Vineri 22 Noiembrie

Se vorbește iarăși de venirea IKEA la Cluj

 

Venirea IKEA la Cluj este un lucru vehiculat de ani buni, dar până acum suedezii nu s-au arătat interesați.

 

S-ar părea, însă, că IKEA ar urma să deschidă noi magazine, iar Clujul este preferat celorlalte orașe mari din România. 

 

Suedezii cochetează de mult cu ideea asta, însă probabil cifrele financiare foarte bune de anul trecut i-au detreminat să facă un pas înainte.

 

În anul fiscal 2014-2015, care s-a încheiat în luna august, magazinul a avut încasări de 424 de milioane de lei, adică de peste 96 de milioane de euro, în creştere cu peste 12% faţă de precedentul an. 8% din vânzări au fost on-line. Şi tot 8% din vânzări au fost generate de restaurantul de la intrarea din magazin. În 2014 IKEA a întrerupt doi ani de pierderi cu un profit de peste 11 milioane de lei, arată datele raportate la Ministerul de Finanţe.

 

Primul magazin care urmează să fie deschis o să se afle pe bulevardul Th. Pallady din Bucureşti, după care urmează alte 4. Întrebarea este unde? Dacă este să ne uităm la informaţiile care au tot circulat în ultima perioadă – Iaşiul, Constanţa, Timişoara şi Braşovul au fost cele mai vehiculate nume. Însă Braşovul ar putea să piardă această poziţie în favoarea Clujului. Nu de alta dar de la deschiderea magazinului on line Clujul a generat cele mai multe comenzi. Este clar că-n inima ardealului se cer produsele marka Ikea.

 

La IKEA lucrează în prezent aproximativ 500 de oameni. Înfiinţarea de noi magazine în România va face ca numărul lor să crească. De curând suedezii au început să investească şi în imobiliare. Va dezvolta un complex rezidenţial pe fosta platformă Timpuri Noi din Capitală. În acelaşi timp, IKEA a cumpărat câteva zeci de mii de hectare de pădure în mai multe judeţe din România”, scrie jurnalistul Stelian Muscalu.

 

Clujul își întărește astfel statutul de al doilea oraș economic al țării, dar și din punct de vedere sportiv și cultural, cu tot mai multe evenimente sportive internaționale și două festivaluri la care abonamentele se vând ca pâinea caldă.

Comentarii Facebook