Taximetriștii din Cluj dau în judecată Primăria Cluj-Napoca: Ne împiedică să oferim servicii mai bune, folosind benzile dedicate autobuzelor
Taximetriștii din cadrul Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania dau în judecată Primăria Cluj-Napoca, pentru că le îngrădește accesul pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun.
”Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania nu poate fi de acord cu intenția administrației locale de a împiedica, printr-o Hotărâre a Consiliului Local, accesul taximetrelor pe benzile de BUS amenajate în Municipiul Cluj-Napoca.
Astfel, reținem faptul conform căruia, într-un mod care excede cadrul legal, Administrația Locală intervine într-un mod neconcurențial, discriminatoriu, asupra serviciului de taximetrie din Cluj-Napoca, prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban, contrar Regulamentului Cadru și Contractului de gestiune delegată.
Menționăm în mod cât se poate de ferm că această solicitare NU este menită a spori confortul taximetriștilor, dimpotrivă, suma totală a unei curse efectuate prin accesarea benzilor dedicate fiind cu 30-40% diminuată.
Am înțeles, din declarațiile publice, că viziunea Administrației Locale este aceea de a descuraja accesul auto neesențial din municipiu, și accesarea mijloacelor alternative de transport, public sau privat. Acesta este și scopul solicitării noastre, de a accesa infrastructura de transport public și de a răspunde, mai promt și la costuri decente, solicitărilor venite de la clienții care, din varii motive, nu accesează transportul în comun. Trebuie avut în vedere că un taximetru efectuează, în medie, aproximativ 30 de curse/12h, astfel reducând traficul neesențial în mod considerabil.
Nu putem trece cu vederea faptul că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare valori trafic, fiind măsurate în cuprinsul studiului toate benzile, inclusiv cele cu trafic general, algoritmii de semaforizare fiind astfel viciați grav, sau justificarea halucinantă a Comisiei de Circulație a municipiului de a permite accesul taximetrelor doar cu client , aceasta spunând că “un autovehicul taxi care circulă fără client, care ar circula pe banda dedicată, poate fi considerat că nu prestează un serviciu
public” știut fiind faptul că, atâta timp cât lampa taxi este pe autovehicul, indiferent de poziția acesteia, verde sau roșu, acesta este în serviciu, fiind supus controlului organelor abilitate, considerat a fi în timpul activității.
Având în vedere aceste aspecte și declarația publică a Primarului Emil Boc din această dimineață, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania a contractat în cursul zilei de astăzi serviciile de asistență juridică ale SCPA Câmpan & Timonea pentru a demara demersurile juridice necesare”, a precizat Ioan Pugna, vicepreședinte AMTT.
Care sunt benzile dedicate de autobuz pe care au voie și taximetriștii
Acum taximetriștii au voie să circule pe benzile dedicate de pe Nicolae Titulescu și Regele Ferdinand, dar din 18 ianuarie vor putea circula și pe benzile dedicate de pe Calea Florești și Splaiul Independenței.
Serviciile de ride-sharing nu vor avea acces pe benzile dedicate, deoarece ordonanța de urgență a Guvernului din 2019 nu îi asimilează ca făcând transport public.
37 Comentarii
Singurii care pierd sunt clientii, pentru ca vor plati la greu stationarea. 50 de bani pe minut. O cursa din piata marasti pana la primarie, distanta cam 2,5 km, costa in conditii de trafic normale aproximativ 11 lei (2,5×2,95 tarif pe km +2,95 pornirea)...daca stai in trafic distanta aceea o parcurgi in 25 de minute , deci pe langa aia 11 lei mai… Citeste mai departe
Foarte bine ! Le tin pumnii taximetristilor sa-si apere drepturile !
Ar trebuii lasati si soferii care platesc impozite la primaria Cluj sa poata circula pe benzile astea, ca doar sunt facute din banii nostrii.
Eu nu înțeleg acești muți deștepți care habar nu au dar le știu pe toate. Azi mâine vă plângeți că ungurii vă ia ardealul. Stați liniștiți că la prostia românului urmează să o dați de bună voie.
Din păcate unii dintre voi folosiți banda dedicata și când nu aveți clienți. Nu mai spun ca de multe ori sta autobuzul în spatele vostru. Am mai dat exemplul acesta cu ce s-a întâmplat anul trecut în fata la Stanca, pe 21 Decembrie, când taximetristul aștepta client iar autobuzele claxonau în spatele lui. Decât o asa dezordine, mai bine sa fie ordine… Citeste mai departe
Cum sa pretindeti asa ceva ma?
O breasla care isi va dovedi inutilitatea in urmatorii ani si vor disparea de tot. Un oras smart ar trebui sa adopte aplicatiile de ride sharing si sa elimne standurile si benficiile unor rechini
@Nu va e rusine: puți a aluminiu de la bara din bus, marș!
@Neag: Vă așteaptă și pe voi bara taximetria e pe sfârșit în oraș
@Nu va e rusine: ba dilau ride sharing e busu. Bolt sau Uber tot taxi sunt
De ani de zile, de la Primărie pana în Mărăști, la The Office, este banda dedicata pentru autobuze. Pana acum nu au vazut-o, și nu au avut nevoie de ea. Acum, dintr-o data, taxiurile au nevoie sa circule pe diverse benzi dedicate autobuzelor. De ce?
