Străinii vor plăti taxe pe autostrăzile din Germania

 

Berlinul vrea să introducă taxe de autostrada pentru soferii straini, ceea ce a stârnit îngrijorarea Bruxelles-ului si a tarilor vecine care se tem ca Germania va submina astfel libera circulatie.

 

Proiectul de lege arată că șoferii trebuie sa plateasca, din 2016, in medie, 88 de euro/an pentru un autocolant pe parbriz care le va da acces pe drumurile nemtesti. Pentru soferii germani, costul va fi compensat prin reducerea taxelor auto existente, noteaza The Wall Street Journal.

 

Taxa ar aduce venituri de 260 de milioane de euro, dar până și șoferii germani o contestă.

 

Am transformat Europa intr-un loc in care traficul se desfasoara liber, iar acum il punem in pericol. Daca Germania introduce o astfel de taxa, alte tari i-ar putea urma exemplul, creand diviziuni si o posibila erodare a spiritului european", declara atunci Mike Pinckaers, purtator de cuvant al asociatiei soferilor olandezi, ANWB. 

 

Germanii ar avea nevoie de această taxă pentru a susține dezvoltarea și întreținerea rețelei de autostrăzi, mai ales că traficul de pasageri a crescut cu 27%, iar cel de marfuri cu 75%, potrivit datelor Ministerului Mediului si instututului german de cercetari DIW. 

 

Cei mai afectați ar fi strainii care locuiesc in apropierea granitelor statelor lor cu Germania. ”Ar fi incorect ca taxa sa fie aplicata doar strainilor. O multime de oameni ar fi afectati, iar traficul ar fi deviat pe sosele care traverseaza multe sate mici”, a declarat Elisabeth Jaeger, din Dornbirn, Austria, localitate situata la 20 de kilometri de granita cu Germania, unde calatoreste cam o data pe luna, ca multi altii.

 

Ministrul Transporturilor din Austria a avertizat ca va da in judecata Germania la Curtea Europeana de Justitie, daca soferii straini vor fi discriminati, a relatat publicatia Kronen Zeitung la sfarsitul lunii noiembrie. 

 

State europene ca Italia si Franta impun plata de taxe la puncte de incasare de pe autostrazi, in timp ce in Elvetia si Austria se plateste o taxa anuala pentru acestea. ”Soferii germani platesc aproape peste tot in Europa, asa ca este corect ca si strainii sa plateasca o taxa de drum in Germania. Avem nevoie de noi surse de finantare pentru intretinerea si imbunatatirea infrastructurii rutiere", a declarat Juergen Fischer, purtator de cuvant al Uniunii Crestin-Sociale, aliat al conservatorilor din CDU. 

 

Dorim sa o facem pentru ca avem nevoie de fonduri pentru infrastructura. Este important ca niciun german sa nu fie impovarat cu noi costuri", a afirmat Merkel in noiembrie 2013.

 

Pentru ca economia sa se dezvolte in continuare, Germania are nevoie de investitii suplimentare de cel putin 6,5 miliarde de euro pe an pentru intretinerea retelei de transport, inclusiv a celor 13.000 de kilometri de autostrazi, conform incont.ro.

Comentarii Facebook