Taximetriștii din Cluj cer ca firmele de ridesharing să achite impozite la Cluj, altfel să nu mai lucreze la Cluj
Asociația Taximetriștilor din Cluj cer ca firmele de ridesharing, care le fac concurență, să achite impozite la Cluj. Statul pierde sume consistente, spun taximetriștii.
”Activitatea de ride sharing ar putea aduce zilnic la bugetul local Cluj-Napoca o suma de aprox. 24 mii euro în plus!
Făcând un calcul elementar în urbia noastra lucrează zilnic aprox. 2000 autoturisme cu ecuson de transport in regim de închiriere aparținând unor firme care își au sediul în Cluj-Napoca cât și in multe alte localități din România si nu plătesc impozitele aferente sumelor încasate în Cluj-Napoca ci la domiciliul fiscal unde sunt înregistrate.
Cu alte cuvinte unii încasează bani din Cluj-Napoca și nu plătesc impozit pentru acești bani la Trezoreria Cluj-Napoca!
Un autoturism în regim de închiriere încasează o medie zilnică de 100 euro înmulțit cu 2000 autoturisme rezulta o suma de aprox. 200000 euro încasați zilnic din transportul local ridesharing Cluj-Napoca.
Din cei aprox. 200 mii euro 30% sunt comisioane percepute de marile platforme de împărțire comenzilor adică aprox. 60 mii euro ridicați zilnic din Cluj-Napoca și cheltuiți în alte părți ale lumii.
Pentru suma imensă încasată zilnic trebuie să se se plătească tva 19% statului Român și impozit pe profit 16% precum și 8% dividente la trezoreria Cluj-Napoca.
După un calcul sumar ar trebui sa se plătească aprox. 10mii eu zilnic la trezoreria Cluj-Napoca și aprox. 12 mii eu la bugetul de stat în cazul fericit în care se plătesc taxele și impozitele în România și nu spre exemplu in Olanda sau altă țară prietenoasă.
Restul sumei de aprox. 140 mii euro rămân firmelor mici ce lucrează pentru giganții " în regim de împărțire a mașinii cu un alt pasager/pasageri care călătoresc în aceeași direcție pt salvarea planetei de noxele emise de un autoturism care se deplasează doar cu un pasager".
Din cei aprox. 140 mii euro aprox. aprox. 40 mii euro sunt cheltuieli cu combustibilul și întreținerea autoturismului ramanand un profit zilnic de aprox. 100 mii euro care vor fi împărțiți aprox. Egal intre firmele clujene si cele din alte localități din România.
Firmele ce nu au domiciliul fiscal vor trebui să achite impozit pe profit respectiv impozit pe dividende de aprox. 12 mii eu zilnic dar nu la trezoreria Cluj-Napoca.
În concluzie în trezoreria Cluj-Napoca ar trebui sa intre zilnic suma de aprox. 24 mii euro în urma activității de ridesharing din Orașul Nostru.
Dar nu intră aceste sume și colac peste pupăză au distrus și activitatea taximetriștilor Clujeni plătitori de taxe și impozite la bugetul local.
Ca urmare celor relatate mai sus noi Sindicatul Taxi Cluj-Napoca
Cerem consiliului local să reglementeze aceste sincope prin obligarea tuturor operatorilor ride cât și a platformelor pentru comenzi să și plătească taxele la Cluj-Napoca prin stabilirea domiciliul fiscal aici precum fac și operatorii taxi.
De aici își fac banii! Aici să plătească impozitele și să-i rugam sa și cheltuiască profitul tot la Cluj-Napoca.
Cerem ca toate activitatea de ridesharing să fie autorizata și limitată si de către consiliul local Cluj-Napoca precum activitatea de transport taxi și considerăm o discriminare la adresa noastră prin neplata unor taxe la bugetul local și a locurilor nelimitate în activitatea de ride pe raza municipiului Cluj-Napoca.
Cât despre tariful dinamic doar crescător aplicat clienților ride-sharing rog presa sa ne ajute să condamnăm aceste practici precum condamnă pe toți comercianții ce ridica prețurile produselor doar pentru ca e o cerere mai mare sau o sărbătoare Românească. Acest calcul rapid s-a făcut pentru un număr de doar 2000 de autoturisme ridesharing dar la nivel național au fost emise peste 186000 ecusoane iar ARR Cluj presupunem că a emis undeva peste 10000 ecusoane .Astfel impozitele ce nu se plătesc autorităților locale pentru sumele încasate din curtea lor pot fii enorme.
Șoferii ridesharing se reînnoiesc mereu, sunt doar prin trecere prin această meserie. Mulți nu rămân să acumuleze experiență, nu sunt predictibili, au toți recenzii foarte bune care se obțin la începutul activități când sunt mai atenți, mai asumați până când unii dintre ei își arată adevărata valoare spre deosebire de taximetristi sunt de 10-30 ani în breaslă uneori predata din tată-n fiu monitorizați atent de primăria Cluj-Napoca de ani de zile.
