Taximetriștii clujeni îi arată lui Boc ce face Firea în București: Să plătească Boc reparațiile și investițiile
Taximetriștii clujeni cer creșterea tarifelor sau să primească bani de la Primăria Cluj-Napoca pentru a investi în mașini, dacă serviciul este considerat de utlitate publică.
În București, Gabriela Firea a lansat programul rabla pentru taximetre.
”Asteptam o atitudine similară față de taximetristii din Cluj-Napoca si din partea primarului Emil Boc. ”Daca ai pretenții pune umărul la greutate”.
Dacă nu lăsați taximetristii să își facă prețul profitabil real per km, atunci investiți voi în masini!
Taximetristi din ziua de azi lucreaza in deficit! Supraviețuiesc de la o zi la alta! Transportul alternativ are tarif dinamic, în timp ce taximetristii nu își pot platii contributile sociale către stat pentru că, încasările zilnice ale acestora, nu acoperă cheltuielile lunare! 99% dintre taximetristi din toată țara nu au contracte de munca datorită pretului foarte mic/km practicat de către primariile din toată țara! 2500 de taximetristi din Cluj-Napoca sunt viitorii asistați sociali ai judetului Cluj. Nu datorita acestor investitori, ci datorită celor care nu i-a lasat să se dezvolte ani de zile, ținând prețul la limita supraviețuirii, dupa care le-au adus ”Marea concurență”, pe care a lăsat-o să aibă tarif dinamic! Nu am inteles niciodată de ce institutile de stat au intervenit in pretul societăților are dețin autorizații de transport pentru taximetrie? De ce nu a fost lăsată piața să regleze tariful?
Este normal ca transportul alternativ sa mearga cu 12 lei per km in timpul festivalului Untold? Totul este o mascaradă! Instituțiile de stat nu au dreptul sa intervină in pretul societatilor private! Este aberant sa nu lasi ca o societate care deține o autorizatie de transport sa își facă prețul/ km profitabil!
Primaria nu dă altceva decât o hârtie, care se numeste autorizatie! Nu suporta costurile si taxele societatilor! Nu subventioneaza nimic din costurile masinilor, combustibilului! Un polițist local din Cluj-Napoca are un salariu de 8000 de ron brut fără sporuri. Dacă împărțim acest salar la 168 de ore de muncă, vom vedea că acesta câștigă 48 lei pe ora, din care isi plateste doar contributiile la stat! Nu are alte cheltueli nu investește, nu riscă! În schimb un taximetrist are tarif de staționare pe ora de 22,25 RON brut, din care trebuie să plătească contribuții sociale, taxe, impozite, investiție, întreținere mașină care este 50% din rata mașini lunare (un mecanic îți ia la ora manopera 150 de Ron), asigurări casco și RCA care costa doar RCA-1900 de Ron pe an, iar Casco dublu. Contribuțiile la stat sunt 45% din salariul brut! Firma care deține autorizația de taxi are nevoie și de profit, pentru a lua un credit bancar și de a investi într-o mașină. Nici o banca din lume nu oferă credite unor firme care nu au profit! Tariful de staționare, pornire și km la taxi trebuia calculat la 168 de ore lucrate pe luna și nu de specialiști dumneavoastră, care nu știu cu ce se mănâncă pâinea!”, scriu taximetriștii clujeni.
Acești au și o serie de întrebări adresate primarului Emil Boc:
1. Taximetriștii nu au dreptul la un salariu decent și contribuții sociale plătite (pensie, spitalizare...)?
2. Aveti impresia că taximetriști nu ar dori sa lucreze cu mașini BMW electrice sau euro 6? Dacă cereți pretenții, atunci lăsați ca firmele care dețin autorizații de transport sa se poată dezvolta!!!!! Nu le impuneți tarife care nu acoperă nici cheltuielile lunare pentru minimul de supravietuire! Și aici mă refer la un minim banal contract de munca!
Știu ca mărirea tarifului ar duce la scăderea clienților, care vor opta pentru mașinile personale și care vor ajunge în centrul Clujului învârtindu-se o ora pentru a găsi un loc de parcare, ceea ce ar duce la isterizarea locuitorilor și reclama proastă a Primăriei, care nu poate pune la dispoziție parcările necesare locuitorilor din Cluj-Napoca! Ceea ce va duce la o imagine proastă a administrației locale, pe care o reprezentați! Dar pentru acest lucru nu trebuie să jupuiti taximetriștii, pentru ca lumea să nu se urce în capul dumneavoastră pentru lipsa parcărilor! Oamenii nu cunosc jocurile administrației și ce deficite au transportatorii autorizați de taxi! Luptați pentru non-poluare în timp ce ați lăsat corporațiile de transport alternativ sa introducă în tara și în municipiu mii de mașini vechi de 15 ani?
