Trei proiecte VITALE de infrastructură pentru zona metropolitană Cluj/ Dacă nu le facem URGENT, ne vom sufoca în trafic- FOTO
Trei proiecte importante de infrastructură pentru zona metropolitană Cluj
Zona metropolitană Cluj este cu siguranță cel mai
important pol economic de dezvoltare al Transilvaniei, cosmopolit demografic și
consistent numeric, prin cei aproape 500.000 de locuitori, clujeni sau alți
români care au luat calea Clujului pentru excelentul învățământ universitar,
pentru locurile de muncă bine plătite și pentru o calitate a vieții mai bună.
În ultimele săptămâni, un prestigios clasament a
confirmat faptul că municipiul Cluj-Napoca, inima zonei metropolitane, este
primul oraș din România care se află în primele 200 de orașe din lume în topul
fericirii.
De asemenea, în ultimii ani, municipalitatea a atras peste
5 miliarde de euro pentru dezvoltarea orașului, fonduri care vor contribui la
îmbunătățirea considerabilă a infrastructurii și mobilității în zona
metropolitană.
Cele mai importante proiecte pentru zona metropolitană,
care pot descongestiona masiv traficul și care vor crește calitatea vieții
sunt:
Trenul Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida
Trenul metropolitan din Cluj va acoperi toată distanța
feroviară dintre halta Nădășel și stația Bonțida, însumând aproximativ 43 km.
Trenul ar urma să circule la intervale de 30 de minute în perioadele de vârf, fiind estimat că durata călătoriei între Nădășelu și Bonțida s-ar reduce cu 10-25 de minute, iar între Bonțida și Cluj-Napoca cu 15-30 de minute, conform planului de mobilitate urbană Cluj-Napoca. Trenul metropolitan ar acoperi ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute iar mai multe stații vor fi și în municipiul Cluj-Napoca care vor deservi în special zona de nord a orașului.
Clujenii din Gilău, Jucu, Apahida, Bonțida, nu vor fi
nevoiți să mai vină obligatoriu la locul de muncă sau la alte activități cu
mașinile în Cluj-Napoca, având o alternativă de transport, de mobilitate,
rapidă și eficientă.
Mai mult, în 2024, și președintele Consiliului Județean
Cluj a pus umărul la acest proiect prin asocierea forului administrativ
județean cu municipiul Cluj-Napoca și comunele Florești, Gilău, Apahida, Baciu,
Jucu, Bonțida și Gârbău, în vederea realizării obiectivului de investiții:
„Tren Metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu -
Bonţida”, conturând astfel și mai bine utilitatea proiectului.
Culoarul de mobilitate verde-albastru pe malul Someșului, între localitățile Gilău și Florești, Cluj-Napoca și Apahida
Este un proiect-fanion pentru zona metropolitană, urmând
să conecteze Cluj-Napoca de localitățile limitrofe prin mijloace de transport
nepoluante - pietonal și velo.
„Culoarul velo-pietonal reprezintă unul dintre proiectele fanion ale Planului de Mobilitate Durabilă 2021-2030 și se alătură marilor proiecte de infrastructură (metrou și centură metropolitană) ale orașului. Obiectivul culoarului de mobilitate nemotorizată este de a conecta municipiul Cluj-Napoca cu zona sa metropolitană. În materie de mobilitate urbană, coridorul va oferi o alternativă viabilă transportului cu mașina personală și va fi o atracție în sine pentru cei aflați în căutarea unor activități de agrement. Astfel, râul Someș se transformă într-un element natural valoros care contribuie la dezvoltarea orașului din două perspective: cea ecologică și cea a mobilității sustenabile”, prezenta primarul Clujului, proiectul, în vara anului 2022.
Culoarul de mobilitate nord: POD OAȘULUI-RĂSĂRITULUI – STRĂZILE RĂSĂRITULUI-CÂMPUL PÂINII – POD IRA
Urmărește să descongestioneze tot traficului din nordul
municipiului și să ofere alternativă de tranzit la DN1/E60 care traversează
centrul municipiului din Piața Avram Iancu – 21 decembrie – Memorandumului -
Calea Mănăștur – Florești.