Și de ce nu și pe banda aia, de la Primărie la The Office?
Acolo nu trebuie sa meargă clienții,… Citeste mai departe
@Adrian: Până acum se circula decent, până acum 2 ani, că de atunci circulăm pe benzile de pe Lenin. NU toți colegii circulă pe benzi, unii de frica amenzii, altii din comoditate. Dar mulți circula din 2018. Solicitările spre administrației sunt din 2018.
@Skipp: Colega, vezi ca e bicilistu
Pugna ? Cior@les bor@l3s cu permis luat pe naspa !
La munca cu voi , FOMISTILOR !!!!
"Tristii" dintre TaximeTRISTI, se revolta.
Auzeam ca vor inlocuirea cupolei cu girofar, sa poata face mai multe curse cu maimuta ;)
Adica autobuzele cu zeci, sute de oameni sa stea dupa taxiuri cu un pasager?
Nu!!!
@busfan: HG 1075/2021 care completează OUG195/2002 reglementează clar modul în care bicicletele pot fi depășite. Așadar, după o bicicletă care merge cu 5km/h o să poată sta suta de îmbulziți din bus?
taximetristii nu inteleg ca alea sunt benzi ctp, nu benzi de buss.
Oricum, daca castiga, bolt si uber le multumesc pt drepturile castigate.
@ddd: Participi la protest dom' pictor?
@ddd: bolț si rebu sunt aplicatii, nu au aparat de taxat metrologic, taxeaza prin gps cum le taie capul
Atata timp cat Codul Rutier va permite accesul pe benzile dedicate transportului in comun, Primaria nu are cum sa va impiedice sa circulati pe aceste benzi. Nici politistii locali nu va pot opri sa circulati pe aceste benzi, deoarece Legea Politiei Locale nu le ofera atributii in acest sens.
@Calin: ba ofera atributii to oprire in cazuri dinastea
@Calin: Abuzuri se fac, crede mă. Legea 155 pentru unii e străină. Mai ales în Cluj, unde stăpânește tătucul Poliției Locale primăria...
Era sa pik afara dintr-un taxy logan cu conducator golan. Batea, troncanea, de-mi faceam cruce, ca nu ajung acasa niciodata. Multam lui Dumnezo ca nu mi-a rasturnat carutu, ca pikam din el.
Eu zic, sa dam drept la TOTI conducatorii auto sa circule pe banda de bus. De ce sa-i lasam doar pe taximetristi? Si unde ma duc eu cu masina personala e la… Citeste mai departe
@Geo: tu esti sclavu' bolț care te ai întors dimi pe Babeș?
Sa inteleg ca primăria va împiedica sa va spălați ca sa oferiți servicii mai bune?
Mah baieti, nimeni nu va impiedica sa oferiti servicii mai bune spalandu-va, luandu-va masini mai bune, folosind standurile de taxi pentru a astepta clienti (nu pt a va bea cafeaua in centru), acceptand plata cu cardul (care e dealtfel obligatie), pornind aerul conditionat vara, si totusi nu le faceti.
Nu veniti sa spuneti ca e pentru clienti,… Citeste mai departe
@Hank Rearden: nimeni nu te împiedică să consumi moloz sau fecale. Duda cu taxiurile tip cazan e perisată grav, mai ieși din scorbură.
@Hank Rearden: Băi, ăsta, ia zi, cumetre ce salar ai? Și ce mașina ai? Pai daca nu îți place cu tigaia ia-ți dreacu' S Class si da-te cu el, nu veni să te milogești pe 15 lei să te ducă unul cu mașina lui.
Doar in Romania circulă toți țăranii cu taxi, vere. Așa ceva n-ai văzut. Cel mai mic tarif de taximetrie din lume Romania îl are. Dacă era un… Citeste mai departe
@BaiĂsta: Cat e kilometrul la taxi? Cu masina am facut 205000 km din 2010 pana acum. Pot s-o vand si ma duci tu pe 7000 euro 200000 km cu taxiul?
E normal să fie favorizat transportul PUBLIC. Faptul că nu merge cineva cu mașina lui ci se folosește de o alta, cu șofer, la care îi zice "Taxi" e cam tot același lucru. Deci nu mi se pare normal ca să folosească acele benzi și taximetrele. Dacă tot e să se discute de a fi folosite acel benzi și de alte vehicole ar trebui să fie ca în state, unde astfel… Citeste mai departe
@Didi: Ce ti se pare tie normal este irelevant, conteaza ce zice LEGEA
@Kyro: hopa, ai terminat cursa sau esti in stand?....
@Kyro: Daca cei 450 de hoti din parlament voteaza sa te spanzuri, te spanzuri?
Invatati sa cititi ce scrie pe jos. Scrie "BUS", nu "TAXI". Asa ca bafta la stat in trafic, ca si noi restul!
@ttt: stai lin, o să scrie și TAXI, ca în marile capitale europene
@Skip: Prietene, noi nu suntem capitala europeana...suntem un ghetto destul de infect.