„Tesla de Cluj” nu s-a prea bucurat de popularitate. Îi vor scădea prețul: Dacă ziceam că-i produsă în Elveția, ar fi sărit s-o cumpere cu 450.000 de euro
Prima maşină electrică românească produsă la Cluj costă aproape o jumătate de milion de euro, însă clienții n-au sărit s-o cumpere. Investitorii se simt nevoiți să regândească proiectul inițial și vor opta pentru regândirea unei variante mult mai ieftine, în jur de 200 sau 300.000 de euro, spun aceștia.
Florin Dehelean, unul dintre cei patru investitori în proiectul primei mașini electrice concepute și produse în România, a susținut că deși prototipul cunoscut drept „Tesla de Cluj” a fost scos la vânzare cu 450.000 de euro, echipa proiectului intenționează să realizeze o variantă nouă a mașinii, care ar urma să coste 200.000-300.000 de euro, scrie Adevărul.
„Intenționăm să realizăm o a doua iterație a mașinii care să ne permită să scădem costurile. Plănuim o reconfigurare a tipologiei de afacere, având în vedere că producerea automobilului de către noi vine cu costuri foarte mari. Astfel, ne gândim să devenim integratori: vom achiziționa componentele și le vom integra aici”, a precizat Dehelean.
S-ar putea să sufere modificări și designul mașinii.
„Acum încercăm să găsim cea mai bună variantă, care trebuie să reprezinte un compromis între partea economică și cea estetică. Trebuie să împaci pe toată lumea. În industrie se spune că mașinile sunt create de economiști în primul rând”, a precizat Dehelean.
Dehelean susține că în contextul pieței autohtone și a faptului că mașina este produsă în România, pentru scalarea cu succes a unui model de mașină electrică, trebuie să fie reduse costurile.
„Probabil că dacă ziceam că mașina este produsă în Elveția, clienții ar fi sărit să o cumpere cu 450.000 de euro, dar trebuie să luăm în considerare faptul că România este o țară în curs de dezvoltare și nu este cunoscută ca un producător de mașini electrice de calitate”, a explicat Dehelean, pentru sursa citată.
37 Comentarii
LA ACEASTĂ SUMĂ CERUTĂ INSEAMNA CA ÎN FIECARE SĂPTĂMÂNĂ IMI OFERĂ ALTA MASINA NOUA TIMP DE 100 ANI ,DAR NU ESTE DIN AUR ,PLATINA ETC !!
vrabia malai viseaza... masina la cum arata face vreo 30,000 de euro, daca o scoteau pe piata acum 10 ani sau 15, atunci le dadea lumea sute de mii, s-au trezit si ei cu masina electrica dupa ce au lansat toti, pana si xiaomi si-a scos masina electrica la 30k
astia is prosti, adica sa ceri aproape un juma de meleon de ieuro pe un acumulator...pe langa faptul ca e urata ca dracu, mie personal mi-ar fi rusine sa ias cu asa ceva in oras la agata de femei, are si 2 usi, ...fix *****....dar na , prost e ala care da, nu care cere...
.
Pisiche ai baut apa de la caini?? La 400 k iti iei lambo, nu un fier de calcat..
@Felecan: si mor, cel mai fan comentariu :)))
Pretul ca pretul, dar marea problema e ca masina e efectiv de *****. Dotari de *****, autonomie de *****, totul e de ***** la ea. Cu 200-300 de mii de Euro iti iei avion pe roti de ultima generatie, nici atat nu va plati nimeni pe cotetul asta.
Trebuie sa fii prost sa cumperi conserva aia. Si si mai prost sa crezi ca conserva e o afacere buna.ma gandesc daca investitorii nu vor sa spele niste bani, de fapt
@Asd: Probabil vine la pachet cu un contract de minim 5 milionane de euro cu statul.
Daca era din Elvetia sareau care mai de care sa arunce 450K euro :)))
Mare escroc in devenire si parlitul asta
Eu pun pariu ca si de o faci sa fie 100k nu vine nimeni sa ti-o cumpere, trebuie sa fii tolomac sa dai mai mult de 20K pe un cazan pe 4 roti care te duce din A in B.
Dar vorba aia mama prostilor e mereu gravida.
@Cetateanul: daca tu nu iti permiti o coaja noua care face mai mult de 20k, atunci nu inseamna ca toti is prosti si saraci ca tine....
