Se implinesc opt ani de la inceperea lucrarilor la Autostrada Transilvania, esecul intregii clase politice
In 16 iunie 2004, premierul Adrian Nastase, ministrul de Interne, Ioan Rus, si cel al Transporturilor, Miron Mitrea, taiau panglica si demarau lucrarile la Autostrada Transilvania.
Pana in 2012, ar fi trebuit sa fie construiti 415 kilometri de autostrada, dar avem numai 52.
La taierea panglicii a luat parte si vicepresedintele Bechtel de atunci, Charles Redman, compania americana incasand 1,32 miliarde de euro, pentru cei 52 de kilometri din Cluj si viaductul construit la Suplacu de Barcau.
Bechtel mai are de incasat sume restante in valoare de 29,73 de milioane de euro, scrie Capital.
Una dintre cele mai grave probleme in realizarea acestui proiect este cea legata de asigurarea finantarii. "Pe perioada 2004-2011, asigurarea finantarii acestui obiectiv s-a situat aproximativ la jumatate fata de valoarea investitiei, stabilita prin indicatorii tehnico-economici aprobati, cat si fata de valoarea estimata, solicitata anual de catre CNADNR (55,5% conform limitelor de cheltuieli aprobate prin legile bugetare si 53,6% conform sumelor alocate companiei de catre MFP, prin MTI).
4 Comentarii
l-ai vazut. sper ca ura te face mai fericit acum ....
Sa-l vedem in 20iunie .....
S-au negociat si s-a inceput lucrarea, banii au intrat in buzunarele unora si gata. Cine a terminat cei 50 de km?
foarte tare...se vede din poze cine au negociat contractele la acele preturi...la fel cum au facut si cu Petrom,la fel si cu rezervele de petrol concesionate pentru OMV pe o perioada de 30 de ani la preturi de nimic,fabrici vandute sau efectiv ajunse la fier vechi....au revenit in forta...imi place ca ati postat poza cu ei