Spaniolii costruiesc 60 de km din Autostrada Transilvania! Constructorii români nu au forță

 

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a desemnat câştigătorul licitaţiei de construcție a tronsonului Suplacu de Barcău - Borş al Autostrăzii Transilvania.

 

Valoarea contractului este de 701 milioane de lei, fără TVA, iar durata de execuţie de 24 de luni, potrivit unui comunicat al CNADNR.

 

Câştigătorul contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor Autostrăzii Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea pe secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş (km 4+200 - km 64+450) este format din asocierea Asocierea Corsan SA - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL.

 

Proiectul trebuie finalizat în 24 luni. O parte din acest tronson este realizată, dar a fost abandonată acum câțiva ani, deși putea fi finalizată cu un cost redus. 

 

Foto: Viaductul impresionat de la Suplacu de Barcău

 

Acest tronson ar putea avea unele probleme și deja are nevoie de reparații, pentru că a ruginit fierul beton din pilonii dintre Suplacu de Barcău şi Borş. 

 

Lucrările s-au oprit acum circa 8 ani, iar fierul pilonilor a ruginit, astfel că acum este nevoie de reverificarea structurilor de rezistenţă.

 

Secțiunea 3C Suplacu de Barcău - Borş a Autostrăzii Transilvania are 70 de kilometri și așteaptă de aproape 10 ani reluarea lucrărilor. Dacă Guvernul ar investi circa 1,2 miliarde de lei, lucrările ar putea fi terminate până la jumătatea anului viitor.

 

Specialiştii în construcţii sunt de părere că timpul curge în defavoarea tronsonului bihorean de autostradă.

 

Conform normelor tehnice, nu se recomandă ca fierul să fie expus intemperiilor, cu excepția faptului dacă acesta a fost conservat. Se pot chiar rupe construcţiile din fier, deci nu există o siguranță a acestora din punct de vedere tehnic, a calculelor care s-a făcut privind rezistența”, explică Ioan Mintaș, proprietarul unei firme de construcții, conform Digi24.ro.

 

 

Acest tronson, care putea fi terminat de ani de zile, este vital pentru autostradă, pentru că va permite legarea de autostrada adusă de Ungaria până la graniță.

Comentarii Facebook