Taximetriștii din Cluj cer ca firmele de ridesharing să achite impozite la Cluj, altfel să nu mai lucreze la Cluj


Asociația Taximetriștilor din Cluj cer ca firmele de ridesharing, care le fac concurență, să achite impozite la Cluj. Statul pierde sume consistente, spun taximetriștii.

Activitatea de ride sharing ar putea aduce zilnic la bugetul local Cluj-Napoca o suma de aprox. 24 mii euro în plus!

Făcând un calcul elementar în urbia noastra lucrează zilnic aprox. 2000 autoturisme cu ecuson de transport in regim de închiriere aparținând unor firme care își au sediul în Cluj-Napoca cât și in multe alte localități din România si nu plătesc impozitele aferente sumelor încasate în Cluj-Napoca ci la domiciliul fiscal unde sunt înregistrate. 

Cu alte cuvinte unii încasează bani din Cluj-Napoca și nu plătesc impozit pentru acești bani la Trezoreria Cluj-Napoca!

Un autoturism în regim de închiriere încasează o medie zilnică de 100 euro înmulțit cu 2000 autoturisme rezulta o suma de aprox. 200000 euro încasați zilnic din transportul local ridesharing Cluj-Napoca. 

Din cei aprox. 200 mii euro 30% sunt comisioane percepute de marile platforme de împărțire comenzilor adică aprox. 60 mii euro ridicați zilnic din Cluj-Napoca și cheltuiți în alte părți ale lumii. 

Pentru suma imensă încasată zilnic trebuie să se  se plătească tva 19% statului Român și impozit pe profit 16% precum și 8% dividente la trezoreria Cluj-Napoca.

După un calcul sumar ar trebui sa se plătească  aprox. 10mii eu zilnic la trezoreria Cluj-Napoca și aprox. 12 mii eu la bugetul de stat în cazul fericit în care se plătesc taxele și impozitele în România și nu spre exemplu in Olanda sau altă țară prietenoasă. 

Restul sumei de aprox. 140 mii euro rămân firmelor mici ce lucrează pentru giganții " în regim de împărțire a mașinii cu un alt pasager/pasageri care călătoresc în aceeași direcție pt salvarea planetei de noxele emise de un autoturism care se deplasează doar cu un pasager".

Din cei aprox. 140 mii euro aprox. aprox. 40 mii euro sunt cheltuieli cu combustibilul și întreținerea autoturismului ramanand un profit zilnic de aprox. 100 mii euro care vor fi împărțiți aprox. Egal intre firmele clujene si cele din alte localități din România.

Firmele ce nu au domiciliul fiscal vor trebui să achite impozit pe profit respectiv impozit pe dividende de aprox. 12 mii eu zilnic dar nu la trezoreria Cluj-Napoca. 

În concluzie în trezoreria Cluj-Napoca ar trebui sa intre zilnic suma de aprox. 24 mii euro în urma activității de ridesharing din Orașul Nostru.

Dar nu intră aceste sume și colac peste pupăză au distrus și activitatea taximetriștilor Clujeni plătitori de taxe și impozite la bugetul local.

Ca urmare celor relatate mai sus noi Sindicatul Taxi Cluj-Napoca 

Cerem  consiliului local să reglementeze aceste sincope prin obligarea tuturor operatorilor ride cât și a platformelor pentru comenzi să și plătească taxele la Cluj-Napoca prin stabilirea domiciliul fiscal aici precum fac și operatorii taxi.

De aici își fac banii! Aici să plătească impozitele și să-i rugam sa și cheltuiască profitul tot la Cluj-Napoca. 

Cerem ca toate activitatea de ridesharing să fie autorizata și limitată si de către consiliul local Cluj-Napoca precum activitatea de transport taxi și considerăm o discriminare la adresa noastră prin neplata unor taxe la bugetul local și a locurilor nelimitate în activitatea de ride pe raza municipiului Cluj-Napoca. 

Cât despre tariful dinamic doar crescător aplicat clienților ride-sharing rog presa sa ne ajute să condamnăm aceste practici precum condamnă pe toți comercianții ce ridica prețurile produselor doar pentru ca e o cerere mai mare sau o sărbătoare Românească.     Acest calcul rapid s-a făcut pentru un număr de doar 2000 de autoturisme ridesharing dar la nivel național au fost emise peste 186000 ecusoane iar ARR Cluj presupunem că a emis undeva peste 10000 ecusoane .Astfel impozitele ce nu se plătesc autorităților locale pentru sumele încasate din curtea lor pot fii enorme.

Șoferii ridesharing se reînnoiesc mereu, sunt doar prin trecere prin această meserie. Mulți nu rămân să acumuleze experiență,  nu sunt predictibili, au toți recenzii foarte bune care se obțin la începutul activități când sunt mai atenți,  mai asumați până când unii dintre ei își arată adevărata valoare spre deosebire de taximetristi sunt de 10-30 ani în breaslă uneori predata din tată-n fiu monitorizați atent de primăria Cluj-Napoca de ani de zile.

Cu respect cerem ajutorul clujeanului care are nevoie de transport interurban cu mașini mici și vă promitem ca noi taximetriștii ne vom conforma cu cerințele și standardele ce pe bună dreptate le cereți”, scriu ceui de la Sidicatul Taximetrișilor Cluj-Napoca.

Serviciile de taxi s-au scumpit cu 30% în decembrie 2022

Lucrurile sunt puțin mai complexe decât cele expuse mai sus de taximetriști, care sunt desigur reale. Serviciile de taxi s-au scumpit în decembrie 2022, când tariful a crescut de la 3,11 lei/km (inclusiv TVA), la 4,05 lei/km, oentru crusele de zi, și de la 3,43 lei/km (inclusiv TVA) la 4,75 lei/km, pentru cele de noapte. 

Chiar dacă la orele de vârf, firmele de ridesharing sunt mai scumpe, sunt și momente când prețurile sunt mult mai mici, iar concurența este bună pentru clienți. 

Ce părere aveți? Puteți compara tarifele și serviciile?

Comentarii Facebook