Duminica 22 Decembrie

Tarom nu va relua cursele din Iași către Cluj, abandonate în martie 2020: Nu se acoperă costurile de operare


Inaugurate în urmă cu fix cinci ani, cursele operate de Tarom pe relaţiile Iaşi – Cluj, respectiv Iaşi – Timişoara au fost abandonate în martie 2020. Impactul a fost unul dur, cel puţin pentru oamenii de afaceri care se deplasau frecvent în Ardeal şi care, în prezent, nu au alte variante decât fie prin Bucureşti, fie cu trenul sau autocarul. Zborurile însă nu vor fi reluate pentru că „este necesar ca cererea pentru serviciile prestate de către Tarom să fie la un nivel suficient de mare pentru acoperirea costurilor de operare”, declară Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. 

Parlamentarul ieşean Monica Berescu (USR) susţine, într-o interpelare de la tribuna Camerei Deputaţilor, că cei mai afectaţi sunt cei care activează în zona IT. „Ca și distribuție geografică, Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timiş şi Braşov sunt zonele care concentrează cel mai mare număr de salariaţi din sectorul IT&C din România. Angajatorii din aceste judeţe au împreună 168.000 de angajaţi în sectorul IT&C, reprezentând trei sferturi din totalul angajaţilor din IT&C din România. În prezent, cele 4 centre IT&C regionale nu sunt conectate direct pe cale aeriană, chiar dacă există aeroporturi funcționale în 3 din cele 4 locații.

Acesta a solicitat companiei Tarom informaţii referitoare la demersurile efectuate în vederea reluării zborurilor directe pe aceste destinații (Iași - Cluj, respectiv Iași - Timișoara) şi ce condiții trebuie îndeplinite pentru (reintroducerea zborurilor directe.

Rutele nu vor fi reluate pentru că NU sunt profitabile 

Din păcate, răspunsul oficialilor Tarom este fără echivoc, clujenii nu vor merge prea curând la Iași cu avionul pentru că Guvernul nu revine asupra deciziei luate în 2020.

Referitor la cursele Iaşi – Cluj şi Iaşi – Timişoara, compania să renunţe din motive de profitabilitate, în sensul în care costurile pentru operarea pe aceste rute erau mai mari decât veniturile pe care le generau. Pentru ca aceste zboruri să poată fi reluate este necesar ca cererea pentru serviciile prestate de către Tarom să fie la un nivel suficient de mare pentru acoperirea costurilor de operare”, se arată într-un răspuns al ministrului Sorin Grindeanu, potrivit ziarulevenimentul.ro

Comentarii Facebook