare parte din această realizare este legată direct și de voința mea de a învăța, de a performa și de a investi tot efortul necesar, deși nu a fost mereu ușor”, spune Sara Griffo.

Într-o delegație la departamentul de Procurement din Cluj, am descoperit care sunt elementele care fac ca Bombardier Cluj să devină o companie din ce în ce mai creativă și inovativă. „Este un loc de muncă extraordinar, cu o atmosferă foarte plăcută și oameni foarte implicați. Vestea extraordinară este că și anul acesta vom angaja un număr mare de oameni. Atunci când le oferi oamenilor încredere, ei devin reale diamante”, afirmă Sara Grifo.

Te rugăm să ne povestești despre tine și despre evoluția ta profesională din Bombardier

Sara Grifo: Sunt un bun exemplu despre dezvoltarea pe care poate Bombardier să o ofere oamenilor. Mi-am început cariera acum 26 de ani în Bombardier Belgia într-un site de producție, unde am fost asistent administrativ în departamentul de HR. Treptat, managerii mei mi-au dat ocazia să mă dezvolt. Astăzi conduc departamentul de Procurement din Bombardier Cluj, departament care susține procese din mai mult de 60 de locații Bombardier.

Care a fost perspectiva de business când s-a deschis departamentul din Cluj, în 2014?

Sara Grifo: Pentru a îmbunătăți procesele și pentru a reduce cheltuielile pentru achizițiile de bunuri indirecte și servicii, Bombardier a decis să transfere aceste activități într-o locație de unde să se gestioneze toate operațiunile. Locațiile din Cluj și Cebu (în Filipine), au fost selectate deoarece departamentele Financiar și Resurse Umane, erau deja aici. Admir acești oameni, deoarece sunt dinamici, ambițioși și consideră că nu au limite în ceea ce privește profesia lor. Ei își doresc să se dezvolte, caută provocări noi în fiecare zi, vor să învețe, să participe și să se distreze, ceea ce este foarte important. Îmi place dinamismul lor.

Care a fost evoluția departamentului de Procurement? Care au fost momentele sale cheie?

Sara Grifo: Am început cu 30-40 de oameni în 2014 și astăzi, suntem peste 200, iar echipa noastră este în continuă creștere. În Cluj continuăm planul de extindere și vom angaja peste 100 de colegi noi în decursul acestui an. Vom avea un portofoliu mare de procese, cu impact în lumea întreagă și vom deveni un jucător cheie în a obține excelență în acest domeniu. Deservim Europa, SUA, Canada, Mexic, Africa, Orientul Mijlociu și Brazilia. Urmează să recrutăm diferite competențe pentru Procurement, de la începători la experți, incluzând oameni cu expertiză în Expedieri, Logistică, Legal și Managementul Contractelor.

Cum vezi evoluția Departamentului de Procurement din Cluj, în următorii ani?

Sara Grifo: Integrarea mai multor activități și procese complexe, în condițiile în care vor scădea atribuțiile de rutină și administrative, datorită digitalizării și automatizării. Acesta este modul în care văd eu evoluția. Ne vom consolida în continuare poziția de partener de încredere pentru Bombardier Transportation și Aerospace, oferind servicii superioare și dezvoltând în același timp activități de back and front office.

Ce așteptări ai de la oamenii care privesc Bombardier ca pe un potențial angajator?

Sara Grifo: Propunem joburi pline de provocări, un mediu de lucru plăcut, posibilități de dezvoltare, pentru ca angajații să rămână în companie și să crească odată cu trecerea anilor și nu doar în departamentul de Procurement. Avem un avantaj față de alte companii, datorită faptului că aici în Cluj avem 3 departamente Procurement, Financiar și Resurse Umane. Acest lucru înseamnă o oportunitate fantastică de a migra dintr-o zonă în alta și de a învăța despre cele trei departamente, rămânând în aceeași companie.

Care sunt cerințele pentru candidații care vor să aplice pentru o poziție în acest departament?

Sara Grifo: Ne dorim să angajăm oameni care au experiență în muncă în diferite domenii. Putem să dezvoltăm oameni și să îi formăm, fapt care ne este foarte la îndemână, după cum se poate deja observa. Căutăm oameni foarte motivați, deschiși pentru a învăța și contribui la succesul organizației. Oferim un mediu multicultural de muncă, într-o companie care dezvoltă produse minunate pentru o mobilitate la nivel global.

Ce sfat ai oferi celor care aspiră la o poziție de leadership în Procurement?

Sara Grifo: Oamenii sunt cea mai importantă resursă a companiei. O organizație de succes este aceea care are oamenii potriviți, în locurile potrivite, la momentele potrivite. Bineînțeles este important ca aceștia să fie implicați și să se simtă motivați și fericiți pentru timpul pe care îl petrec la muncă. Încrederea în oameni, puterea de decizie, instrumentele potrivite, suportul și vizibilitatea în dezvoltare, creativitatea și motivarea, acestea sunt elementele cheie ale succesului. Aceasta este filozofia noastră în departamentul de Procurement din Cluj.

Comentarii Facebook