Teste pe austostrada Turda - Sebeș. E terminată, dar CNAIR acuză să sunt probleme - FOTO

 

Autostrada Sebeș - Turda, lotul 4, este terminată, dar CNAIR susține că sunt probleme, așa că încă se fac teste. 

 

Compania a postat pe pagina de Facebook o serie de fotografii de pe noul tronson de autostradă, finalizat, dar care are nevoie de ”retușuri”. Constructorul Tirrena Scavi trebuie să le remedieze, iar termenul acordat este de 3 luni. 

 

Un audit contestat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) precizează lotul 4 are probleme.

 

O primă deficiență ar fi aceea că drumul a fost proiectat pentru o viteză de rulare de 120 km/h, dar viteza pe care se va circula este dd 130 km/h. ”Pe tronsoanele de autostradă în care în prezent viteza de deplasare este reglementată la 130 kilometri la oră, aceasta să fie redusă la 120 km la oră, în corelare cu viteza de proiectare avută în vedere la elaborarea documentației tehnice”, sfătuiește auditorul. 

 

Este reclamată și vizibilitatea în curbe, care nu este asigurată pentru viteza de proiectare.

 

Apa băltește pe carosabil sau chiar la dispozitivele de scurgere a apelor. În România există 6 cicluri de îngheț – dezgheț, față de alte țări, astfel că ciclurile repetate duc la distrugerea carosabilului.

 

Drumurile tehnologice ce deservesc autostrada nu sunt suficient de late, astfel că s-ar putea ajunge la întreruprerea traficului pentru curățarea vegetației, înlocuirea corpurilor de iluminat sau pentru curățarea rigolelor. În cazul lotului 3 aceste drumuri au o lățime de doi metri pe care încape cel mult un autoturism. Auditorul recomandă fie executarea unui drum tehnologioc lat de minimum 3,5 metri, fie găsirea unei alte funcțiuni pentru ”drumul tehnologic” existent. Se pune problema: dacă drumul în cauză nu poate fi folosit cu funcționalitatea intenționată, banii cheltuiți pentru realizarea acestuia nu au fost risipiți?

 

Citește AICI tot raportul.

Comentarii Facebook