Scumpiri majore la produsele de îngrijire personală! Cu cât au crescut prețurile la șampon, pastă de dinți sau hârtie igienică
Produsele de îngrijire personală s-au scumpit semnificativ. În ultimii doi ani, prețurile pentru aceste produse aproape că s-au dublat. Economiștii spun că și aceasta este o fațetă a sărăciei în care se adâncesc tot mai mulți oameni.
Șamponul, pasta de dinți sau banală hârtie igienică sunt acum semnificativ mai scumpe. Nici nu mai vorbim de nota de plată după o vizită la saloanele de înfrumuseţare.
Deși datele arată că produsele de îngrijire personală s-au scumpit doar cu 16%, realitatea din teren este cu totul alta. Un șampon destul de folosit de români a ajuns să coste 33 de lei, de la 22 de lei cât costa anul trecut. Produsele de îngrijire personală feminină sunt și ele peste 30 de lei, deși în trecut costau mult mai puțin, iar în alte țări sunt gratuite. Un deodorant a ajuns să coste acum 18 lei, deși anul trecut dădeam doar 12 lei pentru el, iar pasta de dinți este și ea peste 20 de lei, deși anul trecut costa 12 lei. Nici la hârtia igienică lucrurile nu stau mai bine, asta pentru că acum costă un astfel de bax peste 30 de lei, deși în trecut costa 18 lei, arată Observator.
Deodorantele, pasta de dinţi sau hârtia igienică sunt şi ele mai scumpe.
„Coșul de produse se va reduce drastic. De la săpun la parfum, românii vor fi tot mai mult nevoiți să aleagă produsele marca proprie din hypermarketuri, ca să facă economii. Este și aceasta o fațetă a sărăciei în care se adâncesc tot mai mulți oameni", explică Adrian Negrescu, economist.
Scumpiri repetate în ultimele 12 luni au avut loc şi în saloanele de înfrumusețare: „Toate produsele s-au mărit. Din păcate, clientul final simte toată treaba aceasta, pentru că și noi am fost nevoiți să creștem exact cu procentul cu care au crescut produsele. Între șapte și zece la sută, al doilea val, iar primul val a fost anul trecut în decembrie, cu 10%. Mulți au început să reducă frecvența vizitelor în salon", spune Adrian Perjovschi, hairstylist.
Din acest motiv, susţin stiliştii, şi clienţii îşi fac programare la un interval mai mare de timp.
În 2020, Uniunea Europeană trimitea în cătunele românești pachete cu produse de igienă de bază. Datele de atunci arătau că suntem codașii Europei la acest capitol: foloseam de patru ori mai puțin săpun decât vesticii, iar 4% din populația urbană a României nu se spălase aproape niciodată pe dinți.
6 Comentarii
la COURPAPIER E NASPA, in rest ne putem lipsi de celelalte produse
@turistul: Poti sa culegi cativa saci de brusturi in fiecare weekend. Si-i pui pe acoperisul blocului pentru iarna.
@turistul: Asta daca nu-ti place sa te stergi cu reviste Kaufland, Penny, etc.
Reducerile la alimente de baza se acopera cu maririle la detergent, etc.
Pai cum altfel o să aveți gaoaza jegoasa băi clujegurilor iubitori de ghebosi? Hai clujeguri dați din gaoaza jegoasa! Și ****** paroasa bockoasa! Ai ce urbe jegoasa!
Ne spalam mai rar, nu moare nimeni de la un pic de miros.