Cu respect cerem ajutorul clujeanului care are nevoie de transport interurban cu mașini mici și vă promitem ca noi taximetriștii ne vom conforma cu cerințele și standardele ce pe bună dreptate le cereți”, scriu ceui de la Sidicatul Taximetrișilor Cluj-Napoca.
Serviciile de taxi s-au scumpit cu 30% în decembrie 2022
Lucrurile sunt puțin mai complexe decât cele expuse mai sus de taximetriști, care sunt desigur reale. Serviciile de taxi s-au scumpit în decembrie 2022, când tariful a crescut de la 3,11 lei/km (inclusiv TVA), la 4,05 lei/km, oentru crusele de zi, și de la 3,43 lei/km (inclusiv TVA) la 4,75 lei/km, pentru cele de noapte.
Chiar dacă la orele de vârf, firmele de ridesharing sunt mai scumpe, sunt și momente când prețurile sunt mult mai mici, iar concurența este bună pentru clienți.
Ce părere aveți? Puteți compara tarifele și serviciile?
41 Comentarii
Fiti voi mai buni decat firmele astea, si nu mai trebuie sa mergeti cu para si cu jalba in protap la Primarie!! Atata vreme cat ei sunt mai competitivi, ****** o ceapa!
Taximetristii vor sa ajute orasul sa aiba mai multi bani :)) Vai, ce nobil. Mai bine protestati si blocati traficul in oras sa nu mai sparga Boc si mafiotii lui banii pe dale din beton, pe pomi care se usca dupa cateva luni, pe "parcuri" betonate, pe echipe de fotbal ratate gen u cluj (2.5 milioane de euro pe an) si pe alte hotii care se intampla de… Citeste mai departe
Dar de ce doar firmele de ridesharing? Sunt mii de firme din toate domeniile care incaseaza bani in Cluj si platesc impozite unde au sediul. Asta inseamna ca toate firmele care vand ceva in Cluj trebuie sa plateasca impozite in Cluj? Asta doar niste taximetristi puteau sa debiteze. Cata inteligenta au taximetristii astia...
firmele secu nkvd psdpdlpnludmr numite ,firme de ,taximetrie" vor ei sa faca reguli... io credeam c-au disparut aceste jigodii parazitare din peisajul clooojean...
Degeaba va agitati , in L.A cand au aparut praf s-a facut totul , cand am auzit ca vin la noi am stiut ce urmeaza - DEZASTRUL.
NU scapti de ei ca de raie ! degeaba va agitati , sunt alti tari de tot in spatele lor , praf si pulbere vor face in timp .
Numai uniti si fara sa cedati veti putea realiza ceva .
Degeaba va agitati , in L.A cand au aparut praf s-a facut totul , cand am auzit ca vin la noi am stiut ce urmeaza - DEZASTRUL.
NU scapti de ei ca de raie ! degeaba va agitati , sunt alti tari de tot in spatele lor , praf si pulbere vor face in timp .
Numai uniti si fara sa cedati veti putea realiza ceva .
Boc ar face bine sa reduca autorizatiile de taxi..is prea multu,nu au de lucru si numai incurca circulatia blocand cate o banda langa standuriile de taxi..nu mai avem nevoie de ei..avem bolt si uber..suficient !
Daca ase sta treba cu "enteligentii" soferi de taxi, trebe ca si ei la randul lor sa plateasca taxe si impozite la primaria de care apartin clientii lor.
Adica daca iei un bistritean in taxi, sa platesti impozit pe banii luati de la bistritean, tocmai in bistrita. Si sa duci banii personal la primarie.
Cloojeguri nenorocite cu pedigree… Citeste mai departe
@Mutu pizzdii: bai laba, plateste taxe cel care incaseaza banii de la client, nu clientul! esti prost gramada, dar fudul ca orice nerod
@Mutu pizzdii: n-ai vrea sa soogi ***** cu ma-ta moarta? Si cu toate viniturile nespalata cu cotețe inmatriculate in alte judete?
Nu vrem sa plateasca nici un impozit nici licente nici nimik, AFARA cu UBERU si BOLTU.
@AFARA cu UBERu si BOLTu ! AFARA - RECHINI nenorociti ! HOTII !: mai flacai, de ce nu ziceti nimic de IT-st, care platesc MUMU IMPOZITE? Pai da, va convine, ca mai bine cate o cursa “grasa” decat sa stai pe traseu 5_6 ore pe zi… Si daca “grasul” e IT-st nici ca- i pasa de scor! E bine platit si nu da nici un impozit.
De ce nu ****rati Consiliului… Citeste mai departe
@Afara: cretin functional .. Asta e pb ta cu impozitul la it ? Tu DC nu facI it ? Ah ptbca esti un retardat care sta pe pensia lu ma sa dar are pretentii de consultant financiar .. Mai Sunt Inca cateva zeci de categorii de salariati neimpozitati .. Ai fost sa vezi pe la bor cum e?
@Antonelia : Mai fatuca, fa tu mai bine o aplicatie sa iti dea suturri in fund si palme cand te boiesti inainte sa iesi la “CLUB”. Daca esti “incognito” pe aceasta rubrica de “comentarii” nu inseamna ca poti sa arunci cu laturii in stanga so dreapta, ca o fosa septica nevidanjata la timp (cata pe DEX daca nu intelegi unele cuvinte).
