Transportatorii ardeleni oferă 2000 de euro salariu: ”'Unul a venit la interviu şi m-a întrebat ce boxe am în cabină”
Asociaţia Patronală a Transportatorilor ”Europa 2002” din Arad reclamă că nu se găsesc şoferi profesionişti. Numai în judeţ ar fi nevoie urgentă de 750 de oameni.
Preşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor ”Europa 2002” (APTE 2002), Adrian Pop, a declarat luni, pentru AGERPRES, că firmele din domeniu se confruntă cu ”o gravă problemă” privind ocuparea posturilor de şoferi existente, ceea ce afectează livrările de mărfuri.
APTE 2002 este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, adunând circa 1.400 de companii din domeniu care au aproximativ 15.000 de camioane. ”În acest moment, doar în judeţul Arad am avea nevoie să angajăm circa 750 de şoferi profesionişti, însă nu găsim forţă de muncă calificată, ceea ce ne afectează grav activitatea. Timpii de livrare a mărfurilor cresc considerabil, dezvoltarea este blocată. Problema s-a accentuat în ultimii ani, iar o cauză este migrarea şoferilor profesionişti către ţările din Vest, asta deşi salariile oferite sunt competitive şi la noi. De-a lungul timpului, am atras atenţia Guvernului asupra acestor probleme, cerând o legislaţie mai permisibilă faţă de angajarea şoferilor din ţări non-UE, cum ar fi din Asia. Din câte ştiu, nicio companie din Arad nu are şoferi de camioane străini, şi nu atât din cauza barierei de limbaj, cât mai ales din cauza condiţiilor suplimentare prevăzute de lege faţă de cazul angajării unui cetăţean român”, a spus Adrian Pop.
Unul dintre patroni, Dorin Pop, a spus că deşi salariile acordate şoferilor ajung la 2.000 de euro, sunt puţini oameni care merg la interviurile de angajare. ”În general, la nivelul firmelor de transport din judeţ se oferă salarii cuprinse între 1.500 şi 2.000 de euro, dar cu toate acestea avem puţini candidaţi, iar şi dintre ei majoritatea nu corespund postului. Vă dau doar un exemplu de săptămâna trecută. Unul a venit la interviu şi m-a întrebat ce boxe am în cabină. Asta a fost prima lui preocupare - cât de tare poate da muzica în maşină, probabil ca să facă live-uri pe Facebook. I-am spus că nu angajez DJ, ci caut şofer serios”, a spus patronul.
Acesta a mai spus că ”pentru un cap tractor cu remorcă, asigurările ajung la suma de 15.500 de lei pe an. Mai adăugăm taxe şi impozite plătite la stat şi vă daţi seama ce pierderi avem cu fiecare camion care stă în garaj. Iar la nivel de judeţ, vă spun eu că sunt vreo 800 de camioane care nu pot ieşi în curse pentru că nu se găsesc şoferi. Este o problemă serioasă, livrările sunt întârziate, contractele sunt afectate, iar firmele înregistrează cheltuieli care nu pot fi amortizate”.
Singura soluție este simplificarea legislaţiei ”pentru a elimina condiţiile suplimentare impuse străinilor la angajare”.
”Atât de greu ca acum din punct de vedere al forţei de muncă nu a fost de când există AJOFM, adică de 23 de ani. Chiar dacă nu avem evidenţe şi pentru perioada anterioară înfiinţării Agenţiei, putem spune că avem cel mai mic şomaj de după Revoluţie. Rata şomajului de 1% este istorică, dar este critică pentru că cei aflaţi la ora actuală în şomaj sunt persoane din grupe cu nivel profesional foarte slab, iar în majoritatea repartizărilor pe care le facem ei se întorc pentru că nu corespund postului. Un şomaj între 3,5 şi 4% este de preferat pentru piaţa muncii. Situaţia este critică, de aceea apreciez că, fără un import masiv, foarte concentrat de forţă de muncă din ţările non-UE, România nu va putea să satisfacă nevoia de forţă de muncă şi asta are un impact major asupra creşterii economice”, a declarat directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Arad, Marinel Henteş.
5 Comentarii
Lumea Ar Trebuii Să Știe Că" Se Poate Îmbunătății Sunetul La Ori Ce Tip De: Difuzor, Căști, Boxe, Și Orice Are Difuzor; Dacă Este Lăsat Să Ruleze Înregistrările Audio De Îmbunătățire A Sunetului Până La Final, Și Atât, La Intensitate Mică A Sunetului, Nu Neapărat Mare:
https://youtu.be/U-FTPS6XWO8?si=zjr7_UlR8A-PTBGg
https://youtu.be/x7Bnaq8CIiM?si=XYChjJ3LeLcXc061… Citeste mai departe
Oamenii au ales un post lejer bine platit la stat. Trebuie sa fi PROST sa mergi sofer pe tir pe 1500 2000 de euro cand faci banii aia lejer in ceva instituție de stat fara stres.
Da de ce pleacă soferii români în strainătate la salarii care sunt ca în România? Pentru că angajatorii români (nu toti) sunt hoti si banditi,adică nu decontează multe cheltuieli, salariu legal e mult mai mic sa nu platească maria sa patronul la stat multi bani etc etc. Asa că nu vă mai plângeti, că vă bateti joc de soferi si vă meritati soarta.
Sa recunoasca reprezentatii transportatorilor ca scriu in contractul de munca 10 mii lei (2000 de euro) si platesc la angajat inca 7000 de lei taxe si impozite. Toti ofera din gura, dar la fata locului situatia e alta.
@pop: Sa vedem cati trec in cartea de minca suma reala.