Trei eleve din Cluj-Napoca au castigat un concurs de start-up-uri! Vezi pentru ce proiect au reusit niste adolescente sa obtina finantare

Ca banii pentru proiecte nu se obtin atat de usor este un fapt cunoscut deja de toata lumea. Cu toatea acestea, trei eleve din Cluj au reusit sa obtina finantare pentru un proiect inovativ. 

 

Proiectul lor prevede transformarea PET-urile care poluează râurile în accesorii vestimentare, cum sunt brăţări, cercei şi lănţişoare, precum si infiintarea unui magazin on-line in care produsele realizate sa fie vandute. 

 

Elevele sunt in clasa a XI a la Liceul Avram Iancu, din Cluj-Napoca.

”Împreună cu colegele mele de clasă Antonia Andraşoni şi Raluca Dragonici am format echipa Kaarma şi am pus bazele unei afaceri prin care ne-am propus să transformăm PET-urile care poluează râurile în accesorii vestimentare din plastic, cum sunt brăţările, cercei şi lănţişoarele. Ideea a avut-o Raluca după care am dezvoltat, împreună, acest proiect de antreprenoriat, care a câştigat concursul organizat de iXperiment, primul accelerator de start-up-uri creat pentru elevii de liceu din România. Ne-am dat seama că ecosistemul din ţara noastră are mult de suferit din cauza poluării, mai ales din cauza PET-urilor care plutesc pe râurile de la noi şi se adună pe maluri, astfel că ne-am gândit la o soluţie. Vom înfiinţa şi un magazin online în care să ne vindem produsele care vor fi create de noi”, a spus Astrid Francu, una dintre eleve conform Medifax.ro.

 

Potrivit acesteia, urmează să fie înfiinţată o firmă, va fi lansată o acţiune de strângere de fonduri pentru dezvoltarea afacerii iar apoi va fi cumpărată şi o imprimantă 3D cu care se vor realiza accesoriile din plastic.

Cele trei adolescente din Cluj-Napoca fac antreprenoriat după cursurile şcolare şi vor să continue afacerea şi după ce vor deveni studente.

 

Marius Mariş, organizatorul concursului iXperiment spune că iniţiativa are rolul de a conecta sistemul educaţional, care are creativitate, cu cel privat, care are resursele, fiind un laborator în cadrul căruia adolescenţii vin cu idei prin care rezolvă problemele societăţii şi crează contextul ideal pentru inovaţie.

Acesta a precuizat că, prin intermediul iXperiment, se încearcă aducerea educaţiei antreprenoriale mai aproape de tineri sub forma unui curriculum adaptat nevoilor lor prin metode nonformale.

 

Foto: Mediafax

Comentarii Facebook