Vineri 22 Noiembrie

Sticlele care NU vor mai fi acceptate de aparatele de reciclare din iulie 2024. Vor fi respinse de aparate, dar le poți duce în altă parte!


După ce Sistemul Garanție Returnare a devenit obligatoriu în România, consumatorii sunt nevoiți să plătească o garanție de 0,5 lei pentru fiecare recipient din sticlă, plastic sau metal, cu un volum între 0,1 și 3 litri.

Ambalajele pentru care trebuie plătită garanția sunt marcate cu sigla „Ambalaj cu garanție”, indicând eligibilitatea lor pentru sistem. Pe de altă parte, recuperarea garanției este posibilă doar pentru aceste ambalaje etichetate corespunzător, potrivit green.start-up.ro.

De ce sunt respinse unele sticle de aparate

Există cazuri în care sticlele nu sunt acceptate de aparat, deși au eticheta SGR intactă. Și asta, pentru că încă nu știm cu exactitate cum trebuie să pregătim sticlele înainte de reciclare. Așadar, sticlele trebuie golite complet de conținut, dar, atenție, nu spălate!

Mai mult decât atât, forma acestora trebuie să fie intactă, identică cu cea de la raft. Altfel, ambalajul va fi respins de aparat. În cazul în care sticla a fost presată, eticheta și codul de bare vor fi deteriorate, astfel încât posibilitatea introducerii ambalajului respectiv în sistem va fi compromisă. 

Sticlele care nu vor mai fi acceptate în sistem din 3 iulie 2024

De la data de 3 iulie 2024 intervine o schimbare, și anume faptul că recipientele din plastic de unică folosință sau materiale compozite care conțin băuturi, cu o capacitate de până la 3 litri, trebuie să aibă dopul atașat de sticlă, în cazul în care acesta este din plastic. Sticla nu va fi acceptată dacă nu conține și acest dop. 

Măsura vizează sticlele din plastic cu orice tip de conținut, de la apă, băuturi carbogazoase, sucuri, la băuturi alcoolice. 

Atenție! Deși aceste tipuri de ambalaje nu sunt acceptate în SGR, acestea pot fi duse la centrele de colectare a ambalajelor, la fel ca până acum. Nu le aruncați la gunoi! 

Mai mult decât atât, este important de știut faptul că majoritatea hipermarketurilor desfășoară campanii de colectare a acestor deșeuri, oferind în schimbul lor, de cele mai multe ori, bonuri valorice sau vouchere care pot fi folosite în rețeaua respectivului comerciant.

Comentarii Facebook