Culoarul va asigura decongestionarea și implicit
fluentizarea arterelor supraaglomerate - strada Paris, zona Abator, strada
Aurel Vlaicu, strada Fabricii de Zahăr, descărcarea zonei centrale de trafic
tranzitoriu (Sopor/ Someșeni/ Mărăști – Baciu) și descongestionarea traficului
aglomerat în zonele de locuire. Apoi, va sigura conectarea pe direcția
nord-sud: strada Oașului – strada Traian; strada Porțelanului – strada Paris:
strada Fabricii de Zahăr (segmentele cuprins între: Bdul Muncii-str. Ialomiței-str.
AurelVlaicu) și strada Beiușului (Bdul Muncii-Nod IRA);
De asemenea, noul culoar va asigura condițiile legării în sistem a transportului public (incluzând și transferul intermodal) - CTP (autobuz urban/ metropolitan, troleibuz, tramvai); feroviar (tren, tren scurt/ lung parcurs, tren metropolitan Gilău-Bonțida) și metrou.
Culoarul de mobilitate nord va ajuta la urbanizarea
spațiului public prin reconversia peisajului urban industrial pe seama
conceptelor contemporane de estetică urbană și climat - reducerea surselor
existente de poluare (praf, noxe, zgomot, deșeuri în zone largi neamenajate,
floră invazivă) și optimizarea surselor din viitor (noxe, aglomerare
canalizări, hidrocarburi, zgomot etc); amenajări dedicate funcțiunilor urbane
pe categorii de trafic (pietonal, velo+standuri, auto, parcare/garare,
transport public cu toate facilitățile aferente, pasaje, poduri, traversări) și
plantații de aliniament, spații verzi, terenuri de joacă, loisir, areal canin.
11 Comentarii
Daca tot e in proiect, trenul metropolitan s-ar putea prelungi pana-n Capusu. Zona nu are nici transport CTP si nici alte modalitati de-a ajunge-n Cluj. Doar cursa de Huedin care are in program incompetent cu nevoile oamenilor zonei.
Faceti proiecte la modul " trecut " nu pt. " viitor ". Blocati viitorul in proiecte ce ar fi trebuit sa fie gata-n… Citeste mai departe
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Pentru ca face bani din imobiliare!!! Cat timp clujenii continua sa isi dea acordul sa fie jegmaniti, vor fi in continuare. Vor avea aglomeratie, poluare si rate pe viata la banca. Vor ramane blocati in timp si vor muncii tot mai mult pentru mafie, nu pentru ei.
De cand trebuiau sa fie facute….Cat timp sa vb de tren metropolitan si oficialii nostri nimic. De centura care trebuia sa fie gata pana acum cf. lui boc din 2017…. Atat se poate, asta este….
In urmatorii 50 de ani nu se va face nimic cat timp exista dominatia piticului
@Clujeanul: toate astea costa si sunt greu de facut! Vor face doar niste studii de fezabilitate cu prietenarii din pdl iar in rest se va lupta boc pt reducerea masinilor din trafic: noi desfiintari de benzi auto si transformarea in benzi pt biciclete, noi desfiintari de garaje, mai multi politisti locali pt a aplica amenzi la tot ce misca, noi cresteri… Citeste mai departe
muahahahaha fraierilor scrie pe fruntea voastră 2028 muahahahahaha
TOATE astea vi le fac. Va astept cu drag peste 4 ani sa mai dam o (prima) lopata! Doamne ajuta, dragi clujeni!
Mai, cat munciti ca sa aveti NUMAI pretentii??? Labarilor, dati din gura fara niciun aport. Mai taceti dracului cu ****stii, ca avem destule. Numai ******i, nimic contributie. Chiar nu va este rusine cat instigati si cat criticati, dar voi ce ati facut? NIMIC!!! Nimicuri sunteti!
@Dan: Tarcea tu ești? Te uitai în oglindă când perorai elucubrațiile astea? Lepre sunt doar cei din Primărie, incapabili să facă și să ducă la îndeplinire un proiect util, cât de mic.
1. Verificarea rablelor fumigene care vin in oras
2. Amenzi pentru parcari in mijlocul drumului
3. Parcarile transformate in spatii verzi