Deci sa ne înțelegem: și dacă era făcută pe Marte de extratereștrii, nu o cumpăra nimeni, mă refer nimeni cu ceva nivel de inteligență: chestia asta( mașină) nu prezintă garanție. Prin garanție mă refer la : garanția ce ți-o un nume din industria auto, inclusiv Tata sau ceva brand chinezesc, garanția că mașina a trecut testele riguroase din industria… Citeste mai departe
Te asociai cu un elvețian, german , englez, șamd , îți patentai produsul , îți făceai prețul voit și apoi îi trăgeai țeapă străinului printr-un avocat celebru în escrocherii și mismasuri economice așa cum sunteți obișnuiți. Nu era mai simplu și eficace?
Serios 450k aratarea aia :)))))) 4500 eventual dar si asa ar fi cumparat-o cativa de distractie pe post de cart. E cea mai.... neinspirata masina vazuta. Desenata cu stanga, gandita cu capatana din pantaloni....
performante de Spring la pret de Rolls Royce - sigur daca era facuta in elvetia se ingheuiau clientii. Cine plm i-o dat la ala atata banet pe mana?
Macar o scos ceva - un kkt intr-adevar, dar l-a scos.
Mai bine facea una de 20.000eur alternativa la Spring
@Clujeanul: springul acopera toata plaja de prosti, si saraci si bogati.
Astia fac concurs de bancuri. Dupa primarul pitic care spunea ca masina asta arata puterea inovativa a Clujului (chiar nimic nu este inovativ la masina asta).Apare metea asta care spune ca elvetienii cumpara masini cu 450 k cand acolo ii plin de dustere si sandero. De ce as lua masina asta cu 40 de mii de euro (nu incape discutie legata de sume astronomice)… Citeste mai departe
Europenii pwlii si Tesla sunt in cadere libera:) Chinezii fac masini ieftine si au vanzari mai mari decat restul kkciosilor. La pret nu ii concurezi pe chinezi, ii concurezi cu tehnologie - ceri 10-20-30 de mii de euro in plus,atunci da-mi confort, functionalitati noi, ceeeeevaaa sofisticat.
Problema e ca i prea eftina.
Hai ba, le cumpăr io cinci bucăți, ca am nevoie de clocitoare. Da sa le faca asa încât sa aibă viteză și autonomie mai mare decât o amarata de Spring.
Numa Tiriac daca nu o ia pt colectie. In rest cam scumpa jucaria - sau vine la pachet cu un penthouse in centrul clujului? Si daca te gandesti sa o faci mai ieftin si iti iese pe la 300k mai bine nu te apuci - trebuie taiat din zerouri daca vreti sa faceti ceva altfel doar va rasfatati si va jucati de-a produsu de masini
Dacă spuneați adevărul ca la Cluj sunt cei mai buni IT isti , ca la noi cei de la Univ . Tehnica au revoluționat învățământul, ca suntem pe locul + 1000 în clasamentul mondial, ca avem cei mai buni cercetători în motoare, ingineri de prestigiu, profesori unul și unul ce știe mai multe decât studentul și care nu doarme pe banii statului care nu-s… Citeste mai departe
Un “telsa”. Inovativ. V-ati dat cu tesla in coie!
Tesla de cluj la pret de lamborghini de italia
@Dan: Lamborghini ii fabricat la Răchițele Sitiii :)))
Bravo lor, dar din pacate sunt departe de realitate. Elvetia nu produce masini, nu inteleg de unde comparatia. Apoi nici Croatia de ex. nu a produs masini, dar a venit Rimac cu un model de peste 1000 cai si viteza de 350km/h...nu 130. Acela este un exemplu de inginerie, pentru ca o putere si o viteza de genu, are nevoie de niste componente care pune… Citeste mai departe
Mai bine cumperi o Dacie 1310, merge mai repede, are autonomie mai mare, si cand se strica recuperezi o parte din bani din rabla, ca iei bonus de vechime.
Ce producator de masini face o singura masina si apoi incearca sa o si vanda ?!!!
@Vai si amar !: unul care si-a dat seama ca va fi un esec iar banii sa ii bage apoi in ceva vila in cluj!
La ce autonomie și viteză maximă are, intră la fel ca Dacia Spring, în categoria uscătoarelor de păr. Iar forma... E mai aproape de designul celor de la Ssangyong decat de Pininfarina. Deci ar merita poate vreo 25000.