Cheltuiți bani publici pe autobuze electrice în timp ce alții poluează la greu? Îi puneți pe taximetriști să vă facă transport public ECO la tarif de nici 50 de euro cenți per km brut, având în vedere ca o mașină de acest gen trece de 16000, 30000 respectiv 60000 de euro, în timp ce alții folosesc jafuri diesel aduse de afara folosindu-le, culmea pentru același tip de servici precum taximetria?
Fiți corecți. Nu uitați!!! Ați eliberat doar o hârtie numita autorizație, nimic mai mult! Nu este normal și nu aveți nici un drept moral, să vă opuneți prețurilor cerute de tansportatorii autorizați de taxi! Toți avem dreptul la un salariu decent și contribuții sociale plătite, spor de noapte și muncă de 8 ore, precum au toți funcționarii publici din primăria pe care o conduceți!
Realitatea este în strada nu pe hârtiile acelor specialiști!
Eu personal vă invit la o luna de munca în piața taximetriei, să îmi spuneți ce profit ați făcut în acea luna în care ați lucrat și dacă vă permiteți mașini electrice și toate aberațiile pe care le cereți împreună cu acei specialiști!.
37 Comentarii
In schimb taximetristii ”uita” sa spuna ca in Bucuresti tariful este JUMATATE FATA DE CLUJ. Si ca la Bucuresti RATB are transport de noapte in timp ce CTP Cluj (fostul RATUC) nu are transport de noapte si ghici de ce? Pentru ca Boc si-a dat seama ca jumatate dinte taximetristi ar fi faliti daca ar baga transport de noapte si a lasat lucrurile asa. Pana… Citeste mai departe
Va plangeti unii ca nu aveti de lucru dar cand suni la un taxi nu iti gaseste masina.... pentru ca unii stati la cafele si in sali de pacanele si va plangeti ca nu aveti lucru
Daca e asa rau ca taximetrist de ce se platesc 4-5000 de euro pe o licenta? Or fi 2500 de masochisti sau 2500 de samariteni taximetristii astia?
Deci, minti tovarase!
Si inca ceva....faceti comparatia cu un sofer de tir, face 2000 euro pe luna la 9-12000 km pe luna. un taximetrist face 6000 km pe luna,numa in oras,prin semafoare,cu masina lui pe care o repara din banii lui,cu cat ati vrea sa ramana? cu 2000 de lei? nu,ramane poate cu jumate din salarul tiristului, dar si el duce betivi, duce *****i, duce oameni murdari,oameni… Citeste mai departe
Daca ar fi asa cum zice ala, nu ar fi asa mare concurenta la taxi. La ce pret se vinde o licenta? De ce ar da cineva atatia bani pt o licenta de taxi daca nu este profitabil?
@dasda: Pentru ca este un serviciu pe viata, in care poti sa ai un program flexibil,poti sa ai zile libere cate vrei si cand le vrei, nu mai ai sef, dar ca sa faci avere din taxi e imposibil. Insa poti castiga bani frumosi pt Romania, dar asta inseamna sa lucrezi mult si in zile in care altii merg la colindat. Tu pentru ce salar ai sta la lucru 350… Citeste mai departe
Daca insumezi masinile care apar pe toate aplicatiile firmelor de taxi din Cluj la un moment dat al zilei din 2500 de masini sunt maxim 500 la lucru! Restul o freaca la o cafea in Engels! Sau la pacanele! Daca o masina ar lucra 24 de ore pe zi, cu 3 soferi, ati fi foarte profitabili! Oricum in Cluj este cel mai mare tarif din Romania!
@TotEu: si Turda are tarif mai mare, documenteaza te inainte. Iar la partea cu soferii...esti pe spate. un sofer in 8 ore poate face maxim 200-250 ron(ca o medie pe toate schimburile). 100 daca ii merg lui din ziua aia(sa i poti da 2000 pe luna, bani la care oricum nu vine nimeni), alimentezi pt el de 60-70 ron, mai ramai la firma cu 80 ron. In 20-21… Citeste mai departe
@Daniel: toata Turda e cat Marastiul! Eu compar cu orasele de calibrul Clujului. "Mere cu mere!"
Spune-mi atunci de ce o licența se vinde cu 20.000?