Mascarile tale… Citeste mai departe
astia nu au venit sa platesca taxe,haha,Au venit ca aici au gasit coruptia si fraierimea.
ATI MARIT TARIFUL SI ACUM STATI SI BELITI BELENGHERUL IN STANDURI....ASA VA TREBUIE !
@IN FALIMENT CU JEGOSII: tariful l-a marit piticul porno ca sa-i bage in faliment! Doar fie'sa mai mare e director Bolt. Si platita pe procent plus salariu!
Solutia ar fi sa se elibereze autorizatii de taxi, lasand piata sa se autoregleze, nu sa impuna un neica nimeni ca e voie doar de n autorizatii/municipiu. Intr-o economie de piata oricine are voie sa se apuce. La noi nu, neprimind autorizatie. Sa nu se tranzactioneze licentele la negru cu 25 de mii de euro. Nevoia naste alternative.
@haha: ar mai putea trai cineva din activitatea de taximetrie daca ar fi licentele fara numar?
Ma ordinarilor la practicile ilegale care le fac taximetristii de ce nu faceti referire ??Stiti voi bine care sunt si nu sunt putine
@Unu: Ma sclavilor voi a-ți văzut ca din Botosani , Suceava, Neamt etc altii cu volan pe dreapta, altii masini de Republica Moldova fac Uber si Bolt in Cluj iar banii pleacă la corporatii? Fara limita , fa domiciliu de Cluj toti fac Uber si Bolt?
@Ionuț : nici sa scrii corect gramatical nu stii!
Daca nu e rentabil ca taxi, fa-te Uber sau Bolt.
Si ce te roade grija ca sunt din alte orase? Daca ar fi clujeni dar uberisti, ai dormi mai bine?
Solutia e simpla, taximetristilor, micsorati tarifele sa fie mai mici decat a lor si vor pleva singuri din lipsa de clienti. Voua nu va place concurenta.Vreti sa fiti singuri pe piata ca sa impuneti preturi aberante. Si nici asa nu acceptati curse scurte desi legea va obliga. Si vorbesc de 2-3km nu de curse de 100m.
Ati cerut 3.11lei/km cand motorina… Citeste mai departe
@ : lucreaza tu pe bani mai putini! Vezi cat rezisti...
@Bubu: da du-te tati si tu la bolt sau uber, daca castiga atat de bine incat ii vreti afara din oras. lasati clientul sa regleze piata, nu impuneti voi un monopol pe servicii de kkt
Ati observat ca, desi nu mai avem pandemie de aproape 2 ani, taximetristii tot nu duc pasageri pe scaunul din dreapta soferului, reducandu-si practic capacitatea de transport cu 25% si obligand astfel familiile si grupurile de 4 persoane sa ia 2 masini in loc de una.
@Hank Rearden: nu am observat, in decembrie, cand am mers ultima oara cu taxiul am mers pe scaunul din fata
@Hank Rearden: Vb prostii, ce spui tu e valabil doar pt vinituri. Un taxist face diferenta dintre o vinitura si un clujean de la primul cuvant pronuntat. Repet, probabil e rezervat doar pt vinituri acest tratament "special"
@Rocco: abia astept sa ii ofer deseara un tratament special lui curwa proasta de ma ta, pe care o voi fwte in cur pana ii sare mustarul. Iar data viitoare, cand ma iei cu taxiul, iti dau si 2 palme pentru ca esti o sluga obraznica. Ca pana la uma, voi clujenii aia din tata in fiu, de aia ati ramas, sa ne oferiti servicii noua, celor veniti. Hahahaha,… Citeste mai departe
Taximetristii astia is si ceva experti pe fiscalitate si se cred indreptatiti sa faca agenda ANAF-ului.
Daca ar fi dupa ei ar pune 15 lei/km cu tarif de pornire 50 de lei si ar interzice orice alternativa in oras (inclusiv autobuzele).
Primariei din Cluj nu ii trebe bani in plus. Are prea multi ca de nu avea Boc nu isi permitea sa arunce pe proiecte de 2 lei in stanga si in dreapta si pe salarii nesimtite.
Da, inteleg: taximetristii din cluj doresc sa cheltuie profitul cei inregistrati in alte orase la Cluj…
O gramada de idei si argumente ca sa elimine concurenta, muind inima Consiliului local din Cluj.
Adica mai pe scurt Consiliul local sa gaseasca vreo chichita ca sa elimine concurenta taximetristilor clujeni!. Sa poata sa faca ce vor…
Super,… Citeste mai departe
@Boltu: Tu esti fumat sau ceva?
@Boltu: mă ******ule care concurenta 2500 de taxi și la concurență 10000.asta da concurenta *****ule!
@Hgfgf: taci, bag pl in ma ta de taximetrist corcit, că sunteti pleava societatii. Cand trec pe strada pe langa voi, imi intorc repede privirea, ca nu vreau sa vomit cand va vad râturile alea de handicapati.