Surse: Metroul din Cluj-Napoca pierde finanțarea de 300 de milioane de euro din PNRR


Metroul din Cluj-Napoca riscă să rămână doar pe hârtie. Comisia Europeană va retrage finanțarea de 300 de milioane de euro pentru metroul din Cluj-Napoca, afirmă surse guvernamentale consultate de Economedia

Sursele spun că Guvernul ar căuta acum surse alternative de finanțare. Unul din motive este întârzierea procedurii de licitație, respectiv probleme privind publicarea licitației în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

În plină campanie electorală pentru alegerile locale, Emil Boc, Nicolae Ciucă şi Sorin Grindeanu anunțau cu fast deschiderea șantierului pentru metroul din Cluj-Napoca. După trei luni, oficiali europeni declarau că se vor penaliza nişte erori depistate la procedura de licitaţie, respectiv finanţarea de 300 de milioane de euro prin PNRR va fi oprită. 

Informațiile vin la doar câteva săptămâni după ce și deputatul Sabin Sărmaș trăgea un semnal de alarmă cu privire la proiectul metroului din Cluj, care s-ar afla pe punctul de a pierde finanțarea europeană.

„Am informații că finanțarea din PNRR pentru metroul de la Cluj e pe cale să fie pierdută. Ca să fie foarte clar, dacă asta se va întâmpla, indiferent de ce declarații vor mai apărea, proiectul metroului nu se mai face. Dacă nu vom avea metrou, dacă nu vom avea centura, dacă nu vom avea servicii funcționale în cartiere sau infrastructură pentru transport alternativ, traficul în Cluj va deveni infernal. E nevoie să discută transparent și să aflăm din timp ce se face, ce nu se face și să vedem împreună ce ne rămâne de făcut”, declara Sărmaș.

Magistrala metroului de la Cluj-Napoca este proiectată să aibă 21 de kilometri, 19 statii şi să transporte 2.000 pasageri pe oră. Proiectul costă două miliarde de euro, iar primarul încă afirmă că acesta va fi un succes.

„Primăria are contract de finanțare semnat și își produce efectele, Primăria a parcurs toate procedurile legale licitației validate de autoritățile statului român, contractul este în derulare și în toamnă sosesc cârtițele așa cum este anunțat de multă vreme, programul este în grafic de implementare conform celui comunicat Ministerului Transportului. 

Finanțarea este asigurată prin contractul existent, deci din acest punct de vedere lucrurile se întâmplă în fiecare zi și avem în derulare proiectul de metrou ca de altfel și proiectul pentru centura metropolitană. 3 octombrie este termenul de depunere a ofertelor și așteptăm acest termen, sunt convins că de data aceasta vor fi mai multe firme care să participe. 

Între timp se lucrează la Spitalul Regional de Urgență, la devierea utilităților pentru metrou, la devierea utilităților pentru ceea ce înseamnă tronsonul Cluj-Florești pentru că aici se fac lucrări de amploare.

Aceste cârtițe trebuie să aibă traseul asigurat, trebuie eliberate niște amplasamente în Florești. Exproprierile s-au făcut pentru ca lucrurile să se întâmple când sosesc cârtițele. Noi ne vedem de treabă și ne continuăm proiectul”, a declarat Emil Boc la un post de radio local.

Comentarii Facebook