Scade TVA la alimente, dar băieţii deştepţi din supermarketuri cresc prețurile pentru un PROFIT mare
Autoritățile confirmă că există ”percepția” că unele supermarketuri măresc încet prețurile, pentru un profit mai mare în momentul reduceri TVA la alimentele de bază de la 24% la 9%.
Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a spus că aceste situații vor fi investigate și de Consiliul Concurenței și ANPC, conform Agerpres.
”În ultimele zile există această percepție că unele magazine vor să mărească prețurile înainte de reducerea TVA. Noi suntem foarte atenți, dar în egală măsură și cei de la Consiliul Concurenței și de la ANPC. În măsura în care legea ne va permite, vom interveni cu siguranță. Eu am avut discuții la MADR cu retailerii și ne-au asigurat că nu vor crește prețurile până la 1 iunie. O să propunem, în zilele următoare, soluții de genul preț vechi - preț nou”, a explicat Constantin.
”Nu știu dacă este fezabil pentru fiecare hipermarket, dar vom analiza fiecare portiță legislativă astfel încât să ne asigurăm că va beneficia de reducerea TVA consumatorul final, adică 20 milioane de români. Consider că toate semnalele din piață sunt foarte bune de aici plecăm în discuțiile noastre cu toate instituțiile. Asociația Marilor Retaileri de Magazine ne-a asigurat că nu vor crește prețurile în această perioadă, dar de la asigurări și până la ceea ce se întâmplă în practică trebuie să analizăm cu toate instituțiile statului”, a menționat șeful MADR.
”Dacă inițial nu se vorbea de reducerea TVA la lapte și produse lactate, am insistat foarte tare și eu și primul ministru, mai ales pe fondul reducerii cotelor de lapte, să avem o măsură care să vină în sprijinul procesatorilor, producătorilor și tuturor celor care sunt pe filiera laptelui. Rezultatul final va fi acela, și sunt convins de acest lucru, că prețul va scădea. De asemenea, reducerea TVA înseamnă și o relansare a consumului, înseamnă mai mult lapte de procesat în această unitate și mai mult lapte de vândut către unitățile de procesare de fermieri”, a mai spus ministrul.
1 Comentariu
Deja Lidl a crescut prețul la unele sortimente de cafea de la 7,99 lei la 8,99 lei. Creste profitul, creste si bonusul directorilor de locale...
Măsura populista a lui Viorel va creste profiturile comercianților si nu nivelul de trai si/sau puterea de cumpărare a romanilor.