Tren de lux din Danemarca, pe ruta Cluj - Oradea. În Danemarca, ar fi fost casat, fiind NESIGUR
Un tren de lux urmează să circule de la Cluj spre Timișoara, cu oprire în Oradea și Arad, din iarna acestui an.
Garniturile de tren sunt catalogate de lux, dar au fost acuzații că au mari probleme și s-a cerut să nu fie puse în circulație. Ele au fost achiziționate de compania Astra Trans Carpatic (ATC), parte a fabricii de vagoane de la Arad.
ATC a cumpărat, în 2017, 3 automotoare diesel IC 2 construite de Ansaldo Breda între anii 2005-2013, în vederea autorizării pe căile ferate din România.
După un an de zile de muncă și remedierea problemelor cauzate de remizarea pe o durată foarte lungă de către DSB (Căile Ferate din Danemarca), unele automotoare au stat pe loc și 10 ani, 2 DMU au fost omologate în România, iar al 3-lea se apropie cu pași repezi de omologare, scrie Hotnews.
Investiția totală a ATC este de 20 de milioane de euro, în 15 automotoare care vor circula în toată țara.
Primul automotor a fost pus în circulație pe ruta Timişoara – Arad – Satu Mare – Baia Mare, iar următoarea va fi pe ruta Timişoara - Arad - Oradea - Cluj, în luna decembrie 2018.
Automotoarele pot circula cu 200 de kilometri pe oră, dar infrastructura din România nu permite acest lucru.
Problema este că aceste automotoare au fost în mijlocul unui scandal.
Astra a achiziționat de la Căile Ferate Daneze DSB 15 automotoare fabricate de Ansaldo Breda și a adus câteva în țară, pentru teste. Au fost în centrul unui scandal, după ce într-un articol bine documentat se susținea că trenurile au mari probleme. Asociația Construim România a lansat și un apel către autoritățile implicate cerând să nu autorizeze pentru traficul cu călători automotoarele IC2. Patronul Astra a susținut însă că nu sunt probleme și că trenurile vor fi puse în funcțiune în acest an, între Timișoara și Baia Mare.
Asociatia Construim Romania a transmis un apel catre Ministerul Transporturilor, Autoritatea Feroviara Romana, Autoritatea de Reforma Feroviara si catre CFR SA prin care cerea să nu autorizeze pentru circulatia de calatori in Romania automotoarele IC2 recent achizitionate de catre Astra Transcarpatic.
”Ramele feroviare in cauza au fost produse de Ansaldo Breda, Italia in cadrul unui contract de 106 rame feroviare de 2 si 4 vagoane, denumite IC2, respectiv IC4 si au fost destinate transportului de calatori operat de compania nationala de transport feroviar de calatori din Danemarca, DSB, contract semnat in anul 2000. Ramele au fost livrate abia din 2009, cu 6 ani intarziere fata de termenul contractual si din pacate, calitatea proiectarii si constructiei acestor rame a fost atat de scazuta, incat ele au prezentat din start numeroase riscuri majore in operarea cu calatori: risc de incendiu, risc de rupere de osie, risc de deraiare, risc de depasire a spatiului de franare", se arata in apelul transmis de Asociatia Construim Romania.
Seria de rame feroviare IC2/IC4 a fost analizată de institutul elvetian PROSE, in colaborare cu compania feroviara nationala din Elvetia, SBB., arata Asociatia.
”Raportul Prose detaliaza toate probleme tehnice ale acestor rame, cele mai multe fiind riscuri in exploatare, care nu pot fi detectate in mod normal in faza de omologare. Toate subsistemele principale (motor, boghiu, sistem de franare) prezinta probleme majore, care conduc in exploatare de la ruperi de conducte de alimentare cu combustibil, la fisuri in osii si cutiile osii. Din aceste motive, dupa 8 ani de incercari de a gasi solutii tehnice pentru a le mentine in operare si dupa cateva zeci de milioane de EUR investite in aceste incercari, DSB a ajuns la concluzia ca ramele IC2 / IC4 nu sunt apte de circulatie cu calatori, asa ca in 2016 a decis retragerea lor din circulatie, urmata de casare. Ramele IC2 pe care doreste sa le omologheze Astra Transcarpatic au fost complet retrase din circulatie in vara lui 2016, la doar 4 ani de la livrare, majoritatea avand zero kilometri in exploatare comerciala. Marturia clara a faptului ca ramele erau inapte de circulatie cu calatori in conditii de siguranta o sta faptul ca in afara de cele 15 rame IC2 achizitionate de Astra Transcarpatic, restul de 8 au fost deja dezmembrate de DSB in iunie 2017, alaturi de o buna parte dintre ramele IC4”, atrage atentia Construim Romania.
”In lumina acestor informatii, consideram ca este imposibil ca Astra Transcarpatic impreuna cu Astra Vagoane Arad sa aiba posibilitatea tehnica si financiara de a reusi in doar cateva luni ceea ce operatorul national din Danemarca, DSB si producatorul ramelor, Ansaldo Breda, nu au reusit in 17 ani, respectiv sa faca ramele IC2 sigure pentru operarea cu calatori”, se mai arata in apelul Asociatiei.
5 Comentarii
Poate sa fie tren de lux si supralux! Nu cred ca va circula cu mai mult de 40 km/h, pentru ca infrastructura cailor ferate e praf.
si uita ca dupa stirea asta pot sa spun ca boboru ruman este un bobor sarac, foloseste ce arunca altii, si se joaca si sanatatea si siguranta oamenilor....bobor prost, usor de fraierit (un kil de oloi si un liter de farina la 4 ani si e rezolvata treaba)....
am uitat sa mai adaug si LA MULTI ANI RUMANILOR
Propun reintroducerea locomotivelor cu aburi pentru a creste viteza de deplasare a trenurilor.
Daca in Romania se aplica toate standardele de siguranta din Danemarca, pai maine se inchide Romania si se deschide peste o mie de ani.
De-atat avem bani, asta folosim. Autobuzele aruncate de francezi au circulat inca 20 de ani in Cluj.
DSB le-a testat pentru viteze de Danemarca, nu pentru 40-50 km/h cum vor merge la noi.