@TotEu: iti spun, insa nu se vand cu 20.000,s au vandut cu 16.000 anul acesta. eu am autorizatia, eu lucrez 8-10 ore pe zi,program normal,fara sambete,duminici,sarbatori,sunt cu familie si nu mi permite timpul mai mult. fac 5000 pe luna din care raman curat cu 2500-2800 ron. Cred ca e un salar mediu pt Romania, chiar spre mic. Am un Passat b7, masina… Citeste mai departe
Dar cand ati facut blat cu Primaria sa nu se mai elibereze autorizatii? Ca sa fiti aia care sunteti si nimeni altul sa va puteti vinde autorizatia cu 20k euroi? Iar acum, ca babele din Flamanzi, o dati cu declaratii de presa, amenintari, conditionari, etc. Mai baieti, daca sunteti jupani puneti mana de la mana si angajati un avocat meserias si deschideti… Citeste mai departe
@Blatu: Da corect, inaintat in instanta, primaria si guvernul romaniei pentru limitarea autorizatiilor si preturilor intr-o piata asa zisa libera si democratica, intr-un stat de drept. Si dupa finalizarea procedurilor din Romania, deschis proces la curtea drepturilor omului. Aceste masuri sunt un flagrant asupra constitutiei Romaniei si incalca drepturile… Citeste mai departe
@Vasile: esti prost informat. Peste tot in occident numarul de autorizații este limitat. In Paris ea se transmite din tata in fiu!
dar oare de cand intereseaza pe cineva in orasul acesta , ce se intampla peste munti ? firea de la bukale nu constituie exemplu pentru noi !
zi taxi, meletean, jandarm si traje apa....
@andi:
propunem ca toti care considera ca e mai bine la bukale , sa se mute acolo ! si sa lasati pe noi cu ale noastre
@unu: eu as fi deacord sa punem bariere la carpati si sa se intre doar pe baza de pasaport....
Corect!Sa vina !!!
Cu noile aplicatii de taxi,castiga din minut in minut bani cu nemiluita. Pe o cursa de 15 minute el imi ia 25 de lei. Pe timp de noapte le lasa betivii cluburilor bacsis de 5 lei minimum pe langa cursa. Daca le aduni,un taximetrist castiga lejer 300 lei pe zi sau 6300 pe luna. Mai mergeti cu pretentiile voastre ,ca 80 % umblati cu loganuri vechi si… Citeste mai departe
@Nu-i chiar asa: ai facut macar o zi taximetrie ca sa vezi cat se castiga?
@Nu-i chiar asa:
Chiar daca s-ar incasa 300 lei pe zi, alea sunt incasari, nu castiguri.
Rata pe luna la un autoturism e in jur de 1000 lei.
Combustibilul pe o zi e 100 lei.
Revizia e 1000 lei pe luna.
Apoi vine impozit (in functie de cat incasezi, contract de munca (impozitul pentru contractul de munca e 1000 pe luna), spalatul… Citeste mai departe
@Taximetrist: auzi bah afaceri...pai d e aia va merge bine ca va pricepeti voi cu alea 10 clase
taximetristii sunt niste loaze, sper sa dispara si sa se faca ciobani asa cum merita.
@john: asa visezi tu. Daca cumva ar fi sa se termine taximetria, atunci toti vor migra spre ridesharing.
Si tu, it-ist imputit si vinitura tot pe ei va teebui sa te bazezi
@Asd: esti invidios, este? taranel plin de kkt la f.u.nd, ai ramas fara coceni?
Dupa cum ati observat(sau ar fi trebuit sa observati), majoritatea taxiurilor au fost schimbate, chiar daca nu cu masini nou noute, dar cu masini mult mai noi si mult mai ingrijite decat cele care erau acum 4-5 ani. Asta in conditiile in care tarifele au ramas la acelasi nivel ca si in 2013. De atunci au crescut mult salariile si s-au scumpit TOATE(de… Citeste mai departe
@J: ma boss, da tu ti-ai luat medicamentele?
@Dsa: zi drept, ai votat cum ti s-a ordonat?
Taximetristii pot sa uga o ceapa! De doi ani de zile nu am mai pus buca in nici un csaxi. Plin de imputiti care fumeaza, umbla cu aceleasi haine zile la rand si duhnesc de prostie.
Traiasca Uber si Bolt! :D
ce tupeu sa ceri bani de la Boc pt afacerea ta privata , atunci sa dea si pt PFA si societati private care nu realizeaza profit , sa nu fie discriminare
@fifi: io nu m-as supara sa creasca preturile,problema e ca asta nu se va traduce in servicii mai bune,o sa fie la fel n masini de kko,care put,soferii put,aroganti,etc.
@dan: corect
@asd: Degeaba vorbeste taximetristu' de tarif dinamic, ca si clujean 9/10 curse cu Bolt sunt mai ieftine fara de taxi. Exceptand acele momente si evenimente speciale, e tot mai ieftin sa iei un Bolt, masina curata cu A/C, si care sa si vina la adresa nu sa stea ca laoza in standul taxi.